Indeed. Nästa bra match kanske kommer redan till en tidig seriepremiär i september...på en uterink....nära dig.Lee Harvey Oswald skrev:-daniel- skrev:2 matcher av 42 har vi alltså spelat bra, vilket typ stämmer. Nu dröjer det bara en bit in tills nästa säsong i september / oktober då nästa bra match kommer. Det är ju nästan godkänt.lilleman skrev:Vi har lyft oss ibland mot bättre motstånd. Våra bästa matcher i år har väl varit Hv i premiären och annandagsmatchen då vi verkligen spelade som i fjol. Skillnaden, i min mening, mot i fjol är nog att vi är så jävla ojämna och att våran lägstanivå är mycket sämre än förra året.
Den som väntar på nåt gott (& blandat?), liksom.
Den som väntar på nån som gått.....har väntat för länge
Tycker nog 6-3 borta mot Tik & 2-1 i Karlstad var "oss i mellan sagt" bra matcher.
Så det ger oss 4 av 42, vi går mot ljusare tider vänner...
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Hahaha, tack för dagens inlägg! När man väl behöver en kille som lyser upp den annars mörka vardagen så syns inte lefflan här.SkönaDjurgårn skrev: Förresten så hade jag en känsla av att det skulle bli 4-2 idag, ville inte säga nåt men så var det. Ni borde rygga mig. Eller...jag borde börja spela själv. För riktiga pengar. "We shell overcome" ftw.

Hurrudu Ljumsken, varför bytte du nick?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SkönaDjurgårn
Biaas>> Seriöst, det där får du ta i fyrverkeritråden.Biaas skrev:Förresten, det är förbjudet med pyroteknik på hockeymatcher.
Inne i Scandinavium avfyrades minst 4 stycken fyrverkeripjäser i samband med frölundas mål.
JAG SKOJADE, ta det coolt.

- SkönaDjurgårn
Haha tack, jag saknar också lefflan! Tycker han är riktigt rolig faktiskt.lajjnus skrev:Hahaha, tack för dagens inlägg! När man väl behöver en kille som lyser upp den annars mörka vardagen så syns inte lefflan här.SkönaDjurgårn skrev: Förresten så hade jag en känsla av att det skulle bli 4-2 idag, ville inte säga nåt men så var det. Ni borde rygga mig. Eller...jag borde börja spela själv. För riktiga pengar. "We shell overcome" ftw.We need you! Mäklaren och lilleman shell overcome!

Jag tror han kommer in och berättar slutresultatet på FHC-DIF 24/1. 

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac skrev:Japp det är det vi är här för. Hade ju inte känns så kul att bara läsa lilleman o Co:s inlägg här i tråden efter match. Något liknande:-daniel- skrev:SkönaDjurgårn skrev: Förresten så hade jag en känsla av att det skulle bli 4-2 idag, ville inte säga nåt men så var det. Ni borde rygga mig. Eller...jag borde börja spela själv. För riktiga pengar. "We shell overcome" ftw.![]()
Fan vad allt blev mycket roligare efter att läsa den här tråden. Har sagt det förut; men finns inget ställe på nätet som är så roligt att vistas på som difhockey/forum efter en förlust. Ok, nu finns det inte mycket man blir upplivad av efter att ha sett sitt lag bli kölhalade i 3x20 men ni kanske förstår vad jag menar.
"Synd men hela vägen mot Guldet killar. Vi tar det här jag lovar!"
"I morse vaknade jag med en tro. Att DIF skulle ta guld. Kärleken före allt! Kärleken till mitt lag är så mycket större än allt annat. Min tröja! KROSSA GNAGET"
" Som Hardy säger så kommer detta att ordna sig. Bara vi visar att vi finns där för killarna. Kanske en Facebookgrupp? En namninsamling! DIF 4 EVER"
Jag vill tröstas efter torskar och då är inlägg från killar som Mäklaren, -daniel-, Knirre och Lee Harvey mycket roligare att läsa
För fan gubbar. Nu är ni lite väl taskiga mot mig här va

Sådär skriver jag inte, jag kritiserar laget men på ett liiiiiiiiiiiiiiiiite mer sansat sätt än flera andra då jag, personligen, tycker att det drar ner nivån på forumet. Jag är egentligen sjukt förbannad efter en sån här förlust men jag tar ett såkallat " chillpill" (sjukt fult uttryck förövrigt) och tänker att vi shell overcome detta.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- SkönaDjurgårn
Hahaha, självklart!Magnutz skrev:Jag tror han kommer in och berättar slutresultatet på FHC-DIF 24/1.

