Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

sensei skrev:Det här kan låta narcissistiskt men om Ahlén inte förlängs så tar jag det som en personlig förolämpning som Djurgårdare.

Tror också mitt "bidrag" här är ganska meningslöst; elegant skridskoåkning är uppenbarligen betydligt viktigare egenskaper än att helt utan att bry sig för eget välbefinnande offra sig för skölden och fansen och ge allt varje dag. En egenskap hos en individ i truppen som är så sjukt viktig på flera plan. För fan, fråga motståndaren vilka de fruktar, vilka nämner de varenda gång?

Men sånt är tydligen inte önskvärt längre i DIF. Jag kan bara beklaga, det är inte längre samma förening som jag lärde mig älska en gång i tiden. Har inte så mycket mer att säga om det eller något annat heller för den delen.
För min del känns det som om man överväger att kasta bort chansen till en klassisk lina som kamperar ihop tills kropparna faller isär. Nu när vi inte bara behöver oroa oss för att NHL ska plocka de allra bästa, utan även för att KHL/NLA ska plocka skiktet under, kommer det vara jävligt svårt att få behålla framträdande spelare på samma sätt som med Otto/Falk/Bremberg etc. En hårt arbetande checking-line med två spelare som gått hela vägen från juniorleden och brinner för klubben är något man borde hålla stenhårt i. Det är dessutom en kedja som visat att de funkar bra tillsammans, och ovanpå det fysiska spelet sett till att det trillat in ett hyfsat gäng mål. Låt Hage ta över efter Honken, Lundberg kampera med Vejdemo/Bernhardt och ordna ny klubb åt Alvarez så att killen får en chans till nystart, Heinerö/Rundqvist så att de får spela och sabba inte en fungerande lina.

För att inte nämna att vi behöver någon som vågar stå upp i laget. Nu är jag ingen förespråkare av att varje snedsteg ska leda till att handskar kastas, men någonstans måste det få finnas en gräns motståndaren vet att det kommer göra jävligt ont att kliva över.
Senast redigerad av Puckey den 2015-02-28 20:06:19, redigerad totalt 1 gånger.
Löken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Löken »

Mikael Ahlén måste vara en spelare som en tränare älskar att ha till sitt förfogande och jag har svårt att se vad som skulle motivera valet att göra sig av med honom?
En järnkamin utan dess like som förmodligen inte drar en särskilt stor lön och gör precis det som JAG tycker förväntas av en spelare i en fjärdeline.

Läste att några här inne föredrar Steve framför Ahlén, är då tanken att Steve ska gå in i en fjärdekedja? Om jag skulle ställa upp med ett lag skulle Ahlén gå före Saviano varje dag i veckan i den rollen.
Och sjung när det går snett.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Löken skrev:Mikael Ahlén måste vara en spelare som en tränare älskar att ha till sitt förfogande och jag har svårt att se vad som skulle motivera valet att göra sig av med honom?
En järnkamin utan dess like som förmodligen inte drar en särskilt stor lön och gör precis det som JAG tycker förväntas av en spelare i en fjärdeline.
Ju mer jag tänker på det, ju mer känns det som om man kommer försöka plocka in Brodin till höger om Hank för att försöka öka poängproduktionen och uppgradera linan till tredjelina, ovanför junisarna. Själv ser jag gärna att vi går in hårt med två fysiska linor om så är fallet, junisarna kommer att behövas oavsett eftersom skador är oundvikliga. Så jävla mycket lär inte Ahlén kosta, om man redan kommer att ha resterande spelare under kontrakt.

Hank - Ljungh? - Brodin
Lundberg - Hage - Ahlén

Med en sån uppställning vore det lätt att flytta upp Brodin till första/andra vid skador, låta Ahlén kliva upp bredvid Hank och Junisarna ta över de två platserna bredvid Lundberg i fjärde, eller på liknande sätt skifta upp Ljungh vid centerskador och låta Hage kliva upp (exempelvis). Det blir "spännande" att se vad som händer och hur de motiverar ett eventuellt bryt med Ahlén.
Senast redigerad av Puckey den 2015-02-28 20:25:02, redigerad totalt 3 gång.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Edin skrev:Är lite kluven till Lauritzen, som han har spelat på slutet så skulle ju en förlängning med liknande villkor (prestationsbaserat kontrakt) vara väldigt intressant. Men samtidigt så innebär det ju att han skulle ta upp en plats bland topp 6 forwards. Det blir ju en avvägning, ska man behålla honom och hoppas att han håller eller ta in en annan forward som kanske är mer tillförlitlig vad gäller skadebenägenheten?
Lauritzen är väl en av få som, trots alla skador, visat att han kan prestera på toppnivå. Han har ju varit nästintill magisk stundtals de sista matcherna.

