Challe Berglund
Re: Challe Berglund
Ja du Challe. Ska centrarna ha en defensiv roll eller inte? Är det för att Linkan inte orkar checka som du sätter honom som center? Så att han kan ta djup medan Åberg och Landeskog vinner puck? Det låter logiskt, men ändå. Vad händer om dom inte gör det. Linkan kommer ändå inte jobba defensivt..
Född till sportchef.
Jag är ingen som skriver här på forumet men jag är en relativt frekvent besökare. De flesta matcherna försöker jag se på tvn men några gånger per säsong tar jag mig till hovet, hade gärna gått oftare men med ungar och jobb så funkar det inte. Första gången för denna säsong var nu i torsdags mot Troja och utan att överdriva så var det ta mig fan det värsta jag sett DIF prestera under alla matcher jag sett sen i slutet på 80 talet. Känns som hela jävla föreningen kör med ögonbindel i full kareta utför hahnenkamm.
Det är ju någon som är sjukt ruttet i DIF hockey.
Hur i helvete kan alla som kommer bli så dåliga så fort!!!!!!! Till och med Gabbe var ju blek i torsdag.
Sluta leta efter motståndare och åka in i med pucken, eller åka ner och fasta i hörnorna, man kan väl ändå försöka hitta öppna yror, trodde nästa att dom drev med publiken i torsdags.
Hur i helvete kan Challe gå ut och kritisera spelare i pressen!!!!! - Gå en ledarskaps kurs
Bremberg - Sitt inte och gnäll på twitter!!!! - försök prestera på isen istället
Dessa förbaskade jävla klyschor om hur det ska bli bättre efter alla urusla prestationer - sluta med det där jävla tramset, det är ju bara en massa tomma ord. Är så innerligt trött på att höra detta nu.
Någon starkt ledarskap måste finnas kvar någonstans i organisationen, någon som inte är rädd för att trampa någon gammal kompis på tårna för föreningens överlevnad, den får mer än gärna träda fram innan vi gör ik Göta sällskap som en anrik klubb med en rad sm guld men som jag idag inte vet om dom förfarande lirar hockey.
En lika dålig prestation i dag som i torsdag och det är dags för förändringar i ledarstaben, dom har fått sina chanser nu.
Ta tag i saken medan vi fortfarande spelar i en relativt hög serie, snart kan det vara försent, jag är riktigt orolig över DIF Hockeys framtid och på återseende på hovet när det har börjat bjudas på lite underhållning.
Det är ju någon som är sjukt ruttet i DIF hockey.
Hur i helvete kan alla som kommer bli så dåliga så fort!!!!!!! Till och med Gabbe var ju blek i torsdag.
Sluta leta efter motståndare och åka in i med pucken, eller åka ner och fasta i hörnorna, man kan väl ändå försöka hitta öppna yror, trodde nästa att dom drev med publiken i torsdags.
Hur i helvete kan Challe gå ut och kritisera spelare i pressen!!!!! - Gå en ledarskaps kurs
Bremberg - Sitt inte och gnäll på twitter!!!! - försök prestera på isen istället
Dessa förbaskade jävla klyschor om hur det ska bli bättre efter alla urusla prestationer - sluta med det där jävla tramset, det är ju bara en massa tomma ord. Är så innerligt trött på att höra detta nu.
Någon starkt ledarskap måste finnas kvar någonstans i organisationen, någon som inte är rädd för att trampa någon gammal kompis på tårna för föreningens överlevnad, den får mer än gärna träda fram innan vi gör ik Göta sällskap som en anrik klubb med en rad sm guld men som jag idag inte vet om dom förfarande lirar hockey.
En lika dålig prestation i dag som i torsdag och det är dags för förändringar i ledarstaben, dom har fått sina chanser nu.
Ta tag i saken medan vi fortfarande spelar i en relativt hög serie, snart kan det vara försent, jag är riktigt orolig över DIF Hockeys framtid och på återseende på hovet när det har börjat bjudas på lite underhållning.
Tyvärr är challe inte rätt ledare för DIF. Frågan är om vi har råd att sparka honom. Dessutom är det ju sportchefens roll att sparka tränaren och då inser man ju att challe sitter säkert då han själv är sportchef. Ingen bra situation. Som sportchef skulle jag vilja ha Garpenlöv men frågan är om DIF inte bränt sina broar med honom.
Hur som helst så måste tränarstaben förändras helt.
Bäcklin må vara respekterad som istränare men han ska inte leda isträningarna i A-laget. Ge honom en plats i j20 som han hade i brynäs. Där funkar han bra. Vill han inte det så skicka iväg honom pronto. Han verkar inte bry sig så mycket utan är mest sur över att vi inte spelar i elitserien.
Sen vill jag ha in Ragnarsson med koll på backsidan och Micke Johansson med samma koll på forwadssidan.
Till detta ska vi ha in en huvudcoach med ett annat tänkt och som står för en spelförande ishockey.
Alltså: Garpenlöv som sportchef. Micke Johansson och Ragnarsson som assisterande tränare och en modern huvudcoach X med lite nytänk.
Då är grunden lagd. Sen är det dags att rensa i spelartruppen och börja om från 0. Bort med fimpen. ottosson, bremberg och några till. Dom har alla sett sina bästa dagar och är inget för ett nybyggande DIF. Använd de pengar till att försöka sno ett par etablerade allsvenska målskyttar. Spelare som i flera år producerat mycket framåt. Skapa en tydlig förstaline som verkligen producerar. Det har DIF saknat under lång tid. Det känns som alla lag i allsvenskan åtminstone har en förstaline. Till och med asplöven har det. Sen är det bara att ge detta lite tid så kanske vi kan vara reda för att gå upp om ett par tre år.