- SkönaDjurgårn
Shellpill.lilleman skrev:För fan gubbar. Nu är ni lite väl taskiga mot mig här va![]()
Sådär skriver jag inte, jag kritiserar laget men på ett liiiiiiiiiiiiiiiiite mer sansat sätt än flera andra då jag, personligen, tycker att det drar ner nivån på forumet. Jag är egentligen sjukt förbannad efter en sån här förlust men jag tar ett såkallat " chillpill" (sjukt fult uttryck förövrigt) och tänker att vi shell overcome detta.
Hahaha. Jag börjar alltid tänka på bensinmacken Shell när jag hör det där.SkönaDjurgårn skrev:Shellpill.lilleman skrev:För fan gubbar. Nu är ni lite väl taskiga mot mig här va![]()
Vart är du, lefflan? Kan du inte komma och berätta för oss om din bild till aik-DIF 22/12? Vad kommer den matchen sluta?
HOHOHO ahhh jag klarar inte mer.SkönaDjurgårn skrev:Shellpill.lilleman skrev:För fan gubbar. Nu är ni lite väl taskiga mot mig här va![]()
F.ö. hör det till spå-tråden....
-
Ta det inte personligtlilleman skrev: För fan gubbar. Nu är ni lite väl taskiga mot mig här va![]()

100% DJURGÅRDSJ***L
Jag förstår precis hur du tänker och håller även med dig i det du säger.Jockmaniac skrev:Ta det inte personligtlilleman skrev: För fan gubbar. Nu är ni lite väl taskiga mot mig här va![]()
Sådär skriver jag inte, jag kritiserar laget men på ett liiiiiiiiiiiiiiiiite mer sansat sätt än flera andra då jag, personligen, tycker att det drar ner nivån på forumet. Jag är egentligen sjukt förbannad efter en sån här förlust men jag tar ett såkallat " chillpill" (sjukt fult uttryck förövrigt) och tänker att vi shell overcome detta.Vi tar alla förluster på olika sätt. Själv blir jag vansinnig på spelare som inte ger samma glöd som jag själv gör hela tiden. Krigar man inte så ska man inte vara där, då förtjänar man inte att spela i mitt lag. Den känslan hatar jag och då är inte spelarna värda ett skit för mig.
Denna tråd har förövrigt 27(!) sidor vilket är jävligt mycket för en serielunks match? Mer än solna aik-DIF den 11/1. Rekord någon? Shell we overcome more pages?
- SkönaDjurgårn
Hahahalilleman skrev:Hahaha. Jag börjar alltid tänka på bensinmacken Shell när jag hör det där.SkönaDjurgårn skrev:Shellpill.lilleman skrev:För fan gubbar. Nu är ni lite väl taskiga mot mig här va![]()
Vart är du, lefflan? Kan du inte komma och berätta för oss om din bild till aik-DIF 22/12? Vad kommer den matchen sluta?

- Lee Harvey Oswald
Minns inte riktigt.Mäklaren skrev: Hurrudu Ljumsken, varför bytte du nick?
Tror det började med att DIF gjorde om sin hemsida, så söp jag bort lösenordet
(& där tillhörande E-mail adress).
Men vad jag däremot minns är jag pumpade ur mig bittra kommentarer, det bara flödade som en strid ström (eftersom DIF perioden 2005-2007 vann typ var 8:e match).
Det var stor inneboende ångest som behövde släppas ut

Men i & med förra årets succé så kom jag av mig lite, fanns liksom till slut inget att deppa över....
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-01-24 23:24:44, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan