Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5
Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5
Grattis Solna, den här bjöd vi på, ni får bjuda tillbaka nån gång. Borde varit ledning med 2-3 mål efter första, då hade matchen blivit annorlunda. Kanske. Kyle i all ära men just på målet har han ju oflyt. Kändes som en hyfsat stor elefant som ledde med 1-0 mot en mus (råtta för den delen) men istället för att stampa honom backade för att bevaka ledningen i 2 perioder. Totalt onödigt hjärnsläpp sista 5 i andra som förstör kvällen. Tydligen måste Fasth stå för att vi ska kunna göra mål??? Här fick vi kanske för den totalt oförtjänta derbypoängen senast.
Just nu luktar det rejält KS, nånstans har jag nog ställt in mig på det. VBK och Solna stabilast av strecklagen (ingen kan väl egentligen, ärligt, säga att vi "förtjänar" slutspel efter denna säsong? Hur många omgångar har vi legat Topp-8?). BIF-matchen visade ju emellertid på potentialen som finns om den kan uppbådas i mer än 5 minuter per match. Tror det paradoxalt kan finnas en chans i att vi är konstanta underdogs = vi har inte kunnat föra matcher på flera säsonger utan ofta varit bäst på bortaplan, kontra in skiten helt enkelt. Kan kanske norpas lite p mot lag som FBK och HV trots allt. Nånstans är det tyvärr rättvist att vi ligger där vi ligger.
Just nu luktar det rejält KS, nånstans har jag nog ställt in mig på det. VBK och Solna stabilast av strecklagen (ingen kan väl egentligen, ärligt, säga att vi "förtjänar" slutspel efter denna säsong? Hur många omgångar har vi legat Topp-8?). BIF-matchen visade ju emellertid på potentialen som finns om den kan uppbådas i mer än 5 minuter per match. Tror det paradoxalt kan finnas en chans i att vi är konstanta underdogs = vi har inte kunnat föra matcher på flera säsonger utan ofta varit bäst på bortaplan, kontra in skiten helt enkelt. Kan kanske norpas lite p mot lag som FBK och HV trots allt. Nånstans är det tyvärr rättvist att vi ligger där vi ligger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF Hockey,Snart på en uterink nära dej!
- Lee Harvey Oswald
Jaa, stackars Linkan, risken är överhängande att han spelar bort sitt kära DIF.Daniel942 skrev:Känner just nu känslan av en kvalserie där allt avgörs i sista matchen mellan DIF-Timrå, matchen slutar 0-1 till Timrå efter mål av Fredrik "Linkan" Bremberg i 3e perioden 19:59.
Ridderwall lär nog pricka formen & spika igen också...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIF Hockey,Snart på en uterink nära dej!

-
- Säsongskort: Ja
Värsta är att nu vet man hur det är och vara bajare 

- Lee Harvey Oswald
Nääh! för dom är glada iaf...spocksbeard skrev:Värsta är att nu vet man hur det är och vara bajare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mmm...det värsta är väl att Riddar'n inte ens skulle behöva toppa formen...så länge man envisas med avslut mitt i magen eller på benskydden så lär det inte bli några mål! Ska det vara så jävla svårt att sikta högt?Lee Harvey Oswald skrev:Jaa, stackars Linkan, risken är överhängande att han spelar bort sitt kära DIF.Daniel942 skrev:Känner just nu känslan av en kvalserie där allt avgörs i sista matchen mellan DIF-Timrå, matchen slutar 0-1 till Timrå efter mål av Fredrik "Linkan" Bremberg i 3e perioden 19:59.
Ridderwall lär nog pricka formen & spika igen också...
Vi ska väl inte ge upp än. Vi har ju Zabel han är ju Jesus Gud frälsaren kungen. Mannen myten legenden.spocksbeard skrev:Värsta är att nu vet man hur det är och vara bajare
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Jo men det är för att de är helt stenade 24/7... det kan man lätt lösa om man vill känna sig som en äkta bajare!Lee Harvey Oswald skrev:Nääh! för dom är glada iaf...spocksbeard skrev:Värsta är att nu vet man hur det är och vara bajare
Näe, gonatt go vänner! Nu ska jag tömma resten av min Ardbeg 10:a och sen sova bort ytterligare en ångest (DIF insatsen alltså) för att vakna imorgon och TRO PÅ 11P!
Fan vad härligt det är att vara djurgårdare!

-
Försök inte muntra upp migLee Harvey Oswald skrev:Nääh! för dom är glada iaf...spocksbeard skrev:Värsta är att nu vet man hur det är och vara bajare

När man använt orden "Den sämsta jävla skiten jag någonsin sett" 10 gånger under säsongen så kommer den här matchen. Hur beskriver man en sån här insats? Allvarligt talat. Detta är beyond svordomar och andra redan existerande uttryck.
Tomhet.
Tomhet.
-
Jo men hur stor chans har han o få ihop spillrorna. Skulle ha behövts förlängesedan o ändra nåttBjurre skrev:Vi ska väl inte ge upp än. Vi har ju Zabel han är ju Jesus Gud frälsaren kungen. Mannen myten legenden.spocksbeard skrev:Värsta är att nu vet man hur det är och vara bajare
- Daniel942
Snart kommer tweetsen...
Mario Kempe skrev:Hemma efter matchen, tar en bira och spelar lite Xbox.
Mattias Carlsson skrev:Funderar på vilket NHL-Lag jag ska lira i nästa säsong..
Fredrik Claesson skrev:@mattiascarlsson: JAG MED! Ska vi välja samma lag?
Jan Järlefelt skrev:Tillsammans ska vi vända på detta...
Josef Boumedienne skrev:Ser att det går dåligt för DIF.. hehe.
Mäklaren skrev:Era jävla fetton med chipstuttar ner till knäna, PRESTERA!
DIF!
Dagens insats var fan värre än förintelsen, det närmsta jag kan komma att beskriva detBastard47 skrev:När man använt orden "Den sämsta jävla skiten jag någonsin sett" 10 gånger under säsongen så kommer den här matchen. Hur beskriver man en sån här insats? Allvarligt talat. Detta är beyond svordomar och andra redan existerande uttryck.
Tomhet.
- SirDIFalot
Är det såhär det känns att vara Bajen? Är det såhär det känns att vara skiiiiiiit?
Är det såhär det känns, när ens lag, förstör ens liv?
Är det såhär det känns, när ens lag, förstör ens liv?
Expert.