För min del känns det som om man överväger att kasta bort chansen till en klassisk lina som kamperar ihop tills kropparna faller isär. Nu när vi inte bara behöver oroa oss för att NHL ska plocka de allra bästa, utan även för att KHL/NLA ska plocka skiktet under, kommer det vara jävligt svårt att få behålla framträdande spelare på samma sätt som med Otto/Falk/Bremberg etc. En hårt arbetande checking-line med två spelare som gått hela vägen från juniorleden och brinner för klubben är något man borde hålla stenhårt i. Det är dessutom en kedja som visat att de funkar bra tillsammans, och ovanpå det fysiska spelet sett till att det trillat in ett hyfsat gäng mål. Låt Hage ta över efter Honken, Lundberg kampera med Vejdemo/Bernhardt och ordna ny klubb åt Alvarez så att killen får en chans till nystart, Heinerö/Rundqvist så att de får spela och sabba inte en fungerande lina.sensei skrev:Det här kan låta narcissistiskt men om Ahlén inte förlängs så tar jag det som en personlig förolämpning som Djurgårdare.
Tror också mitt "bidrag" här är ganska meningslöst; elegant skridskoåkning är uppenbarligen betydligt viktigare egenskaper än att helt utan att bry sig för eget välbefinnande offra sig för skölden och fansen och ge allt varje dag. En egenskap hos en individ i truppen som är så sjukt viktig på flera plan. För fan, fråga motståndaren vilka de fruktar, vilka nämner de varenda gång?
Men sånt är tydligen inte önskvärt längre i DIF. Jag kan bara beklaga, det är inte längre samma förening som jag lärde mig älska en gång i tiden. Har inte så mycket mer att säga om det eller något annat heller för den delen.
För att inte nämna att vi behöver någon som vågar stå upp i laget. Nu är jag ingen förespråkare av att varje snedsteg ska leda till att handskar kastas, men någonstans måste det få finnas en gräns motståndaren vet att det kommer göra jävligt ont att kliva över.