Ja, du ser! Bara fördelar... Hade förmodligen varit bättre för självförtroendet också...Capcash skrev:Glöm inte att det hade dessutom varit bättre för vår (redan så sargade) målskillnad! En WO hade bara inneburit -5!Rogga skrev:Det är fan bättre att lämna WO än gå ut på isen och inte ens försöka åstadkomma något som liknar hockey...Då hade man åtminstone sparat pengarna det kostade att flyga... Det hade dessutom varit mera hedersamt...
Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 10/12 2011.
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 10/12 2011.
- Amadeus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller fullständigt med dig ang Tim. Känns på en gång att spelarna blir nervigare när han kommer in.-daniel- skrev:Jag undrar lite i min stillhet vad fan som hände? Hur kan vi vara så brutalt tokdåliga efter att ha haft en period av tämligen genomgående hög nivå? Första perioden igår var inte alls så dålig, utan vi står upp rätt bra, att släppa in 2 puckar i 2-mot-1 lägen är väl sånt som händer (även om det är jävligt illa att vi tappar puck i anfallszon på samma sätt två gånger i rad), Wesslau får dock ta på sig 3-0 pucken som släpps in i PP.
Men det stora raset kommer efter det. Jag tror tyvärr inte att utespelarna litar ett endaste dugg på Tim i mål, och det speglar av sig i det defensiva spelet - speciellt efter att 5-1 pucken sitter.
Litar man inte på sin målvakt så blir naturligtvis hela spelet lidande. Jag lägger så klart inte allt ansvar på Tims axlar, självklart inte, men dess värre är det så att Sandberg i sina bästa stunder håller max Allsvensk klass.![]()
Jag är ledsen men min analys är att Tim måste bort och ersättas av en mer stabil 2:a keeper. Annars är vi så tokrökta som det går att bli om Wesslau går sönder.
Jag brukar studera honom vid uppvärmningarna före match och nästan varenda jäkla puck går in. Utespelarna märker ju det också förstås, så hur fan ska de kunna lita på honom.
Egentligen är det väl lite synd mot Tim att ha honom i ES. Hans självförtroende som målvakt måste ju sjunka en del. Just nu passar han bäst i AS och borde även för hans egen del skickas tillbaka dit.
Hur mycket orkar Wesslan? Verkar blivit trött på slutet. Pressen är väl ganska stor då han vet att han måste hålla. Nu tror ju jag att hans psyke är ganska starkt, men ändå.
Ja ja, bara att hoppas att han håller och att de tar in en stabilare andrekeeper.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Kan inte göra annat än att hålla med, Tim håller inte ES klass ännu, vi måste förstärka för går Wesslau sönder då är vi körda nu. Tycker förövrigt att vi ska förstärka backsidan nu när Printz är borta och Classon darrig som han än må va försvinner till JVM. Forwardsidan behöver också ett lyft men frågan är har vi pengar till båda två?Amadeus skrev:Håller fullständigt med dig ang Tim. Känns på en gång att spelarna blir nervigare när han kommer in.-daniel- skrev:Jag undrar lite i min stillhet vad fan som hände? Hur kan vi vara så brutalt tokdåliga efter att ha haft en period av tämligen genomgående hög nivå? Första perioden igår var inte alls så dålig, utan vi står upp rätt bra, att släppa in 2 puckar i 2-mot-1 lägen är väl sånt som händer (även om det är jävligt illa att vi tappar puck i anfallszon på samma sätt två gånger i rad), Wesslau får dock ta på sig 3-0 pucken som släpps in i PP.
Men det stora raset kommer efter det. Jag tror tyvärr inte att utespelarna litar ett endaste dugg på Tim i mål, och det speglar av sig i det defensiva spelet - speciellt efter att 5-1 pucken sitter.
Litar man inte på sin målvakt så blir naturligtvis hela spelet lidande. Jag lägger så klart inte allt ansvar på Tims axlar, självklart inte, men dess värre är det så att Sandberg i sina bästa stunder håller max Allsvensk klass.![]()
Jag är ledsen men min analys är att Tim måste bort och ersättas av en mer stabil 2:a keeper. Annars är vi så tokrökta som det går att bli om Wesslau går sönder.
Jag brukar studera honom vid uppvärmningarna före match och nästan varenda jäkla puck går in. Utespelarna märker ju det också förstås, så hur fan ska de kunna lita på honom.
Egentligen är det väl lite synd mot Tim att ha honom i ES. Hans självförtroende som målvakt måste ju sjunka en del. Just nu passar han bäst i AS och borde även för hans egen del skickas tillbaka dit.
Hur mycket orkar Wesslan? Verkar blivit trött på slutet. Pressen är väl ganska stor då han vet att han måste hålla. Nu tror ju jag att hans psyke är ganska starkt, men ändå.
Ja ja, bara att hoppas att han håller och att de tar in en stabilare andrekeeper.
Om vi inte har ekonomi till att plocka in en forward som kan leda en kedja och ett PP eller en defensiv back kan jag omöjligt se hur vi skulle ha råd med en ny reservmålis.
Bara inse de bistra faktum att vi står där med den truppen vi har och i bästa fall kanske vi kan få låna in en spelare temporärt under junis VM
Bara att hoppas att vi överlever denna säsong och det sedan görs något under sommaren.
Bara inse de bistra faktum att vi står där med den truppen vi har och i bästa fall kanske vi kan få låna in en spelare temporärt under junis VM
Bara att hoppas att vi överlever denna säsong och det sedan görs något under sommaren.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Real Madrid- Barca = El Classico
Saik - DIF = Ut Classico

Saik - DIF = Ut Classico

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Real Madrid- Barca = El Classico
Saik - DIF = Ut Classico

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66