Och tacklingsligan!Malto skrev:Och Strandberg vinner poängligan!mb81 skrev:Tack för en fantastisk säsong!!!
Nästa år tar vi guldet!!!
Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018
Re: Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Förlänger vi med Falk kommer jag sluta gå på DIF nästa säsong. I övrigt, kämpa Jocke med att behålla så många som möjligt. Gärna någon annan än Jensen bredvid Adam. Vi behöver en matchvinnare också om vi ska vinna något.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skitsamma, det raserade vid första torsken i SD.
Tack DIF för att ni fick oss att drömma igen, ens tanken att vi skulle ha en sådan här stark säsong fick mig att tvivla. Ses på Hovet i september!!!
Tack DIF för att ni fick oss att drömma igen, ens tanken att vi skulle ha en sådan här stark säsong fick mig att tvivla. Ses på Hovet i september!!!
Jodå, med omvänd logik. Man kan hålla på alla lag som spelar mot ett annat specifikt hat-lag.captcash skrev:Vet inte vad ni snackar om.. säsongen är slut.. det är ingen mer hockey som spelas nu... finns inget kvar att kolla på!sauron skrev:Tre.BOMBOM BOUCHARD skrev:Då är vi två.Wishes skrev:Nu ”håller” jag helt plötsligt på väksjö. Hur i h-vete gickdet till???
Heja Läjkers....
Skickat från min G8141 via Tapatalk
Stolt, men aldrig nöjd
- Lakrisal
- Säsongskort: Ja
Falk förtjänar fan inte ens en plats på flyget hem. Låt honom ta sig hem på egen hand. Vilken jävla ärkesopa. Direkt felande länk i de 3 första målen
Bert säger att dom haft det tufft i år, budgeten är nerskruvad och vi har fått jobba hårt 

Nu börjar Bjert snart att gråta. Igen.
Stolt, men aldrig nöjd
-
Tack för allt grabbar! Att bara nå direkt till kvartsfinal var en enorm bedrift, att ta sig till semifinal och ha marginalerna emot sig för en final är helt sinnessjukt bra gjort! Vem hade kunnat ana innan säsongen började?
Tråkigt att säsongen är över, och det finns risk för att det tar lång tid innan vi har ett sånt här lag igen. Hoppas dock att Jocke mörkar och har några grymma spelare på ingång!
Tråkigt att säsongen är över, och det finns risk för att det tar lång tid innan vi har ett sånt här lag igen. Hoppas dock att Jocke mörkar och har några grymma spelare på ingång!
-
- Säsongskort: Ja
Håller bara på DIF men vet att Växköp kommer krossa Norrlandsgnaget
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skellefteå har alltså varit i final i 8 av 9 år. Vad gör dom så bra?
- diftobbe89
Nästa säsong kommer vi vara väldigt långt ifrån ett guld. Det finns bra motståndare också som kommer ta kliv, och det slutar sällan superbra för lag som tappar halva truppen, vi får börja om från noll och bita i det sura äpplet.mb81 skrev:Tack för en fantastisk säsong!!!
Nästa år tar vi guldet!!!
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Undra om det är viktigare med bra spelare än bra tränare i pp?
Vi saknar då spelare. Och många verkar också anse att Musse är kass.
Ingen bra kombination.
Vi saknar då spelare. Och många verkar också anse att Musse är kass.
Ingen bra kombination.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Personligen, ne... mitt hockey intresse dör totalt när det inte är DIF. Spelar ajk mot whatever så skiter jag totalt i whatever.. nice om ajk får 0p men bryr mig verkligen nada!Wishes skrev:Jodå, med omvänd logik. Man kan hålla på alla lag som spelar mot ett annat specifikt hat-lag.captcash skrev:Vet inte vad ni snackar om.. säsongen är slut.. det är ingen mer hockey som spelas nu... finns inget kvar att kolla på!sauron skrev:Tre.BOMBOM BOUCHARD skrev:Då är vi två.Wishes skrev:Nu ”håller” jag helt plötsligt på väksjö. Hur i h-vete gickdet till???
Heja Läjkers....

each for his own I guess...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Målvakt som steppar upp i slutspelet. Ett exempel.HavrenDIF skrev:Skellefteå har alltså varit i final i 8 av 9 år. Vad gör dom så bra?
sauron skrev:Tydligen...Mattias_87 skrev:Ska det passera 20 år utan guld?
Japp. Kanske till och med 30. Kanske aldrig mer.
Hejdå och tack till(Min analys):
Lundh,
Ljungh,
Linus J
Ridderwall,
Ahlen? (Motivation?)
AJF
Jonte ( Be till guden att han inte åker än)
Brodin (Kanske kvar)
Lagesson,
Urbom,
Jocke E
Bourque
och Engqvist ( tror han tar ett klokt beslut innan sommaren. Tror också att Kruger eller Josefsson ersätter).