Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Caveman »

Daniel942 skrev:
DIF_Soldier skrev:Hur många av Er som bor i Stockholm köper sovernirer årligen?
Förlåt, men vem i helvete bryr sig om sovernirer? MEN alla är lika värda i DIF-Familjen. Stockholmare som icke-stockholmare.
Ja, det säger väl allt.....
alext

Inlägg av alext »

Öppen träning 10.30 imorgon
V-sign

Inlägg av V-sign »

Jockmaniac skrev:
V-sign skrev:
jag kunde inte gå idag så jag tänker inte klaga på varken de som stod kvar eller de som gick. Alla tänker olika. Alla resonerar olika. Men jag tycker nog att man gör sig själv lite väl viktig om man tror att man "tog emot de sista smällarna" bara för att man stod kvar. Jag tror alla supportrar av detta lag känner samma sak idag. Alla är lika jävla besvikna.
Men det är ju så det är.... Hur tror du att det känns att stå där rejält underbemannade mot en numerärt större ajk-klack som tokhånar oss bland annat på grund av de som gick. Men i tron att man är lite bättre så står man där och "tar emot smällarna"... Det är precis så det är, smällar!
Jo brorsan var där och "stod kvar" så jag förstår vad du menar. Men det är upp till var och en om man vill utsätta sig för det. Vissa kanske blir så förbannade på Djurgården att de går hem. Vissa reagerar på annat sätt och väljer att stå kvar och stötta trots fiaskot. Jag hade gått hem men jag står inte heller i klacken :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hm, detta har jag missat.
Synd att han inte är aktiv.

http://nyheter24.se/bloggar/hockeybloggar/mark-owuya/
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Caveman skrev:
Daniel942 skrev:
DIF_Soldier skrev:Hur många av Er som bor i Stockholm köper sovernirer årligen?
Förlåt, men vem i helvete bryr sig om sovernirer? MEN alla är lika värda i DIF-Familjen. Stockholmare som icke-stockholmare.
Ja, det säger väl allt.....
Uppenbarligen inte du, och det är det jag menar - jag kan inte gå på alla matcher, jag har varken tiden eller ekonomin. Därför stöttar jag DIF på mitt sätt. Men vad som stör mig mest är de här jävla glassar-bratsen som går på matcher för att impa på sin botoxbrud och skiter i laget. Det gör mig så oerhört förbannad.

Jag är hellre en bonde än en bratjävel.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev: Jag är också trött på att det hackas på Djurgårdare som inte bor i Stockholm. Jag lovar, om vi försvann hade det inte funnits många kvar. Jag sätter min högra arm på att jag är dubbelt så mycket Djurgårdare som de as som pallrar sig till Globen för första gången på tio år och låtsas vara Djurgårdare i en semi mot lhc när det går bra, för att sedan skita i vilket när det blåser.

Fan ta dem, och fan ta er. Ni bör respektera oss övriga Djurgårdare. Hur många av Er som bor i Stockholm köper sovernirer årligen? Hur många av Er har varit medlem i tio års tid? Just det, så håll käften och sluta tjafsa inbördes för helvete innan jag arkebuserar er.
Man kan inte hjälpa att få en del fördomar med vissa som s.k Djurgårdare som bor på annan ort och ska läxa upp oss stockholmare om hur och när och vad vi ska göra på matcherna och inte. Visst är det väl kul att många håller på Djurgården och vi har fans från hela Sverige. Men som när (minns inte helt säkert om det var du...) du hävdar att LHC är ditt största hatlag och faktiskt HÅLLER PÅ HORUNGARNA från Solna när de möter LHC. Då undrar man om man ska ta en sån Exil-Djurgårdare på allvar.

Detta gäller naturligtvis inte alla men många av er(exil-djurgårdarna) förstår inte vilken jävla innebörd en sån här förlust har för oss i Stockholm. Grannen är gnagare och har gnagetflaggan direkt utanför dörren, och jag kommer få smyga in och har persiennerna nere i månader för att inte undvika att få höra någon gnagetramsa när man ska in genom dörren. Bara en sån sak. Eller på arbetet eller i skolan där man konstant, dagligen, kommer att få höra om det här i flera månaders tid. Bara på tågresan hem efter matchen idag tvingades man lyssna på ramsorna, och på bussen efter det... Folk som pekar på en och sjunger "en djurgårdsfitta".. För att sedan komma hem och mötas av att det är JAG som vikit ner mig från någon exil-Djurgårdare som suttit på ett forum och följt matchen. Givetvis gäller inte det här alla, glöm inte det. Men ha lite förståelse för att en del blir väldigt upprörda.