Självklart måste problemen med skadorna tas med i beräkningen men om jag förstått det rätt så var hans senaste skada en ren olyckshändelse då han trampade på en klubba. Om man däremot gör bedömningen att hans historiska skador inte bör innebära något för framtiden så är han i mina ögon solklar!

Håller också med Sensei mycket i det han skrev, vi har känts lite veka i många närkamper i år, iofs kanske inte så konstigt då vi haft många unga spelare. OBS detta är inte samma som att man behöver tackla i varje byte.... :D
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Mattias Ritola tycker jag att vi ska försöka en riktigt bra spelare som kommer att höja laget och JA JAG SKITER I ATT HAN SPELAR FÖR Leksand
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

peter johansson skrev:Mattias Ritola tycker jag att vi ska försöka en riktigt bra spelare som kommer att höja laget och JA JAG SKITER I ATT HAN SPELAR FÖR Leksand
Skrev inte han på ett nytt kontrakt med dom för några dagar sedan? Typ 4 år om jag inte minns helt fel..
7/4-2014
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

17/18 har han kontrakt till tyvärr
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Om det inte är förkärlek till Brynäs, så är det till Almtuna. Ska vi vara säkra på någon värvning inför nästa säsong så är Almtunatränaren Niklas Eriksson ett säkert kort. Vi kan redan nu förbereda en ny tråd där det står "Niklas Eriksson klar för Djurgården".
Bild
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Kan vi locka hit Robert Nilsson? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=352

Oduya har varit dålig denna säsong, kanske han vänder hem? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1015
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Nilsson är väl hur jävla nöjd som helst med livet i Schweiz. Han får spela mycket och iom att bodde där under sin uppväxt så räknas han inte som utlänning heller, så det finns inga restriktioner för hans klubb gällande honom heller.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Är jag ensam om att sakna Johner?
Vad hände med honom? Varför gjorde vi av med honom?
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Tobbe350 skrev:
peter johansson skrev:Mattias Ritola tycker jag att vi ska försöka en riktigt bra spelare som kommer att höja laget och JA JAG SKITER I ATT HAN SPELAR FÖR Leksand
Skrev inte han på ett nytt kontrakt med dom för några dagar sedan? Typ 4 år om jag inte minns helt fel..
Men lär inte gälla om Leksand ryker. Men då hamnar han nog i nåt topplag.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Puckey skrev:
Löken skrev:Mikael Ahlén måste vara en spelare som en tränare älskar att ha till sitt förfogande och jag har svårt att se vad som skulle motivera valet att göra sig av med honom?
Ju mer jag tänker på det, ju mer känns det som om man kommer försöka plocka in Brodin till höger om Hank för att försöka öka poängproduktionen och uppgradera linan till tredjelina, ovanför junisarna. Själv ser jag gärna att vi går in hårt med två fysiska linor om så är fallet, junisarna kommer att behövas oavsett eftersom skador är oundvikliga. Så jävla mycket lär inte Ahlén kosta, om man redan kommer att ha resterande spelare under kontrakt.

Hank - Ljungh? - Brodin
Lundberg - Hage - Ahlén

Med en sån uppställning vore det lätt att flytta upp Brodin till första/andra vid skador, låta Ahlén kliva upp bredvid Hank och Junisarna ta över de två platserna bredvid Lundberg i fjärde, eller på liknande sätt skifta upp Ljungh vid centerskador och låta Hage kliva upp (exempelvis). Det blir "spännande" att se vad som händer och hur de motiverar ett eventuellt bryt med Ahlén.

Kan i det närmaste lova att Brodin kommer kosta mycket mer än han smakar.

Skulle Ljungh hamna som center i en tredjelina skulle det ju betyda två toppcentrar in. Inte mig emot, men jag tvivlar på att det händer.

Personligen ser jag Ljungh som en gjuten center till lina två nästa säsong.
Highwind

Inlägg av Highwind »

När det gäller Lauritzen så gäller det att göra en rationell bedömning: Historik är just historia. Vi bör istället fråga oss hur hans kropp ser ut nu och därifrån göra en bedömning om hans framtid. Vi måste tänka nytt om vi ska bli ledande igen.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Vi bör behålla Joakim Eriksson en säsong till. Hans värde för laget syns i hans speltid (20 min per match), ledaregenskaper och hans teckningstatistik. Ålder bör aldrig vara en faktor i sig. Vi måste se till spelares kvaliteter.
Låst