Ja ganska exakt så var ju tankarna efter match.m0ng00se skrev:Presskonferensen efter matchen mot Leksand. Robban I N T E nöjd med lagets prestation men extremt nöjd med resultatet och Svedbergs insats
https://www.leksandsif.se/artikel/v7v5a ... er-lif-dif
Säsongen 19/20
Re: Säsongen 19/20
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Skönt, då såg vi samma match.Praetori skrev:Ja ganska exakt så var ju tankarna efter match.m0ng00se skrev:Presskonferensen efter matchen mot Leksand. Robban I N T E nöjd med lagets prestation men extremt nöjd med resultatet och Svedbergs insats
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu är man klart färgad, men jag tycker att Robban ofta är sportslig i sina kommentarer. Inget drygt snack eller så. För mig är det DIF, vi har ofta haft sådana ledare genom åren som faktiskt kan berömma motståndaren och se till helheten, en objektiv syn.Lee Harvey Oswald skrev:Skönt, då såg vi samma match.Praetori skrev:Ja ganska exakt så var ju tankarna efter match.m0ng00se skrev:Presskonferensen efter matchen mot Leksand. Robban I N T E nöjd med lagets prestation men extremt nöjd med resultatet och Svedbergs insats
Jämför med Bulan i Luleå eller den där nissen i FBK. Båda tycker alltid (nästan då..) att deras lag är bäst och att motståndaren haft marginalerna på sin sida.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
vad jag tycker efter matchen i Leksand är att ibland kan det vara helt OK att bara chippa ut pucken eller slå en iceing. Det ska småduttas med kortpassningar till förbannelse i egen zon. Tillslut spelar vi fast oss själva:/
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det tycker jag också. Sedan kan jag förstå att balansen är svår. Gillar att vi velat utveckla spelet från Säckens sarg ut till ett modernare spel där vi söker och hittar ytor för att spela oss ur zon med pucken under kontroll.m0ng00se skrev:vad jag tycker efter matchen i Leksand är att ibland kan det vara helt OK att bara chippa ut pucken eller slå en iceing. Det ska småduttas med kortpassningar till förbannelse i egen zon. Tillslut spelar vi fast oss själva:/
Men som sagt, att sätta en chip ut och gå efter den tror jag skulle förvåna motståndarna också. Just nu ser man hur vissa lag kliver på hårt och markerar upp våra 3 låga spelare. Rätt ofta äter de upp oss för de vet att vi kommer envisas med att försöka spela oss lös ur pressen.
Vore nog inte fel med lite variation, och förra säsongen tycker jag vårt spel var alldeles för lika säsongen ut, det var svårt att se någon utveckling eller förändring. Vi nötte envist på efter vår spelidé.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Analysen är solklar. Det är försvarsspelet som havererat i början av säsongen. Nyman saknas nåt oerhört... och en stark defensiv back(Urbom förra året).
Men främst är det forwards som slarvar mycket och segar hemåt i spelvändningar.
Det kommer aldrig hålla sett över en hel säsong. Spelet måste byggas bakifrån och även om man älskar offensiv hockey.
Det kommer aldrig hålla sett över en hel säsong. Spelet måste byggas bakifrån och även om man älskar offensiv hockey.
Här finner vi nog en del av förklaringen till varför vi så gärna vill spela oss ur varenda situation.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det tycker jag också. Sedan kan jag förstå att balansen är svår. Gillar att vi velat utveckla spelet från Säckens sarg ut till ett modernare spel där vi söker och hittar ytor för att spela oss ur zon med pucken under kontroll.m0ng00se skrev:vad jag tycker efter matchen i Leksand är att ibland kan det vara helt OK att bara chippa ut pucken eller slå en iceing. Det ska småduttas med kortpassningar till förbannelse i egen zon. Tillslut spelar vi fast oss själva:/
Men som sagt, att sätta en chip ut och gå efter den tror jag skulle förvåna motståndarna också. Just nu ser man hur vissa lag kliver på hårt och markerar upp våra 3 låga spelare. Rätt ofta äter de upp oss för de vet att vi kommer envisas med att försöka spela oss lös ur pressen.
