Får vi verkligen inte hoppas... Så risig såg han då fan inte ut framför min tv! Och skulle Hardy helt plötsligt få såhär bråttom med att bänka spelare(då hade Mackan inte fått spela mer efter sin första period fö), för att sedan spela en hel period med endast fem backar. Låter inte troligt!Kentta skrev:HEMMA!
Angående Klubertanz så blev han nog bänkad, han såg väldigt risig ut.
HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär
100% DJURGÅRDSJ***L
Nä det kanske var lite drastiskt, men han såg verkligen inte bra ut. Hade problem med det han är bäst på, alltså passa ordentligt från egen zon, hålla pucken på blålinjen osv. Han kanske hade nån liten skada eller något.Jockmaniac skrev:Får vi verkligen inte hoppas... Så risig såg han då fan inte ut framför min tv! Och skulle Hardy helt plötsligt få såhär bråttom med att bänka spelare(då hade Mackan inte fått spela mer efter sin första period fö), för att sedan spela en hel period med endast fem backar. Låter inte troligt!Kentta skrev:HEMMA!
Fan vilken skön seger. Kempe och första kedjan var i en klass för sig.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
-
Håller med Kentta. Klubertanz var dålig. Inte alls kompis med pucken. Håller också med om att det var lite dåligt drag på klacken stundtals, framförallt mot slutet. Också riktigt besviken över att INGEN hakade på när jag försökte dra igång "17 år, ja han é 17 år - Pontus!". Jaja, riktigt skön seger i alla fall. 

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Varför får han spela utan galler förresten? För att han fyller 18 om en vecka?Metal Machine skrev:Håller med Kentta. Klubertanz var dålig. Inte alls kompis med pucken. Håller också med om att det var lite dåligt drag på klacken stundtals, framförallt mot slutet. Också riktigt besviken över att INGEN hakade på när jag försökte dra igång "17 år, ja han é 17 år - Pontus!". Jaja, riktigt skön seger i alla fall.
Expert.
-
Ingen aning. Vet bara att han gjorde det hela försäsongen också. Men det stämmer att han fyller nästa vecka. Den 23:e närmare bestämt.
Ja! Jävla Hardy och hans överdrivna matchcoachande alltså! Börjar bli trött på gubbjäveln, vi behöver en lugnare ledartyp i båset.Jockmaniac skrev:Får vi verkligen inte hoppas... Så risig såg han då fan inte ut framför min tv! Och skulle Hardy helt plötsligt få såhär bråttom med att bänka spelare(då hade Mackan inte fått spela mer efter sin första period fö), för att sedan spela en hel period med endast fem backar. Låter inte troligt!Kentta skrev:HEMMA!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Var det du som satt i vit matchtröja utanför kravall stängslet?Metal Machine skrev:Håller med Kentta. Klubertanz var dålig. Inte alls kompis med pucken. Håller också med om att det var lite dåligt drag på klacken stundtals, framförallt mot slutet. Också riktigt besviken över att INGEN hakade på när jag försökte dra igång "17 år, ja han é 17 år - Pontus!". Jaja, riktigt skön seger i alla fall.
Som Hv-fanatiker måste jag passa på att tacka er, Stockholms stolthet!
Det ni gjorde igår gick rakt in i hjärtat på väldigt många och det är grymt stort! Detta visar att hockey inte bara är att "hata sina motståndare"
Vi är även enade om vem som är "Bäst i stan" KROSSA GNAGET!!!
Jäkligt fin gest av Djurgårdens ordförande att skänka 50 000:-
Ha det gött!!
Det ni gjorde igår gick rakt in i hjärtat på väldigt många och det är grymt stort! Detta visar att hockey inte bara är att "hata sina motståndare"
Vi är även enade om vem som är "Bäst i stan" KROSSA GNAGET!!!
Jäkligt fin gest av Djurgårdens ordförande att skänka 50 000:-
Ha det gött!!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jockmaniac skrev: Och skulle Hardy helt plötsligt få såhär bråttom med att bänka spelare(då hade Mackan inte fått spela mer efter sin första period fö),

- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Väl genomförd match av Djurgården och då framför allt i defensiven.
Härligt att Wesslau är hemma igen, han inger att betydligt större lugn än det som herrarna Owuya/Ridderwall bjöd på ifjol.
Daniel Tjärnqvist är precis så nyttig som man hoppades på att han skulle vara.
Dock får Montén informera sin backar om att man inte måste kladda med pucken varje gång man har den i egen zon utan det är helt ok att snabbt förpassa den ut till neautralt läge.
Ölvestads åg dessvärre blek ut (såg inte att han delade ut någon tackling under matchen).
Men den kedjan som han spelar i med Almtorp och Kempe kan bli jobbig för moståndarna att möte (framför allt när Brodin är åter).
Kul att se ungtupparna Åberg och Holm ta för sig på isen.
Härligt att Wesslau är hemma igen, han inger att betydligt större lugn än det som herrarna Owuya/Ridderwall bjöd på ifjol.
Daniel Tjärnqvist är precis så nyttig som man hoppades på att han skulle vara.
Dock får Montén informera sin backar om att man inte måste kladda med pucken varje gång man har den i egen zon utan det är helt ok att snabbt förpassa den ut till neautralt läge.
Ölvestads åg dessvärre blek ut (såg inte att han delade ut någon tackling under matchen).
Men den kedjan som han spelar i med Almtorp och Kempe kan bli jobbig för moståndarna att möte (framför allt när Brodin är åter).
Kul att se ungtupparna Åberg och Holm ta för sig på isen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Ölvestad kommer nog dela ut många tacklingar på lördag, var så säkerÖlvestads åg dessvärre blek ut (såg inte att han delade ut någon tackling under matchen).

Losing all hope was freedom.
Skönt att höra iofs, den ramsan är ingen höjdare. Grabben fyller 18 nästa vecka också så då slipper man den av naturliga skäl. Eller ska det sjungas om alla som är 18 också, eller 19 osv?Metal Machine skrev:Håller med Kentta. Klubertanz var dålig. Inte alls kompis med pucken. Håller också med om att det var lite dåligt drag på klacken stundtals, framförallt mot slutet. Också riktigt besviken över att INGEN hakade på när jag försökte dra igång "17 år, ja han é 17 år - Pontus!". Jaja, riktigt skön seger i alla fall.
SirDIFalot:
Det är inte den faktiska åldern utan födelseåret som bestämmer. Alla 93:or spelar med visir fr.o.m säsongen 11/12.
"Kluber" kommer. Det där med försäsong och sommarträning är inte alltid transatlanters grej. De vill "spela sig i form".
Underbar seger. Allt fanns där. Kylan...hårdheten. Tekniken. Vågar jag säga att Djurgården nu definitivt är tillbaka till ett lag som motståndarna börjar frukta.
Att det börjar kännas obehagligt för de andra lagen att åka till Hovet ? Läser man intervjuer och liknande med andra lags spelare pratar fler om att DIF är jobbiga att möta med publiken på Hovet osv (tex FBK:s Richard Wallin sade tex det i senaste chatten på Aftonblaskan). Såg själv många matcher och finaler i slutet på nittiotalet och även på 80-talet också för den delen och det börjar kännas mer och mer som om vi "gått tillbaka till framtiden". Ser verkligen fram emot en fantastisk säsong. Tror stenhårt på detta lag.
Nu fyller vi Hovet och mördar MoDo på lördag. Tycker synd om MoDo redan nu. Det har redan börjat gnällas i Ö-vik.
Underbar seger. Allt fanns där. Kylan...hårdheten. Tekniken. Vågar jag säga att Djurgården nu definitivt är tillbaka till ett lag som motståndarna börjar frukta.
Att det börjar kännas obehagligt för de andra lagen att åka till Hovet ? Läser man intervjuer och liknande med andra lags spelare pratar fler om att DIF är jobbiga att möta med publiken på Hovet osv (tex FBK:s Richard Wallin sade tex det i senaste chatten på Aftonblaskan). Såg själv många matcher och finaler i slutet på nittiotalet och även på 80-talet också för den delen och det börjar kännas mer och mer som om vi "gått tillbaka till framtiden". Ser verkligen fram emot en fantastisk säsong. Tror stenhårt på detta lag.
Nu fyller vi Hovet och mördar MoDo på lördag. Tycker synd om MoDo redan nu. Det har redan börjat gnällas i Ö-vik.
Det var en riktigt, riktigt bra insats igår, försvaret var helt lysande och Wesslau lika så. Hade det inte varit för Wolmer "Badvakten" Edqvist så hade han fått åka hem med en nolla i bagaget. Det fanns ett slags lugn i egen zon som jag inte sett sen... aldrig i princip.
Men jag vägrar dra för stora växlar av den här segern, vi har ju slagit HV71 med 2-1 i premiärer förr...
Men jag vägrar dra för stora växlar av den här segern, vi har ju slagit HV71 med 2-1 i premiärer förr...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.