Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:När DIF nu kliver in i kvalserien så är det DIFs viktigaste seriespel/slutspel på 30-år. Alla slutspel som DIF har spelat betyder ingenting jämfört med kvalserien, nu handlar det om överlevnad. Hur DIF har spelat i elitserien skiter vi i, det är nu det gäller, hur spelet ser ut skiter vi i, det är BARA poängen som räknas.
Alla ni som MÅSTE vara negativa kan väl skicka PM till varandra, där ni kan gnälla/gråta men ge fan i att sprid er dynga här. Vi supportrar ska göra vårt, vi vägrar att åka ur elitserien. KÄMPA DJURGÅRDEN!
Jag håller verkligen med, skit i hur det ser ut. Det är poängen som räknas. Vi måste antagligen plocka absolut minst 12 pinnar på hemmaplan, men helst sopa rent på hemmaplan för att verkligen känna att vi har det i egna händer. Laget & föreningen måste greja det här - inget jävla snack om saken. Det är krig det gäller, att sen spelarna knappast haft den inställningen stora delar av säsongen är vi alla medvetna om men det är nu om någonsin det gäller...
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Herregud vad jag vill ha torsdag nu. Tror att första matchen mot Rögle kan komma att betyda grymt mycket. Torsk där och laget blir än mer pressat och av vad mat sett denna säsong så vette fasiken om de har karaktär och psyke nog att få bort panik och ångestkänslorna. Med vinst däremot får vi en bra start som kanske kan sätta ton för resten av serien. Tror som sagt första matchen handlar om bra mycket mer än 3 poäng. Just saying..
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Bofors analyserar oss inför mötet på lördag:
Jokern: Patrik Cehlin. Den unge forwarden har fått speltid igen efter att Hardy Nilsson fått lämna DIF-skutan. Kan bli en matchvinnare i kvalserien.

Målvakter: Gustaf Wesslau (91,68), Tim Sandberg (81,67). Sandberg spelade bara fyra matcher.

Placering i grundserien: 13:e plats i elitserien
Rix

Inlägg av Rix »

pulverapa skrev:Bofors analyserar oss inför mötet på lördag:
Jokern: Patrik Cehlin. Den unge forwarden har fått speltid igen efter att Hardy Nilsson fått lämna DIF-skutan. Kan bli en matchvinnare i kvalserien.

Målvakter: Gustaf Wesslau (91,68), Tim Sandberg (81,67). Sandberg spelade bara fyra matcher.

Hahaha :D
Dock så har ju faktiskt Cehlin spelat upp sig helt klart sen Hardy drog, visst han ramlar nu också men fan han gör ju lite mål också. Var det inte så att han var vår främsta målskytt under Januari/februari? Sen kanske det säger mer om laget än Cehlin :roll:

Aja som sagt, allt som hänt innan är skitsamma nu. Nu är allt som gäller att kriga enormt och vinna matcher. Vi har visat prov på bra ishockey under perioder i matcher men inte fått in målen, tror dock att med "lättare" motstånd kan vi få längre sånna perioder och även göra mål på lite halvchanser också. Så pass bra ska vi ändå vara.
Staten

Inlägg av Staten »

pulverapa skrev:
Ja, det ser ut att stämma.

1 Luleå HF
2 Skellefteå AIK
3 HV71
4 Brynäs IF
5 Frölunda HC
6 Färjestads BK
7 AIK
8 MODO Hockey
9 Växjö Lakers HC
10 Linköpings HC
11
12 Timrå IK
...
13 Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Blev precis lika illa som jag befarade men hoppades att det inte skulle bli. Det blev Rögle som knep sista kvalserieplatsen.

Kanske bättre om jag vänder på det denna gång, så kanske det också slår in?
Jag vill så gärna att vi väntar med att avgöra detta innan sista matchen. Tänk vad härligt att få en stentuff bortamatch mot en fanatisk Röglepublik i en helt avgörande match. Den som vinner tar steget upp i Elitserien. Snälla, låt det hända ärade forumgud.:roll:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Är det någon jag INTE tror kliver fram när det verkligen hettar till, så är det Cehlin.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:Är det någon jag INTE tror kliver fram när det verkligen hettar till, så är det Cehlin.
Han avjorde ändå straffläggningen mot Modo. Skulle snarare säga att Mackan Nilson är den jag litar allra minst på. Sämst när det gäller genom hela sin karriär. Så långt ifrån en vinnare man kan komma!
100% DJURGÅRDSJ***L
xdahag

Inlägg av xdahag »

SmalandRules

Inlägg av SmalandRules »

Tror att det kommer att bli hemskt för DIF i morgon. Här på forumet verkar inte många ha lärt sig något om ödmjukhet efter denna säsong. Tror ni verkligen att det kommer att bli en enkel sak att hålla sig kvar i ES? Jag tror att Rögle i likhet med Leksand är både starka och hungriga och motivation slår ofta klass, i synnerhet när man så kapitalt sågar resten av hockeysverige och verkar tro att DIF är sveriges bästa lag. Dessutom kommer Timrå att slåss för livet om att ta sig tillbaka, så i praktiken har ni bara en plats att sikta på. Det kommer att bli en fruktansvärd mental press där ute i morgon.

Pinsamt också att läsa om skitsnacket om bönder. Borde inte en förening som DIF ha mer stolthet och högburet huvud än så?

