Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:Måste tacka alla för att ni håller en helt OK nivå här inne. Fortsätt så.

Tack!
Varsågod. Vi börjar inse och acceptera var vi hör hemma.
Senast redigerad av minalman den 2014-03-21 21:45:09, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
henkoman

Inlägg av henkoman »

ciirree skrev:
förevigtdjurgården skrev:Att Örebro drar ifrån som tåget är bättre i mitt tycke. Vi rår inte på Örebro.
Vet inte riktigt HUR du tycker det. Oavsett om vi inte rår på Örebro eller inte så är det ALLTID bättre att spela om två platser än 1.
För att det då är lättare att nå andraplatsen. Hur kan du inte förstå det
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

S. Skuggan skrev:
#10 skrev:
ciirree skrev:Det var ju precis detta ALLA experter var inne på innan KS började. Vem i DIF ska kliva fram och göra de avgörande målen eller de avgörande passningarna?
Vi har flera, men ingen är i form för att ta hand om uppgiften, INGEN! Jag är sjukt besviken på spelare som Saviano, Sörensen och Jakobs. Känslan finns inte där.
Man kan inte vara besviken på Saviano, han är den som får godkännt i princip varje match, sliter , river och vinner puckar, dom andra håller jag med på.
synd bara att han inte sätter frilägen!

Sent from my iPad using Tapatalk
Han hade inget idag, men missat många tidigare, dock så gör han mycket nytta i övrigt och det ska inte sågas enligt mig,
ciirree

Inlägg av ciirree »

S. Skuggan skrev:
#10 skrev:
ciirree skrev:Det var ju precis detta ALLA experter var inne på innan KS började. Vem i DIF ska kliva fram och göra de avgörande målen eller de avgörande passningarna?
Vi har flera, men ingen är i form för att ta hand om uppgiften, INGEN! Jag är sjukt besviken på spelare som Saviano, Sörensen och Jakobs. Känslan finns inte där.
Man kan inte vara besviken på Saviano, han är den som får godkännt i princip varje match, sliter , river och vinner puckar, dom andra håller jag med på.

Håller med till hälften iaf. Han gör ett bra jobb, definitivt en av de bättre i laget. Men han bränner också många lägen. Däribland många frilägen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:Måste tacka alla för att ni håller en helt OK nivå här inne. Fortsätt så.

Tack!
Det är vi liksom skyldiga tycker jag.
Att vi ens är med i KS är en bonus, känns otroligt fattigt att tänka så, men det blir lite lättare att uthärda en kväll som denna då
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree

Inlägg av ciirree »

henkoman skrev:
ciirree skrev:
förevigtdjurgården skrev:Att Örebro drar ifrån som tåget är bättre i mitt tycke. Vi rår inte på Örebro.
Vet inte riktigt HUR du tycker det. Oavsett om vi inte rår på Örebro eller inte så är det ALLTID bättre att spela om två platser än 1.
För att det då är lättare att nå andraplatsen. Hur kan du inte förstå det
Bara för att 1(!) lag tar poäng av alla så är det inte automatiskt lättare att nå andraplatsen, och även om serien mellan 2ra och 6an skulle bli jämn så skulle det fortfarande bara finnas en plats ledig, istället för att HELA KS är jämn och det finns två lediga.
S. Skuggan

Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av S. Skuggan »

#10 skrev:
S. Skuggan skrev:
#10 skrev:

Han hade inget idag, men missat många tidigare, dock så gör han mycket nytta i övrigt och det ska inte sågas enligt mig,
Misstolka mig rätt, han är det ni säger en kämpe av rang, förhoppningsvis kommer han någon gång att åka från alla i sin vanliga stil och då, lura upp målvakten på läktarn? Gillar honom starkt!

Senast redigerad av S. Skuggan den 2014-03-21 21:42:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Blir derbyn i HA nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Detta tyder på att vi går upp

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2014/
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det här var egentligen första riktiga bortamatchen i KS. Mot ett heltaggat vik. Själva svävade vi på moln på vår andraplats. Klart att 2,6 ggr pengarna på hemmavinst var rena gåvan från Svenska Spel.
Jag vet att laget vet att de kan bättre. Vik kan inte bättre men klarar gnaget på söndag.
Örebro har fått in en osäkerhet ikväll och vi har dessutom en färsk video att studera hur vi tar dem. Det här kommer se bättre ut på söndag kväll!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

#10 skrev:Detta tyder på att vi går upp

Tack Wennerholm! Jinxmästaren får gärna fortsätta hjälpa oss, då kan det bära hela vägen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Precis.
Blir så jävla irriterad. Alla "experter" har vänt kappan 3-4 gånger under säsongen när det gäller oss och KS.
"KS drömmen försvann"
"Nu lever KS drömmen"
"Djurgården underdogs - men kommer klara pressen"
"Årets fall - Djurgården - SHL drömmen försvann"

Alltså bara håll käften. Så jävla enkelt att vara journalist.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:

Precis.
Blir så jävla irriterad. Alla "experter" har vänt kappan 3-4 gånger under säsongen när det gäller oss och KS.
"KS drömmen försvann"
"Nu lever KS drömmen"
"Djurgården underdogs - men kommer klara pressen"
"Årets fall - Djurgården - SHL drömmen försvann"

Alltså bara håll käften. Så jävla enkelt att vara journalist.
De flesta här inne kunde lika gärna skriva krönikor i AB/SB/Expressen. Men vi har viktigare saker att göra. Man får ju inte hålla på Djurgården så att det syns och det är det inte värt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det säger sig väl egentligen självt. Hade Steve S satt alla sina lägen hade han inte lirat hösäcksligan med oss. Det samma gäller alla våra spelare utom Honken och Jockey. De håller SHL-klass. Övriga är inte topp-notch.

När inget stämmer för Sören, Ljungh, Saviano, Hagelin, Jakobs... då är det svårt att vinna.

Guters irrationella spelstil och oförtrutna jagande i varje byte. Heinerös avoga och enormt giftiga sätt att spela på (se Pavel Valerjevitj Datsiuk) och Johners eviga slit. Allt saknas. Och det blir så hemskt tydligt nu.

Ojoj.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Varför ville vi inte vinna idag?! Fattar inte. Såg inte ut som att någon ville kämpa idag. Inte ens efter reduceringsmålet såg det bättre ut :( Så otroligt frustrerande att se...

Jaja.. bara att se fram emot matcher mot Vita Hästen i höst då.

FAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Skriv svar