ET: IFK Helsingfors - Djurgårdens IF, 21/8 2011 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: ET: IFK Helsingfors - Djurgårdens IF, 21/8 2011 | EP Tro

Inlägg av Doyle »

Är det bara jag som har en sjuk känsla att vi vunnit med 1-3 om Wesslau stått. Dock ska Tim hyllas då han ändå gjorde en stark avslutning trots en tuff första period.. :?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Capcash skrev:
-daniel- skrev:
Edin skrev:Får laget som kommer etta i gruppen en fördel i seeden? För isåfall kan det vara skönt att vinna de resterande matcvherna.
Bra fråga, tror inte det. Någon som vet prispengar? Totalt är det 1 miljon euro har jag läst men vet inte fördelningen. Sköna slantar lär det kunna bli när vi vinner hela rasket i varje fall! ;)
Gruppsegraren få 30?000 euro.
Laget som vinner slutspelet får ytterligare 40 000 euro.

Så vinner man allt drar man in omkring 700 000 svenska kronor.
Ok, tack för infon. Tycker en slutspelsseger borde generera lite mer än 40 000 euro men schysst med 30 för gruppsegern. Det siktar vi på!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Man skulle bli miljardär om man inför varje sudden-death satsade en tusenlapp på att DIF kommer dra på sig utvisning och torska. Vi måste ha det sämsta förlängingsstatistiken i historien.

Kul med en pinne dock. Beröm till Åberg och Tim.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Alla extra pengar är bra pengar, så en gruppvinst hade faktiskt suttit oväntat trevligt i kassan! :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Måste ge HIFK cred för snygga matchställ. Stilrent utan kladd. Våra känns något kladdiga när man kollar på dem i tv-vinkeln, främst hemmatröjorna.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Wow, 27 sidor! Vad hände?! Haha... Jag var tvungen att ta paus efter halva matchen.

Riktigt bra att hämta igen ett 0-3-underläge och det är viktigt att känna att man kan göra det. Att inget läge känns hopplöst utan att man alltid kör på.

Sen är det såklart som vanligt att vi alltid förlorar i sudden eller på straffar. Här måste det till en attitydsförändring då det alltid ser ut som att vi är nöjda med en poäng. Orkar inte avsluta tio matcher i år med total nonchalans och antiklimax. Ge järnet istället! (Idag är de väl lite förlåtna då de fick två utvisningar, men ändå.)
Användarvisningsbild
JohanPez

ET: IFK Helsingfors - Djurgårdens IF, 21/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av JohanPez »

Har haft whatever you want på hjärnan hela natten :p
inloss

Inlägg av inloss »

JohanPez skrev:Har haft whatever you want på hjärnan hela natten :p
Haha, underbart! :lol:
"Whatever you want"
janne08

Inlägg av janne08 »

Jag tror att alla vi som var där, och det var ett 30:tal nog är överens om att Sandberg gjorde en riktigt bra match, och Wesslau hade inte gjort någon skillnad.

Jag har oxå med intresse läst alla inlägg om Printz utvisning i slutet av 3:e och kan bara konstatera att ingen av er var där, dock ingen kommentar på DT:s puck out eller någon annan av alla utvisningar som drabbade DIF.
Men det är skit samma för inget av detta hade någon som hels betydelse för matchresultatet.

Helt avgörande denna kväll var HIK:s spjutspetsyttrarna Mikko Kaukokari och Tom Laaksonen kvällen till ära klädda i svart/vit randiga dräkter. Jag tror inte jag sett något värre.
HIK är Finnlands mest fysikt spelande lag, och dom smällde på för president och fosterland till Mikko Kaukokari och Tom Laaksonen stora förtjusning. Men ve den som spela fysikt mot HIK sånt tycker vi inte om.

Denna match var ändå ett stort plus, trots DIF dåliga och något lama inledning så lyckades man reste sig som fågel fenix även om det inte räckte hela vägen.
Och vi får inte glömma bort att HIK spelade med 10 man på planen.

ENDE
Skriv svar