Dagens publiksiffra var usel. Förövrigt har det varit riktigt bra..Ingen riktig Djurgårdare skulle skriva "medgångare" efter den här säsongen.
KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
AVGÅ ALLA!!!
All min respekt jag hade för grisfot & co. försvann idag. Jag kan dock inte säga att jag hade mycket kvar efter årets tillställningar i form av myntkastning på våra tifofixare, fullt ös på derbyt när det var gemensam bojkott och allt vad fan de har gjort.
Visst de älskar Djurgårn men vart fan är moralen, hur fan kan de stå och sjunga om Djurgårdsfamiljen när de inte ens respekterar andra Djurgårdares åsikter och tror sig vara "mer" DIF än någon annan.
Pajasarna som står på AS i DIFhockey-tröja och pekar finger åt oss idag blir man bara mörkrädd av, hur fan tänker ni?
Vill passa på att tacka Fabriken samt UCS för ert engagemang samt tacka er alla för den här säsongen.
Vi ses på söndag!
Visst de älskar Djurgårn men vart fan är moralen, hur fan kan de stå och sjunga om Djurgårdsfamiljen när de inte ens respekterar andra Djurgårdares åsikter och tror sig vara "mer" DIF än någon annan.
Pajasarna som står på AS i DIFhockey-tröja och pekar finger åt oss idag blir man bara mörkrädd av, hur fan tänker ni?
Vill passa på att tacka Fabriken samt UCS för ert engagemang samt tacka er alla för den här säsongen.
Vi ses på söndag!
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Verkar dock tydligt att vi måste spela inför tomma läktare eller knäpptysta fans för jävlar vi är bra när det sker.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- Lee Harvey Oswald
I stekheta matcher mot Karlskrona, borås & liknande storheter kommer siffrorna ligga där nånstans.boored skrev:Hoppas på mer folk till nästa säsong i allsvenskan..Jim Morrison skrev:Absolut.boored skrev:Publik: 3 150
Pinsamt... Medgångare...
Vi pratar 52 omgångar där vi i 60-70 % av matcherna ställs mot lag vi inte har nån förankring eller historiska band till.
Ekonomiskt är det ett fiasko, visst.
Rent sportsligt är det en mardröm
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Med tanke på att de glatt klappade med när DJ no thx (AVGÅ!) spelade samma låt för sjuttielfte gången så verkar det så. De kan få sjunga att de älskar DIF om de inte vill stämma in i avgå-ramsorna men då ska de fan acceptera att vi andra vill få vår åsikt hörd. Pinsamt!Raus skrev:Så jävla sant, sittplats bevisar återigen hur jävla oinsatta dom är i allt som har med supporterkultur att göra.Jim Morrison skrev:Ja, sittplats var inge vidare.Cendun skrev:jag skäms att vara djurgårdare nu, inte pga spelarna utan "fansen".
Ska vi gå tillbaka till en klack med 30 pers, Djurgården Lions och cheerleaders på läktarna? Skulle inte förvåna mig om sittplats är positiva till detta!
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Intressant just det där med banden till föreningarna vi kommer att möta nästa säsong.Lee Harvey Oswald skrev:I stekheta matcher mot Karlskrona, borås & liknande storheter kommer siffrorna ligga där nånstans.boored skrev:Hoppas på mer folk till nästa säsong i allsvenskan..Jim Morrison skrev:Absolut.boored skrev:Publik: 3 150
Pinsamt... Medgångare...
Vi pratar 52 omgångar där vi i 60-70 % av matcherna ställs mot lag vi inte har nån förankring eller historiska band till.
Ekonomiskt är det ett fiasko, visst.
Rent sportsligt är det en mardröm
Tänker på lag som Troja-Ljungby och Borås, har vi någonsin mött dem i ett tävlingssammanhang tidigare?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- minalman
KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Det verkar så ja. Men jag tycker att det är synd att de som protesterar (med all rätt) mot styrelsen också påstår sig vara bättre Djurgårdare än de som inte gillar att protestera, eller de som ogillar protesterna. Men det är heller inte rätt att inte låta protesterna höras. Ingen sida vinner på detta. Jag är egentligen riktigt ledsen att skit som beror helt på styrelsen medför att publiken ställs mot varandra.Jim Morrison skrev:
Klacken är dock inte fiender med sittplats, sittplats verkar avsky klack. Bevisat idag?
Ursäkta editeringarna. Kör bil. Usch på mig.
Senast redigerad av minalman den 2012-04-03 21:24:53, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tack Djurgårdsfamiljen. Jag svek idag och började grina. Är så jävla känslig. Mycket ryggdunk idag. Tack. Finner inte ord. Otroligt tacksam.
Hoppade över matchen idag då det kändes för ledsamt men nästa år tar jag nya tag i Allsvenskan förhoppningsvis minus Järlefelt och ett antal drönare i styrelsen. Förhoppningsvis möter vi Sorkarna i kvalet nästa år. Då jävlar!!
