Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
pärlström skrev:Kan ni som betede er som snorungar på läktaren, vänligen hålla er borta från djurgårdens matcher i all framtid. Vi är många som är trötta på er, vad är problemet? skaffa er en hobby, läs en bok.

Framförallt kalla er inte djurgårdare och sluta använda våran klubb som en arena för erat missnöje.
Tänker inte ge mig in i den här debatten igen då jag inte har en aning om vad som hände däruppe idag. MEN är det inte jävligt dålig taktkänsla av polisen att storma läktaren när det nästintill är barnkalas på densamma? Hur fredligt som helst! Fattar faktiskt inte vad de ens har där och göra, derbyna har varit fredliga tillställningar i över ett år nu.
Jag håller med, det såg helt jävla rabiat ut av polisen. Jag förstår verkligen folk som reagerar...jag stod på övre och såg exakt vad som hände i princip hela tiden. Helt jävla rubbat...varför i HELVETE skall polisen gå ner där och visa sin makt som någon slags demonstration? Helt fantastiskt korkat.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Vi slängde ut Ordningsmakten från vår sektion. Gnaget som utlovade krig, pekade finger och sjöng.

VI ÄR DIF!
Senast redigerad av Millwall den 2012-01-26 22:34:19, redigerad totalt 1 gånger.
Mash

Inlägg av Mash »

Patetiskt att bara ge upp i förlängningen, att gång efter gång göra samma individuella misstag är otroligt dåligt. Att jaga puck (Kyle Klubertanz) istället för att markera en sork i egen zon är visar bara hur låg kompetens våra backar innehaver. Alla vet (åtminstone vi som spelat en lagsport) att man ska inte jaga objektet utan markera och skära av, samtliga backar misslyckades med det idag (igen). Det är sorgligt att se er spela och det är tragiskt att se er ge upp, strid för skölden och laget eller sätt dig på läktaren. Orkar inte mer, the limit has been reached.

Förbereder mig på kvalserie, för ett slutspel lär det knappast bli med detta lag. Så jävla sorgligt, viker ner er som primadonnor och väntar på nästa lön. Den enda som har rätt till dubbellön är Wesslau, står upp för laget och ger 100% i alla lägen oavsett vad. Tragiskt att han måste spela med såna idioter framför sig.

Bom-bom gör i överlag en mycket bra insats ikväll, men bjud på ett leende och skapa lite energi efter ditt mål. Mycket bra match, fortsätt arbeta uppåt så lär du ta Kyles plats snarast möjligast.
Det avgörande målet är Kyles och ingen annans fel. Han åker runt TRE sorkar, han struntar helt i Samuelsson och jagar puck. Tomte.... Back to the academy!
snoddas

Inlägg av snoddas »

Jag förstår fan inte alltså! Jag hör gång på gång att djurgården är ett lag som lever på sin skridskoåkning men inte en jävla gång under sextio minuter har man något som kan liknas till fart i uppspelen.man tar burskydd i halv minut för att börja transportera upp pucken först när dom andra gubbarna är på väg tillbaka eller står helt stilla längs offensiva blå!och detta förbannade jävla petandet längs sargerna?men va fan gå på kropp istället för att stå och mysa längs sargerna.det här är utan tvekan det sämsta djurgårdslaget jag sett någonsin!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Man skriver det efter varje match: men aldrig har det varit en mer relevant fråga än just nu:

Finns det verkligen ingen botten? Jag har aldrig någonsin sett ett Elitserielag vara så fruktansvärt uddlösa och ickekreativa. Det finns inga idéer i något anfall som dras upp. Antingen så skjuter man ett slagskottsförsöktilldump rakt i magen på motståndarbacken eller så försöker man åka förbi, ramlar och tappar pucken. Det är så genomruttet att det saknar motstycke.

Att vi överhuvudtaget ens gör mål i dagens match är tamigfan ett skämt. Aik är så fruktansvärt överlägsna från minut fem och framåt att man inte vet om man skall skratta eller gråta. Det är en enorm klasskillnad mellan dessa lag och om DIF inte haft Gustaf Wesslau så undrar jag om vi ens hade tagit mer än tio poäng så här långt i serien.

Vi har seriens klenaste, mest omständiga och mest felbyggda backbesättning. Fredrik Claesson slår varje match rekord i antal gånger han lyckas spela fast sig i egen zon trots gott om tid. Han är verkligen enormt dålig. Tillsammans med Andreas Holmqvist och Kyle Klubertanz utgör han en av Sveriges vingligaste backsidor. Boumedienne kan åtminstone spela tufft och slå riktiga passningar, även om han inte är bra han heller.

Framåt har vi som bekant bara en formation som utgör ens en liten form av spets. Förstalinan är allt som oftast skapliga framåt, men bakom dem finns enbart oseriösa tjockisar och unga ''talanger'' som inte ens kan slå en passning på två meter.

En Djurgårdsskandal!

