Eller tvärtom, att han i och med sina nya arbetsuppgifter kan hitta rätt fokus för varje match. Går inte att åka på någon gräddfil som kapten.Vikas skrev:Sörensen har redan en tendens att försvinna om han inte är på spelhumör eller har rätt fokus. Att då sadla honom med en kaptensroll och allt vad det innebär lär inte direkt hjälpa med det.
Djurgårdens nästa lagkapten
Djurgårdens nästa lagkapten
It's easier to be an asshole to words than to people
Re: Djurgårdens nästa lagkapten
Kaptensbindeln blev rätt tung för Nilson, och om inte minnet sviktar även för Ölvestad. Sörensen har redan gigantiska förväntningar att leva upp till efter att ha snuddat vid en plats i vm-truppen efter första säsongen i shl, att dessutom gå in i kaptensrollen direkt efter en hyperaktiv Jocke kan inte vara det lättaste. Ser hellre att han får fokusera på att ösa in poäng.Rojk skrev:Eller tvärtom, att han i och med sina nya arbetsuppgifter kan hitta rätt fokus för varje match. Går inte att åka på någon gräddfil som kapten.Vikas skrev:Sörensen har redan en tendens att försvinna om han inte är på spelhumör eller har rätt fokus. Att då sadla honom med en kaptensroll och allt vad det innebär lär inte direkt hjälpa med det.
Hank C
Ahlen A
Ljungh A
Thoresen A
-Skickat från min OnePlus One via TapaTalk-
Ahlen A
Ljungh A
Thoresen A
- AdamPickard
- Medlem: Ja, vanlig medlem
tycker hank är för dålig hockeyspelare för att vara kapten. Tycker han absolut ska behålla sitt A men inte ett C. En kapten i mina ögon ska, inte bara vara en ledare, men ska även kunna leda "by example"Sjöwall skrev:Hank C
Ahlen A
Ljungh A
Thoresen A
Thoresen C
Hank A
Fällström A
Högström A
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Haha fan tänkte jag skulle vara först på den.
Känns ju onekligen lite lurigt.
Men i så fall lär han väl inte vara tredjecenter?
- SirDIFalot
Det där med tredjecenter överdrivs så mycket. Alla tre stora lär väl få ungefär lika mycket speltid. Och i Sverige har vi ju sällan krav på stor roll för att man ska vara kapten. Falk var ju kapten som 6-7e back sista året.Staten skrev:Haha fan tänkte jag skulle vara först på den.
Expert.
Imorgon presenteras den nya lagkaptenen på den öppna träningen. Svårt att tippa in i det sista, det brukar ju inte bli ngn "nykomling" som får C:et på bröstet. Dock tror jag starkt att en nygammal lirare får ansvaret: Patrick Thoresen. "Hemvändande" Djurgårdare som tackade nej till en mindre förmögenhet för att få lira i Djurgården igen. Han är samtidigt en spelare av rang, minst sagt, och har med sina 31 år en hel del att bidra med och goda ledaregenskaper.
Tips i sista stund:
C: P. Thoresen
A: H. Eriksson
A: M. Ljungh
Bubblare: P. Holm
Tips i sista stund:
C: P. Thoresen
A: H. Eriksson
A: M. Ljungh
Bubblare: P. Holm
Hank eller Ljungh ligger bra till att få C tror jag. Förhoppningsvis så kommer båda spela i Djurgården en längre tid framöver.
Kan inte tänka mig något annat än att de valt Thoresen.
Hoppas verkligen att Ljungh får minst ett A på tröjan för att visa att klubben vill satsa på honom under lång tid framöver, även om hans roll denna säsongen ser ut att bli något mindre.
Hoppas verkligen att Ljungh får minst ett A på tröjan för att visa att klubben vill satsa på honom under lång tid framöver, även om hans roll denna säsongen ser ut att bli något mindre.
Avgå Jocke.
Man kunde gissa kaptener på Twitter för att vinna biljetter. Många har gissat Thoresen, Ljungh, Hank med den förstnämnde som C.
Men DIF skrev sedan att ingen hade hittills gissat rätt.
Möjligt att Ljungh får Cet.
Men DIF skrev sedan att ingen hade hittills gissat rätt.
Möjligt att Ljungh får Cet.
Hank blir kapten!
Hank är kapten. Om challes twitter inte ljuger.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag gissade Hank C, Ljungh A, Thoresen A.
Var står det att han blir kapten?
- SirDIFalot
Challe spoilade det på twitter.ciirree skrev:Jag gissade Hank C, Ljungh A, Thoresen A.
Expert.