Är säsongare på sittplats och håller med i det klacken sjöng idag. Men jag tror att det hade varit bättre om ni kört era budskap stenhårt i första perioden och sen låtit det vara. Budskapet med pilarna och banderollerna var väldigt tydliga och i första perioden buades det inget mot er.
Tror folk tyckte det blev för mycket, och en ganska märklig stämmning i arenan. Sen när det börjades vissla och klacken kontrade tillbaka så spårade allt ut. Tror det är väldigt få fans som skulle gråta om styrelsen byttes ut, men som sagt tror jag dagens händelser berodde pga att det blev nån slags mobbing och lynchstämmning.
Jag fick iallafall kusliga flashbacks från 2005. Hoppas verkligen inte att det är detta vi ska behöva vara med om nästa säsong. Klacken är en sån viktig del av arrangemanget, och uteblir den, så kommer det bli en kedjereaktion och sen är det 2000-3000 på ett tyst hovet nästa år....
Tror folk tyckte det blev för mycket, och en ganska märklig stämmning i arenan. Sen när det börjades vissla och klacken kontrade tillbaka så spårade allt ut. Tror det är väldigt få fans som skulle gråta om styrelsen byttes ut, men som sagt tror jag dagens händelser berodde pga att det blev nån slags mobbing och lynchstämmning.
Jag fick iallafall kusliga flashbacks från 2005. Hoppas verkligen inte att det är detta vi ska behöva vara med om nästa säsong. Klacken är en sån viktig del av arrangemanget, och uteblir den, så kommer det bli en kedjereaktion och sen är det 2000-3000 på ett tyst hovet nästa år....
Skulle vara intressant att höra lite mer detaljerat, vad exakt är det som gör att man gillar Djurgården. Vad är det som gör att Djurgården står över alla andra klubbar och gör dem så unika. Frågan är helt öppen och objektiv. Är det några särskilda historiska spelare, Märket (och isåfall vad är det? Färgerna? Utseendet? Ja exakt vad?) eller är det för att man kommer ifrån en viss stadsdel? Eller kan man köpa in vilka spelare som helst och så älskar man dem lika mycket ifall de presterar. Uppenbarligen så vill många på detta forumet göra sig av med i stort sett hela laget och styrelsen, om man skall tro vad som skrivits här. Skulle ni i såfall älska de nya spelarna när den nya säsongen drar igång? Förlåt om det är way off topic, men efter att ha följt debatten här så har det väckt en del funderingar som jag skulle vilja höra er syn på.
- -daniel-
Det var inte långt från tårarna hos mig heller kan jag trösta med... kände mig helt jävla apatisk hela matchen. Vet inte ens om jag såg något av målen.pulverapa skrev:Tack Djurgårdsfamiljen. Jag svek idag och började grina. Är så jävla känslig. Mycket ryggdunk idag. Tack. Finner inte ord. Otroligt tacksam.
Hur kan folk sitta och hurra, tjoa & tjimma vid målen som om det var vilken match som helst? Förstår mig inte riktigt på det.
Kändes som en lång och plågsam begravningsakt. Saknade bara "begravningspekoral-Djurgårdssången" också för att fullborda det hela.
Nä, fy fan vad det var hemskt på Hovet i kväll.
Re: Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Jag gråter fortfarande. Helt sant. Såg Lasse Björn efter matchen. Räckte för att det skulle brista. Måste ta mig samman.-daniel- skrev:Det var inte långt från tårarna hos mig heller kan jag trösta med... kände mig helt jävla apatisk hela matchen. Vet inte ens om jag såg något av målen.pulverapa skrev:Tack Djurgårdsfamiljen. Jag svek idag och började grina. Är så jävla känslig. Mycket ryggdunk idag. Tack. Finner inte ord. Otroligt tacksam.
Hur kan folk sitta och hurra, tjoa & tjimma vid målen som om det var vilken match som helst? Förstår mig inte riktigt på det.
Kändes som en lång och plågsam begravningsakt. Saknade bara "begravningspekoral-Djurgårdssången" också för att fullborda det hela.
Nä, fy fan vad det var hemskt på Hovet i kväll.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-04-03 22:04:35, redigerad totalt 1 gånger.
Dingman skrev:Är säsongare på sittplats och håller med i det klacken sjöng idag. Men jag tror att det hade varit bättre om ni kört era budskap stenhårt i första perioden och sen låtit det vara. Budskapet med pilarna och banderollerna var väldigt tydliga och i första perioden buades det inget mot er.
Det buades från AS så fort vi körde avgå styrelsen i hela första perioden
Okej, det hördes inte så tydligt bort till mig då.sthlm1891 skrev:Dingman skrev:Är säsongare på sittplats och håller med i det klacken sjöng idag. Men jag tror att det hade varit bättre om ni kört era budskap stenhårt i första perioden och sen låtit det vara. Budskapet med pilarna och banderollerna var väldigt tydliga och i första perioden buades det inget mot er.
Det buades från AS så fort vi körde avgå styrelsen i hela första perioden