Horribla sopor!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

minalman skrev:
Bigge skrev:De 5 kommande matcherna:

Färjestad borta
Modo Borta
Hv hemma
Brynäs hemma
Frölunda borta

Känns ju redan avgjort så här på förhand...
Spelar det någon roll vilka lag som står på listan? Alla vet ju hur de ska klå oss. Två forwards pressar på tafatta backar så faller allt spel ihop.
Stämmer jävligt bra, förra säsongen och i inledningen av denna var vi kvar i hörnen om vi var i anfall. Alla lag har läst Hardys spel.

Nu har Hardy ändrat det, så nu tar vi upp pucken slumpmässigt, dvs ibland dump, ibland åka upp med den, eller ta emot passningar felvända, stillastående eller på väg mot Wesslau eller som oftast, inte alls, dvs vi misslyckas med uppspelet.
Jag tror inte spelarna fattar hur Hardy vill att laget ska spela. Fattar Hardy verkligen det själv? Vet han det? Kan han lära ut det? Skulle inte tro det.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Millwall skrev:Vi slängde ut Ordningsmakten från vår sektion. Gnaget som utlovade krig, pekade finger och sjöng.

VI ÄR DIF!
Och hur var hockeymatchen, tycker du?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels

Inlägg av Donkels »

SkönaDjurgårn skrev:Losermentaliteten når ny toppnotering i den här DIF-upplagan.

När man har en poäng så vägrar man anfalla. När man ligger under finns inget att förlora och man gamblar och gör mål, för att sedan dra sig tillbaka igen och vara rädd om sin pisspoäng.

I sudden vågar man inte vinna AV NÅGON OUTGRUNDLIG JÄVLA ANLEDNING, det är ju en freeroll!!! Samma sak förra året om inte mitt bedrövliga minne sviker mig.

Som sagt - losermentalitet. Jag skyller framförallt på tränarna men spelarna måste tänka lite själva också. Det här är så pinsamt och gör så ont att se. Helvete vad dåliga vi är!

Plus till Brodins fina mål och framförallt till Wesslau som ska få alla jävla tänkbara individuella järnkaminspriser och allt. Den enda som står upp för Djurgårn i år och alltid ger 100%.
...och om inte tjärnqvist Sr kvicknar till snart så kan det bli riktigt otrevligt mot FBK och Modo härnäst. Ingen back som har kompetens att spela upp pucken. AIK:s backar framstod ju som puckvirtuoser idag och då ska man veta att deras försvar i själva verket är rätt medelmåttigt vad är då inte vårat!!.

Niklas Danielsson och the Wolfpack i Karlstad kommer åka åttor runt det här gänget om inget drastiskt händer på värvarfronten eller att samtliga backar höjer sig(osannolikt) och att tjärna återkommer
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lee Harvey Oswald skrev:Som sagt, känns svårt att hänga ut vissa spelare när hela laget gör en icke-prestation för typ 35:e gången.

DIF är skit 2011/2012, allt ifrån laget på isen, lagledningen, sportchefer till muppar på läktarplats som har större hävdelsebehov än hockey intresse

Upp med gravstenen! detta går åt helvete på bred front
Bra sammanfattning av säsongen. Klockrent. Fan vad besviken man är, jävla fuskbygge från minsta snuttis till högsta hönset i ledningen. Allt är bara skit, det finns bara en ljuspunkt och han står mellan stolparna och ska inte ta åt sig av all kritik.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:
Millwall skrev:Vi slängde ut Ordningsmakten från vår sektion. Gnaget som utlovade krig, pekade finger och sjöng.

VI ÄR DIF!
Och hur var hockeymatchen, tycker du?
Peta inte på trollet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns helt ofattbart att vi har en sån skrämmande dålig backuppsättning....ökenåren känns fanimig nästan bättre stundtals. Måste vara helt fantastiskt underbart för motståndare att möta Djurgården anno 11/12.

HERREGUD. Gör något för helvete. Avgå alla jävla sopor.
pärlström
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av pärlström »

VI ÄR DIF!

Stackare du måste leva ett fattigt liv, som blir så upprd över att någon pekar finger åt dig.

Sen vore det kul att veta hur mycket kan du om sporten hockey?

Sen det här löjiga tjafset att det är polisens fel, orkar jag inte ens komentera. Bete er som folk och det uppstår inga problem.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pärlström skrev:

VI ÄR DIF!

Stackare du måste leva ett fattigt liv, som blir så upprd över att någon pekar finger åt dig.

Sen vore det kul att veta hur mycket kan du om sporten hockey?

Sen det här löjiga tjafset att det är polisens fel, orkar jag inte ens komentera. Bete er som folk och det uppstår inga problem.
Haha ja verkligen... Idag stod båda klackarna helt lugna när det rusade in poliser med dragna batonger, som stått utanför läktaren och peppat igång varandra enligt en av journalisterna på plats som kallade deras internprat för "skrämmande"
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hur fan kan man påstå att det INTE var polisernas fel, det som skedde idag? De kutar rakt in på läktaren, med vapen i hand och skapar en, för många, väldigt otäck stämning. Sedan gör man uttalanden i media som får det att låta som att det var supportrarnas fel. Satans jävla as!

Fy fan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, man måste faktiskt ha både en och två skruvar lösa om man inte inser att det polisen gör enbart är provocerande. Så förbannat korkat och onödigt.
Skriv svar