Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010
Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010
Antar att det mesta redan har sagts om idioterna på läktarna, men jag hoppas att de inblandade aldrig mer får berträda ett ishockeyevenemang i Sverige igen. Nu verkar det visserligen som solnatattarna betedde sig värst men scenerna som utspelade sig efter Jimmes 2-1 mål är ytterst tragiska. Låt aik skämma ut sig, låt dom göra vad fan dom vill - visa att vi är bättre än ett gäng råttpack. Klarar man inte av bete sig under en match, då man representerar DIF och allt vad vi står för, så är man i mina ögon inte är värd mer än en äcklig kloakråtta från Solna.
Nåja nu ska det inte skrivas för mycket om detta. 99,9 % skötte sig som vanligt exemplariskt och bärgade segern på läktaren med bravur.
Grymt skönt med seger. Grymt kul att Widing fick göra mål. GOD JUL HORUNGAR!
Nåja nu ska det inte skrivas för mycket om detta. 99,9 % skötte sig som vanligt exemplariskt och bärgade segern på läktaren med bravur.
Grymt skönt med seger. Grymt kul att Widing fick göra mål. GOD JUL HORUNGAR!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
"Men snälla? Skippa det där skiten idag i alla fall... Vi kan väl diskutera att byta ut hela backbesättningen, hur svårt Krüger ska spela, Mäklishens hat mot Honken eller vem som är sämst i DIF någon annan dag?"
SirDIFalot//
Ja, det bestämmer väl inte du?
DIF vann mot aik, strålande.... men man måste väl ha lite koll på hur spelet var & hur vissa spelare presterade....
Klipp du in en länk från aftonbladet så blir det säkert bra...
SirDIFalot//
Ja, det bestämmer väl inte du?
DIF vann mot aik, strålande.... men man måste väl ha lite koll på hur spelet var & hur vissa spelare presterade....
Klipp du in en länk från aftonbladet så blir det säkert bra...
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spela alla derbyn utan borta klack. Klubbarna förlorar inga pengar samtidigt som det förhoppningsvis blir riktiga hockeyfester i samma anda som Järnkaminernas dag.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Personligen tycker jag det är ett uselt förslag av flera anledningar:Mofo23 skrev:Spela alla derbyn utan borta klack. Klubbarna förlorar inga pengar samtidigt som det förhoppningsvis blir riktiga hockeyfester i samma anda som Järnkaminernas dag.
1) Blir inget derby då. Kommer kanske få skit för det här men i ett derby så är det heta känslor och hets är ofrånkomligt och hör liksom till. Däremot är naturligtvis regelrätta slagsmål oacceptabelt.
2) Hur fan ska du kunna garantera att inte bortalagssupporters köper biljetter och sitter utspridda mitt bland familjer etc.etc? Medlemskrav i hemmalagets förening? Rättvist mot de som inte är medlemmar? Nej.
Det är ju fortfarande så att det hela handlar om max 100 neandertalare från varje sida, identifiera, portförbjud och stäng av dem. Saken klar.
Aha, så allt hade varit frid och fröjd ifall det inte varit en Djurgårdarsklack i globen igår? För det såg vi ju.... Tröttmössa.Mofo23 skrev:Spela alla derbyn utan borta klack. Klubbarna förlorar inga pengar samtidigt som det förhoppningsvis blir riktiga hockeyfester i samma anda som Järnkaminernas dag.
filma klackarna 100% av matchen....identifiera bråkstakarna och porta dom på livstid...om 10 derbyn så har vi säkert den publikfest för oss supportrar som alla vill ha.
AMMC skrev:Aha, så allt hade varit frid och fröjd ifall det inte varit en Djurgårdarsklack i globen igår? För det såg vi ju.... Tröttmössa.Mofo23 skrev:Spela alla derbyn utan borta klack. Klubbarna förlorar inga pengar samtidigt som det förhoppningsvis blir riktiga hockeyfester i samma anda som Järnkaminernas dag.
Antagligen, det har varit hur lugnt som helst vid alla matcher i höst förutm derbyna, där det spårat ur fullständigt vid ett par av matcherna. Mycket på grund av att klackarna hetsar mot varandra. Jag är gärna en tröttmössa om det är det som krävs för att få slut på all skit som DIF får idag.
