HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 27/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFLuWi »

Kennholts slagskott skrev: 2024-11-29 19:06:53
Eriksson skrev: 2024-11-28 21:53:20
Kennholts slagskott skrev: 2024-11-28 20:19:21
fryppe skrev: 2024-11-28 15:28:43 Andren har sämst räddnings % i hela ligan är han sämsta målvakten i serien kanske, kanske inte, helt sjukt att vi ligger 4a i tabellen med målvaktsparet vi har, allt är inte andrens fel ibland spelar vi sjukt dåligt försvarsspel men mycket av det kommer nog av att vi inte litar på våran målvakt och överarbetar det defensiva arbetet.
Titta på vår målproduktion så har du också en starkt bidragande faktor till varför vi ligger fyra. Är trygg med att vi tar alla lag ovanför i ett slutspel. Är mest orolig för Mora och AIK.
Titta på vår målvakter så har du också en starkt bidragande faktor till varför vår målproduktion brister, svårt att både agera anfallare och försvarare i samma vända. Är inte det minsta trygg mot något lag. Alla gör mig orolig
Jo bättre målvakter vore väl mumma men statistiken tror jag visar att målproduktionen är ett minst lika stort problem. Ändå handlar diskussionen nästan uteslutande om nya målvakter. Fantastiskt att även vår svaga målproduktion ska belastas våra målvakter. Stackars Andren och Hävelid.
Nu är ju inte allt oberoende.
Ett lag som har problem åt ett håll kommer ha problem åt andra håll. Om spelarna inte litar på målvakterna kommer de anpassa sitt spel efter vilket kommer ge effekter åt andra håll. Så absolut att man kan se det som att målskyttet är ett problem. Men alla delar beror ju på varandra osv.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Kennholts slagskott skrev: 2024-11-29 19:06:53
Eriksson skrev: 2024-11-28 21:53:20
Kennholts slagskott skrev: 2024-11-28 20:19:21
fryppe skrev: 2024-11-28 15:28:43 Andren har sämst räddnings % i hela ligan är han sämsta målvakten i serien kanske, kanske inte, helt sjukt att vi ligger 4a i tabellen med målvaktsparet vi har, allt är inte andrens fel ibland spelar vi sjukt dåligt försvarsspel men mycket av det kommer nog av att vi inte litar på våran målvakt och överarbetar det defensiva arbetet.
Titta på vår målproduktion så har du också en starkt bidragande faktor till varför vi ligger fyra. Är trygg med att vi tar alla lag ovanför i ett slutspel. Är mest orolig för Mora och AIK.
Titta på vår målvakter så har du också en starkt bidragande faktor till varför vår målproduktion brister, svårt att både agera anfallare och försvarare i samma vända. Är inte det minsta trygg mot något lag. Alla gör mig orolig
Jo bättre målvakter vore väl mumma men statistiken tror jag visar att målproduktionen är ett minst lika stort problem. Ändå handlar diskussionen nästan uteslutande om nya målvakter. Fantastiskt att även vår svaga målproduktion ska belastas våra målvakter. Stackars Andren och Hävelid.
Kom sagt, skall du försvara mer än anfalla, så påverkar det målproduktionen framåt. För mig är det ganska tydlig att de där ute inte litar på målisarna och vips så har vi fem backar på isen. Så ja, alls står och faller med kassa målisar.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Skriv svar