Jag hoppas innerligt att Robin stannar, men det är väl ganska realistiskt att han söker sig tillbaka till "moderklubben" nu när dom spelar i samma serie. För jag förmodar att Malmö inte klappar ihop de sista omgångarna som återstår. Trist men ytterst troligt.Kall-El skrev:'Nog mer en frågan om Robin VILL vara kvar eller inte.mforce skrev:Kommer Alvarez få vara kvar? Gillar honom och ser gärna att han stannar.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Om man får tro det som kommit fram i media och dylikt så skall det ju i princip till att hans tjej får jobb och bostad i Stockholm och vill flytta för att han inte skall vilja tillbaka till Malmö.daaviid skrev:Jag hoppas innerligt att Robin stannar, men det är väl ganska realistiskt att han söker sig tillbaka till "moderklubben" nu när dom spelar i samma serie. För jag förmodar att Malmö inte klappar ihop de sista omgångarna som återstår. Trist men ytterst troligt.Kall-El skrev:'Nog mer en frågan om Robin VILL vara kvar eller inte.mforce skrev:Kommer Alvarez få vara kvar? Gillar honom och ser gärna att han stannar.
Det är ju inte superlätt att ha noll kopplingar till orten man spelar på om man inte ens har flickvän/fru/familj med sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Boende lär ju inte vara något problem eftersom Robin bor här. Ingen som har eget företag och känner för att bidra till Djurgården hockey?Praetori skrev:Om man får tro det som kommit fram i media och dylikt så skall det ju i princip till att hans tjej får jobb och bostad i Stockholm och vill flytta för att han inte skall vilja tillbaka till Malmö.daaviid skrev:Jag hoppas innerligt att Robin stannar, men det är väl ganska realistiskt att han söker sig tillbaka till "moderklubben" nu när dom spelar i samma serie. För jag förmodar att Malmö inte klappar ihop de sista omgångarna som återstår. Trist men ytterst troligt.Kall-El skrev:'Nog mer en frågan om Robin VILL vara kvar eller inte.mforce skrev:Kommer Alvarez få vara kvar? Gillar honom och ser gärna att han stannar.
Det är ju inte superlätt att ha noll kopplingar till orten man spelar på om man inte ens har flickvän/fru/familj med sig.

Som flera redan spekulerat i så verkar Matt på väg bort.
Inget verkar ju klart men det ser inte allt för ljust ut.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2319053.ab
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Trist att det är så svårt att bygga ett lag långsiktigt när spelare drar iväg så fort dom gör en bra säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Spelare som Matt & Sallinen är inte så svåra att ersätta med tanke på att de lär kosta en del.Mattias_87 skrev:Trist att det är så svårt att bygga ett lag långsiktigt när spelare drar iväg så fort dom gör en bra säsong.
Däremot spelare som Englund, Ljungh, Sören, Högström och Thoresen svider att ersätta.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Går det att ersätta Thoresen?Axel_K skrev:Däremot spelare som Englund, Ljungh, Sören, Högström och Thoresen svider att ersätta.
Jag vill se zackrisson från SAIK som förstecenter nästa säsong, om både Sallinen och Andersson lämnar. Å så slänger vi in Norman på en vinge. Dom två bästa poängmakarna i SAIK. Inte billigt men inte orimligt dyrt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är möjligt men otroligt dyrt. Det ska väl vara ifall någon extern finansiär går in och värvar hem någon av våra bättre Djurgårdare från NHL...Praetori skrev:Går det att ersätta Thoresen?Axel_K skrev:Däremot spelare som Englund, Ljungh, Sören, Högström och Thoresen svider att ersätta.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Jo det var lite så jag menade. Lär ju inte vara någon NHL lirare som ens vill spela i SHL med mindre än att vederbörande är på dekis och kontraktslös eller erbjuds tvåsiffrigt antal miljoner för en säsong.Axel_K skrev:Det är möjligt men otroligt dyrt. Det ska väl vara ifall någon extern finansiär går in och värvar hem någon av våra bättre Djurgårdare från NHL...
Det kom ut en annan artikel från Hockeysverige där man får intrycket av att han vill stanna.Praetori skrev:Som flera redan spekulerat i så verkar Matt på väg bort.
Dags för klacken att börja köra med med Andersons järnkaminer för att ge honom en knuff i rätt riktning.ciirree skrev:Det kom ut en annan artikel från Hockeysverige där man får intrycket av att han vill stanna.
Jag ser det som positivt att höra att vi faktiskt jobbar på att få till en förlängning med Matt, började mer och mer tro att tanken var Norman, Ljungh, Johansson, Vejdemo som våra fyra centrar. Det är inte heller som om han kan svara annorlunda än han gjorde på den frågan, om han inte vill sätta sig själv i en rätt taskig förhandlingssits.
Precis. Länkar till den: http://www.hockeysverige.se/2016/02/23/ ... t-bra-har/ciirree skrev:Det kom ut en annan artikel från Hockeysverige där man får intrycket av att han vill stanna.Praetori skrev:Som flera redan spekulerat i så verkar Matt på väg bort.
Längre och utförligare svar. Aftonbladet försöker vinkla på några meningar. Det är klart att han inte är säker än, då hade han ju redan kritat på. Han kommer att vänta tills efter säsongen som många andra spelare.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
AB-artikeln innehåller ju några ord från Jocke som gör det lite intressantare.
Expert.