-
SVT's och TV4's inslag om läktarbråket:
Svårt att se hur det ska fungera rent praktiskt med portförbjudning. Nej, rätt väg fram är att vi inför ordentliga straff i sverige. Förstår inte varför vi har så innerligt svårt att ha kännbara fängelsestraff för den här typen av oanpassade råskinn. För skattebrottslingar och annan mindre brottslighet går det bra med fängelse, men när det gäller upplopp med barnfamiljer som måste fly för sina liv, då ska det tydligen vändas andra kinden till. Istället skall hela hockeykollektivet och resten publiken straffas med inskränkningar och annat elände. Bedrövligt.-daniel- skrev: Det är ju fortfarande så att det hela handlar om max 100 neandertalare från varje sida, identifiera, portförbjud och stäng av dem. Saken klar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Säsongskort: Ja
Jag är så förbannat jävla trött på de idioter som slåss och förstör oavsett lagsympatier och tillfälle.
Jag är så förbannat jävla trött på att det finns idioter som förstör för fotbollen, som förstör för hockeyn, som förstör för Stockholm, som förstör för alla supportrar som kan sköta sig oavsett lag.
Jag är så förbannat jävla trött på att det finns idioter som inte verkar förstå att de förstör för Djurgården genom att orsaka böter – pengar som gör att det måste dras in på andra saker i en redan ansträngd ekonomi, genom att skrämma barnfamiljer, vanliga supportrar, sponsorer och de frivilliga matchvärdar som finns på arenorna.
Jag är så förbannat jävla trött på att det finns idioter som inte verkar förstå att deras beteende motverkar den kanske viktigaste frågan någonsin i Djurgården Fotbolls historia – arenan på ÖIP. Vilken politiker eller Djurgårdsförvaltning vill säga JA till en arena till en förening som har så kallade supportrar som pucklar på andra föreningar och klubbars så kallade supportrar?
Jag är så förbannat jävla trött på att det finns idioter som påstår att de slåss i Djurgårdens namn. Djurgården är en del av den jag är och jag är en del av Djurgården. Slåss de i Djurgårdens namn slåss de även i mitt namn och jag har aldrig bett om att någon ska slåss i mitt namn.
Jag är så förbannat jävla trött på att behöva försvara mig och mitt supporterskapför vänner, bekanta, släkt och fullständiga främlingar bara för att det finns ociviliserade barbarer som inte kan uppföra sig.
Jag är så förbannat jävla trött på de idioter som slåss och förstör oavsett lagsympatier och tillfälle.
HUR KAN DET VARA SÅ SVÅRT FÖR VISSA ATT UPPFÖRA SIG SOM FOLK?!?
Är man en civiliserad människa sopar man inte till en annan person. Så enkelt är det.
Jag är så förbannat jävla trött på att det finns idioter som förstör för fotbollen, som förstör för hockeyn, som förstör för Stockholm, som förstör för alla supportrar som kan sköta sig oavsett lag.
Jag är så förbannat jävla trött på att det finns idioter som inte verkar förstå att de förstör för Djurgården genom att orsaka böter – pengar som gör att det måste dras in på andra saker i en redan ansträngd ekonomi, genom att skrämma barnfamiljer, vanliga supportrar, sponsorer och de frivilliga matchvärdar som finns på arenorna.
Jag är så förbannat jävla trött på att det finns idioter som inte verkar förstå att deras beteende motverkar den kanske viktigaste frågan någonsin i Djurgården Fotbolls historia – arenan på ÖIP. Vilken politiker eller Djurgårdsförvaltning vill säga JA till en arena till en förening som har så kallade supportrar som pucklar på andra föreningar och klubbars så kallade supportrar?
Jag är så förbannat jävla trött på att det finns idioter som påstår att de slåss i Djurgårdens namn. Djurgården är en del av den jag är och jag är en del av Djurgården. Slåss de i Djurgårdens namn slåss de även i mitt namn och jag har aldrig bett om att någon ska slåss i mitt namn.
Jag är så förbannat jävla trött på att behöva försvara mig och mitt supporterskapför vänner, bekanta, släkt och fullständiga främlingar bara för att det finns ociviliserade barbarer som inte kan uppföra sig.
HUR KAN DET VARA SÅ SVÅRT FÖR VISSA ATT UPPFÖRA SIG SOM FOLK?!?
Är man en civiliserad människa sopar man inte till en annan person. Så enkelt är det.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
+1Wainscotting skrev:Jag är så förbannat jävla trött på de idioter som slåss och förstör oavsett lagsympatier och tillfälle.
TEXT
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.