Men men. Lycka till i morgon. Lycka till...
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

SmalandRules skrev:Tror att det kommer att bli hemskt för DIF i morgon. Här på forumet verkar inte många ha lärt sig något om ödmjukhet efter denna säsong. Tror ni verkligen att det kommer att bli en enkel sak att hålla sig kvar i ES? Jag tror att Rögle i likhet med Leksand är både starka och hungriga och motivation slår ofta klass, i synnerhet när man så kapitalt sågar resten av hockeysverige och verkar tro att DIF är sveriges bästa lag. Dessutom kommer Timrå att slåss för livet om att ta sig tillbaka, så i praktiken har ni bara en plats att sikta på. Det kommer att bli en fruktansvärd mental press där ute i morgon.

Pinsamt också att läsa om skitsnacket om bönder. Borde inte en förening som DIF ha mer stolthet och högburet huvud än så?

Ödmjukhet i all ära men vad vill du att vi ska göra egentligen? Ta emot alla kommentarer om att vi kommer bli utspelade av Leksand etc för att dom är mer motiverade än vi är och för att vi inte har någon koll på hur mycket press som kommer ligga på oss i kvalerien? Jag lägger hellre ödmjukheten på hyllan än att dra ner brallorna och tar den i tvåan, vad hade du gjort?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SmalandRules skrev:Tror att det kommer att bli hemskt för DIF i morgon. Här på forumet verkar inte många ha lärt sig något om ödmjukhet efter denna säsong. Tror ni verkligen att det kommer att bli en enkel sak att hålla sig kvar i ES? Jag tror att Rögle i likhet med Leksand är både starka och hungriga och motivation slår ofta klass, i synnerhet när man så kapitalt sågar resten av hockeysverige och verkar tro att DIF är sveriges bästa lag. Dessutom kommer Timrå att slåss för livet om att ta sig tillbaka, så i praktiken har ni bara en plats att sikta på. Det kommer att bli en fruktansvärd mental press där ute i morgon.

Hittar inte ett rätt i det du skriver. Finns inte många (någon?) på detta forum som tror att detta bli enkelt. Ingen som tycker att vi är Sveriges bästa lag denna säsong. Timrå har knappast någon förtur till en av platserna. Varför skulle övriga lag vilja vara i Elitserien mer än stolta DIF?

Nej du lilla troll, du har tagit dessa reflektioner direkt från din skalle och inte från detta forum.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Caveman skrev:När DIF nu kliver in i kvalserien så är det DIFs viktigaste seriespel/slutspel på 30-år. Alla slutspel som DIF har spelat betyder ingenting jämfört med kvalserien, nu handlar det om överlevnad. Hur DIF har spelat i elitserien skiter vi i, det är nu det gäller, hur spelet ser ut skiter vi i, det är BARA poängen som räknas.
Alla ni som MÅSTE vara negativa kan väl skicka PM till varandra, där ni kan gnälla/gråta men ge fan i att sprid er dynga här. Vi supportrar ska göra vårt, vi vägrar att åka ur elitserien. KÄMPA DJURGÅRDEN!
WORD! :!:

Tack för den, Caveman!
DIFärbönder

Inlägg av DIFärbönder »

supreme skrev:Känns inte som vi behöver blåsa upp motståndet för mycket heller. Leksand och Örebro förlorade tre av sina fyra sista matcher.
Snälla, både Leksand och Örebro vilade sina bärande spelare när de absolut var klara för kvalserien. Get your facts right, underbart att ni underskattar lagen som kommer från allsvenskan. Ni kommer bli överraskade.
Tänkaren skrev:Djurgården att åka ut i bonnhållorna och rövknulla.
Du vet väl att det är den som ger som är bög? Men ni är Djurgårdare så det är väl inga konstigheter.
SmalandRules

Inlägg av SmalandRules »

sensei skrev:
Erik I skrev: Klarar man inte Topp10 på 55 omgångar kan man skylla på vad man vill, och klarar man som ES-lag inte en kvalserie så har man inget i ES att göra heller.
Här ligger enligt mig ett tankefel som troligtvis är grunden till det idiotiska kvalsystemet som vi har i Elitserien.

Hur vida DIF "hör hemma" i elitserien borde bestämmas av ekonomiska möjligheter, demografisk potential, arenaarrangemang och allmänt intresse i den aktuella staden.

Som det är nu så kan en enskild årgång av misslyckat lagbygge rasera allting under en överskådlig framtid.

Ska DIF, mästa mästarna, 2:a i publikligan, storstadslaget -- åka ur bara för att vi har ett år med dålig laganda och enskilt misslyckade värvningar? Detta kan inte vara rätt.

Ja precis, Erik I. Inte skall man åka ur Elitserien bara för att man kommer sist, och spelar dåligt. Herregud, det är ju bara en säsong. Istället borde man se vilka lag som har mest pengar och fräschast arena, och låta dessa ha förtur. Kanske borde också de lag som kämpar hårdast och har snyggast spel få vara kvar. Sen tycker jag att de som har godast varmkorv borde få ett wildcard. Och om någon klubb tycker att det var tillräckligt tråkigt att man kom sist så borde man få ha möjligheten att utöka Elitserien med ett extra lag. Eller?
Skriv svar