Vore nog inte fel med lite variation, och förra säsongen tycker jag vårt spel var alldeles för lika säsongen ut, det var svårt att se någon utveckling eller förändring. Vi nötte envist på efter vår spelidé.
Intressant läsning över lag. bra tänk rakt igenom
Jag tycker att det såg likadant ut med Nyman. Särskilt under slutspelet. Det är ungefär exakt samma tendenser som då. Sen var backbesättningen lite mer defensiv förra säsongen och det gjorde säkert sitt till.EspenK skrev:Analysen är solklar. Det är försvarsspelet som havererat i början av säsongen. Nyman saknas nåt oerhört... och en stark defensiv back(Urbom förra året).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag vill också påstå att Nyman var riktigt stereotyp. Uppspelen gick nästan uteslutande från burskydd och ut på högersidan.
Med det sagt, tror vi har Nyman att tacka för väldigt mycket. Men det kändes som att vi till slut blev kvar i samma hjulspår.
Tror det var illa att uppbrottet kom så sent, undrar om Bemström är mannen att ta oss till nästa nivå?
Med det sagt, tror vi har Nyman att tacka för väldigt mycket. Men det kändes som att vi till slut blev kvar i samma hjulspår.
Tror det var illa att uppbrottet kom så sent, undrar om Bemström är mannen att ta oss till nästa nivå?
Usch va det ser illa ut i alla led. Robban och Jocke har en HEL del att jobba med. Fan denna säsong kan sluta illa!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja något måste verkligen göras. Vi är långt ifrån hur det såg ut förra säsongen även fast det var väldigt ojämnt då också.gaspo skrev:Usch va det ser illa ut i alla led. Robban och Jocke har en HEL del att jobba med. Fan denna säsong kan sluta illa!
Personligen vet jag inte vad som är fel. Göra om i kedjorna?
Avskaffa tre mot tre.
Kan ju hoppas försvaret blir en ynka bättre när Jason anländer. Sedan behöver vi ha in nån spets spelare. Sedan undrar jag om spelarna och Robban har extrema kommunikationsproblem?Mattias_87 skrev:Ja något måste verkligen göras. Vi är långt ifrån hur det såg ut förra säsongen även fast det var väldigt ojämnt då också.gaspo skrev:Usch va det ser illa ut i alla led. Robban och Jocke har en HEL del att jobba med. Fan denna säsong kan sluta illa!
Personligen vet jag inte vad som är fel. Göra om i kedjorna?
Så...vad är problemet?
Dåliga tränare? Medelmåttiga spelare som inte klarar av SHL? Voodoo?
Den enda spelare som hållit måttet den här säsongen är väl Svedberg. Resten ser ut som en samling allsvenska spelare som aldrig tränat ihop en enda gång. Det är jävligt illa när den farligaste spelaren är en 17-åring.
Dåliga tränare? Medelmåttiga spelare som inte klarar av SHL? Voodoo?
Den enda spelare som hållit måttet den här säsongen är väl Svedberg. Resten ser ut som en samling allsvenska spelare som aldrig tränat ihop en enda gång. Det är jävligt illa när den farligaste spelaren är en 17-åring.
Jag har hållt mig hyfsat optimistisk de senaste åren, men i år känns vi så jävla menlösa. 0-5 kommer i skrivande stund och vad fan ska man ens säga. Var är den där fan i blicken Högström brukade ha? Vem andas järnkamin likt Brodin/Ahlén gjort? Möjligen Hank som kan vara rakryggad. Det finns absolut skills i laget från spelare som Alsing och Haga m.fl., men vem personifierar allt vad Djurgården ska vara? Vems namn på ryggen ska kidsen vilja ha? Vi klarar förmodligen en slutspelsplats med den ändå hyfsat skickliga trupp vi har, men det är svårt att bli särskilt upphetsad.
Senast redigerad av Puckey den 2019-10-29 20:38:28, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Säsongskort: Ja
Värva Dicken nu för fan Jocke svälj stoltheten och inse att du tänkt fel
Ceterum censeo Solna esse delendam