Den Mora kör är nog fan värre dock, riktigt obehagligDonkels-2.0 skrev:Färjestad måljingel "Nu blir det mål igen" är inte att leka med heller
SHL 2017/18
-
Re: SHL 2017/18
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
På tal om mål-sånger så tycker jag faktiskt Malmös låt har en riktigt skön melodi.
Avskaffa tre mot tre.
Vet inte om reglerna har ändrats under säsong, men direktiven och tolkningen av vad som skall anses vara i och utanför målområdet ändrades väl i november har jag för mig, där domaren skulle vara hårdare mot målvakter som har sin utrustning utanför målgården.altsich skrev:Målvakt som står eller på annat sätt har kontakt med målområdeslinjen kan av domaren både anses befinna sig i målområdet men också anses vara utanför den samma.
Säsongen 2017/18 är det primära VAD som händer i spelsekvensen som ligger till grund för bedömning gällande kontakt med målvakt vid målskott. VAR på isen det sker är sekundärt.
Tänker främst på denna situation: ÖHK - SAIK
Jag är inte arg, och inte besviken.
Fiiint att Rögle tar Malmö
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Just Färjestads har inte haft reagerat på, men jag tycker att Frölundas är så töntig när den låter som att den uttrycker hur otroligt imponerande det är att de har lyckats göra mål. Vår fokuserar ändå mer på att vi är glada över att det blev mål. Jag vet inte. Det är bara något i tonen som stör mig.DIF_Soldier skrev:Du menar ”Det ÄR mål igen” antar jag.Donkels-2.0 skrev:Färjestad måljingel "Nu blir det mål igen" är inte att leka med heller
Förklara gärna varför ”Åh va de’e skönt å se Jöurgån göra mål, HEJ!” är bättre.
Fotnot: ”Ehh för vi é DIF” är inte ett godtagbart argument.
Frölundas är riktigt töntig.Túrin Turambar skrev: Just Färjestads har inte haft reagerat på, men jag tycker att Frölundas är så töntig när den låter som att den uttrycker hur otroligt imponerande det är att de har lyckats göra mål. Vår fokuserar ändå mer på att vi är glada över att det blev mål. Jag vet inte. Det är bara något i tonen som stör mig.
"Klockan slår" till jingle bells är väl inte heller det tuffaste, men den har man åtminstone lärt sig att associera med något bra.
Avgå Jocke.
-
Skulle en fiskrensare argumentera precis på samma sätt för Frölundas jingelB.I.B.A skrev:Frölundas är riktigt töntig.Túrin Turambar skrev: Just Färjestads har inte haft reagerat på, men jag tycker att Frölundas är så töntig när den låter som att den uttrycker hur otroligt imponerande det är att de har lyckats göra mål. Vår fokuserar ändå mer på att vi är glada över att det blev mål. Jag vet inte. Det är bara något i tonen som stör mig.
"Klockan slår" till jingle bells är väl inte heller det tuffaste, men den har man åtminstone lärt sig att associera med något bra.

Klockan slår har åtminstone fått en stämpel som jobbig att höra för motståndarna och deras fans. Dessutom har ju flera bönder (t ex Luleå) efterapat den, så nån slags respekt har den ju. Frölundas är bara patetisk.
Det som är jobbigt för motståndarna är ju inte jingeln utan själva klockan. Stresspåslag (från en säker källa). Jag gillar dock själva jingeln också, slutklämmen som är ren sång brukar tända publiken lite, även på dammatcherna.Skidlöparn skrev: Klockan slår har åtminstone fått en stämpel som jobbig att höra för motståndarna och deras fans. Dessutom har ju flera bönder (t ex Luleå) efterapat den, så nån slags respekt har den ju. Frölundas är bara patetisk.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Alltså på riktigt.. Växjö, knappt någon publik med kommunen i ryggen köper sönder ligan. Drar ingen publik på varken hemma som bortaplan. Är de värda hela SHL bidraget? Man vill inte omfördela ligabidraget så att marknaden styr då det kallas ekonomisk doping. Samtidigt, räknas inte 19Mkr årligen i kommunbidrag som ekonomisk doping?

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Happ så äckelsjö har tagit Andy M från Malmö.... Hur fan har dem råd?
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Växjö värvar alltså Miele från Malmö..
Känns verkligen som att om vi ska ha en chans på guldet iår, måste Jocke få fram ett nyförvärv innan fönstret stänger
Känns verkligen som att om vi ska ha en chans på guldet iår, måste Jocke få fram ett nyförvärv innan fönstret stänger
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det Växjö kommun gör är att förstöra SHL. Förr i tiden när vi hade 12 lag i SHL var det i princip de 12 största hockeyklubbarna som spelade där, så är det inte längre. Klassiska lag med många fans oavsett vad ni tycker om en del av dom lirar i HA istället för SHL. Ska kommuner få göra så som Växjö gör då bör även en del lag få mer pengar av TV-avtalet som det är i dom flesta fotbollsligor i Europa och snart även Fotbollsallsvenskan. Att Karlskrona ska få 10 gånger mer pengar än t.ex Leksand är egentligen sjukt. Systemfel.Andspe skrev:Alltså på riktigt.. Växjö, knappt någon publik med kommunen i ryggen köper sönder ligan. Drar ingen publik på varken hemma som bortaplan. Är de värda hela SHL bidraget? Man vill inte omfördela ligabidraget så att marknaden styr då det kallas ekonomisk doping. Samtidigt, räknas inte 19Mkr årligen i kommunbidrag som ekonomisk doping?
SHL har faktiskt blivit en bra produkt enligt mig när vi ser till spelare och löner, men fel klubbar har framgångar.
Avskaffa tre mot tre.
Det är ju lite humor att andra klubbar breddar eller spetsar sina trupper. Växjö breddar sin spets. Då har man kanske lite för mycket pengar att strössla på truppen...
Vid närmare eftertanke kanske det är bra att de breddar sin spets eftersom det borde leda till att de blir trubbigare? Höhö
Länk: http://www.shl.se/artikel/41yoajdei-403 ... konkurrent... Vi gör detta för att ytterligare bredda vår spets inför den stundande säsongsavslutningen, säger sportchef Henrik Evertsson till Växjös hemsida.
Vid närmare eftertanke kanske det är bra att de breddar sin spets eftersom det borde leda till att de blir trubbigare? Höhö
När småklubbar kan gå in och värva första centrar och sätta dem i en 3:dje/4:de lina måste ju tyda på ett systemfel. (Matt Anderson, Andy Miele)Lewyn skrev:Det är ju lite humor att andra klubbar breddar eller spetsar sina trupper. Växjö breddar sin spets. Då har man kanske lite för mycket pengar att strössla på truppen...
Länk: http://www.shl.se/artikel/41yoajdei-403 ... konkurrent... Vi gör detta för att ytterligare bredda vår spets inför den stundande säsongsavslutningen, säger sportchef Henrik Evertsson till Växjös hemsida.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- minalman
Låt Växjö blomma upp och dö. De blir aldrig en klassisk klubb.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)