Bäcklin må vara respekterad som istränare men han ska inte leda isträningarna i A-laget. Ge honom en plats i j20 som han hade i brynäs. Där funkar han bra. Vill han inte det så skicka iväg honom pronto. Han verkar inte bry sig så mycket utan är mest sur över att vi inte spelar i elitserien.
Sen vill jag ha in Ragnarsson med koll på backsidan och Micke Johansson med samma koll på forwadssidan.
Till detta ska vi ha in en huvudcoach med ett annat tänkt och som står för en spelförande ishockey.
Alltså: Garpenlöv som sportchef. Micke Johansson och Ragnarsson som assisterande tränare och en modern huvudcoach X med lite nytänk.
Då är grunden lagd. Sen är det dags att rensa i spelartruppen och börja om från 0. Bort med fimpen. ottosson, bremberg och några till. Dom har alla sett sina bästa dagar och är inget för ett nybyggande DIF. Använd de pengar till att försöka sno ett par etablerade allsvenska målskyttar. Spelare som i flera år producerat mycket framåt. Skapa en tydlig förstaline som verkligen producerar. Det har DIF saknat under lång tid. Det känns som alla lag i allsvenskan åtminstone har en förstaline. Till och med asplöven har det. Sen är det bara att ge detta lite tid så kanske vi kan vara reda för att gå upp om ett par tre år.
Håller med dig i allt du skriver. DIF behöver verkligen en tränare utifrån med nya idéer och nya tankegångar. En tränare som jag har tänkt på är Niklas Czarnecki. Han var ju ändå lyckosam i Brynäs och fick verkligen Brynäs att spela som ett lag.Jaha! skrev:Tyvärr är challe inte rätt ledare för DIF. Frågan är om vi har råd att sparka honom. Dessutom är det ju sportchefens roll att sparka tränaren och då inser man ju att challe sitter säkert då han själv är sportchef. Ingen bra situation. Som sportchef skulle jag vilja ha Garpenlöv men frågan är om DIF inte bränt sina broar med honom.
Jadu, Challe... 

- northbluestriped
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
AVGÅ CHALLE
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
- norrlandsgold
Vi är tillbaka som vi var i elitserien! Alla lag som möter oss som har kasst på allt ... Åker hem med vinst och ökat pp %!
App app app .... Jag anar ugglor i mossen
App app app .... Jag anar ugglor i mossen
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Japp, jag instämmer också i detta. Det är solklar brist från ledarhåll när spelet är så otroligt stereotypt och ineffektivt.Jaha! skrev:Tyvärr är challe inte rätt ledare för DIF. Frågan är om vi har råd att sparka honom. Dessutom är det ju sportchefens roll att sparka tränaren och då inser man ju att challe sitter säkert då han själv är sportchef. Ingen bra situation. Som sportchef skulle jag vilja ha Garpenlöv men frågan är om DIF inte bränt sina broar med honom.
Challe Berglund
KHK signar Janne Karlsson i tre år, hade gärna sett honom i DIF!
2014-04-07, vad hände?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jahapp.Jepe skrev:KHK signar Janne Karlsson i tre år, hade gärna sett honom i DIF!

Avskaffa tre mot tre.
- Jim Morrison
Gör DIF en tjänst Challe, och avsätt dig själv som tränare. Sedan kan du sitta kvar som sportchef for all I care, men vi behöver en ny tränare. Och det snabbt. Gör det bästa för DIF och svälj din stolthet nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- FreddanS
- Medlem: Ja, vanlig medlem
A V G Å
Det är läge att Challe börjar ransaka sig själv och inse sin begränsning, klarar man inte av uppgiften så avsäger man sig den så enkelt är det. Å andra sidan, lever man i förnekelse så,......
Spelar liksom ingen roll hur bra din bil är byggd, sätter du en körkortslös idiot vid ratten så kan du ge dig fan på att bilen hamnar i diket.
Spelar liksom ingen roll hur bra din bil är byggd, sätter du en körkortslös idiot vid ratten så kan du ge dig fan på att bilen hamnar i diket.
Men misströsta inte, det är massvis med "Hemska veckor" kvar.Hemskt slut på hemsk vecka
En hemsk vecka är över, tre raka förluster för Djurgården där idag Södertälje avgick med segern på sin hemmais, 4-2.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
-
Vi är väl många som varit skeptiska men trott att Challe, trots sitt track record, som tränare skulle komma igen men nu känns det som att varken spelarna eller han själv har förtroendet som krävs. Tyvärr kommer ju stolthet, gamla (orelaterade) meriter och "hjärta för klubben" att väga tyngre än rent sunt förnuft.
Hade laget varit ett vinstdrivande företag hade det åtgärdats saker mycket tidigare, utrensning är ett ord som ligger nära till hands, men det daltas som vanligt.
Hade laget varit ett vinstdrivande företag hade det åtgärdats saker mycket tidigare, utrensning är ett ord som ligger nära till hands, men det daltas som vanligt.
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
Ja det här trodde man aldrig att man skulle skriva men jag är helt övertygad om att vi skulle prestera bättre utan Challe och Bremberg.
Visa hjärta för klubben och avgå respektive lägg grillorna på hyllan.
Visa hjärta för klubben och avgå respektive lägg grillorna på hyllan.