Edit: Och nu anklagar du alla som inte är DIF-bönder för att vara "bratjävlar" ?
Expert.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

ANALYS

Vi börjar matchen ganska okej men alldeles för tamt med tanke på att det är derby och vi har revansch att fodra. Lite som att spelarna tyckte det var en vanlig match och letade efter möjligheter att komma in i spelet. Sen kommer 0-1 och det är horribelt slappt försvarsspel och ingripandet av Owuya är för dåligt även om han har lite otur också.
0-2 är igen slappt avvaktande backspel plus att Owuya ska ta pucken, han har fri sikt.
Då känns matchen förjävla tung. Sen när Tjärnqvist skridsko-mål döms bort känns det som hela världen är emot oss. Men på något jävla sätt vaknar helt plötsligt viljan och vi sätter 1-2. Sen helt plötsligt (från ingenstans känns det just då) får vi inte ut pucken ur egen zon och försvararna agerar som yra höns och gnaget sätter snyggt 3-1.
Men när vi gör 2-3 vaknar verkligen ett hopp i mig - vi vänder det här, nu kommer järnkaminandan fram! Spelet ser ut som att våra spelarna känner sig starka men tyvärr så fortgår det bara två-tre min innan domaren bryter för periodpaus. Då kändes det som en jävla domar-konspiration.
Sen att tiden kanske gått ut vid gnagets 4-2 skiter jag i. Owuya måste ha något fel i huvudet som gör som han gör. Jag har aldrig sett nåt liknande dom år jag följt DIF (sen mitten av 80-talet).
Jag upppfattade att M.Owuya ville byta direkt efter det men inte fick för tränarna, tyckte han åkte dit men fick order att gå tillbaka till målet. Om så var fallet så kanske det inte var så konstigt om utespelarna tappade all geist. Men det är oförlåtligt i ett derby att visa upp det spel och den handlingsförlamning som delvis rådde.

Tack Mark Owuya att du gav oss något som vi kommer bli hånade för i lång tid framöver. Och tack för att du ler så skälmskt i teve efteråt. Till dig har jag bara ett ord: FÖRSVINN.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alltså, vi hade vunnit matchen om det inte hade varit för Mark-O.. med en stabil målvakt behöver inte försvaret vara alltför oroliga i uppspelsfasen. När AIKarn skrinnade upp mot vår defensiva blå med pucken under kontroll täckte våra spelare upp passningsvägar och lät AIKarn glida in för att, om han ville det, ta ett skott ur dålig vinkel... Det gjorde han. Vad fan Mark-O gjorde det vet jag då jävlar i mig inte.

AIKs 3e mål kommer jag inte ens ihåg men fyran.. oh my sweet jesus.. där avgjorde Mark-O matchen på egen hand. Sen ska det sägas att AIKs 5e fulträff [sic!] tillkom genom en rad händelser: Mark-O var den han är. Resten av laget var dött.

AIK fick mål på inget, vi fick slita hund för att göra mål... Näe. In med Sandberg, något annat kan inte vara aktuellt, förutom Ridderwall då men han är ju fan inte heller bra.. jävla Stureplansstekare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIF_Soldier skrev: Uppenbarligen inte du, och det är det jag menar - jag kan inte gå på alla matcher, jag har varken tiden eller ekonomin. Därför stöttar jag DIF på mitt sätt. Men vad som stör mig mest är de här jävla glassar-bratsen som går på matcher för att impa på sin botoxbrud och skiter i laget. Det gör mig så oerhört förbannad.

Stor ironi att först prata om "lika värde" för att sen raljera och ösa skit över "brats" som går på matchen med sina brudar. Du får kalla dig hur mycket Djurgårdare du vill, men ha åtminstone det sunda förnuftet att tiga angående vilka du gillar eller inte gillar i vår publik.

Jockemanilirarn verkar hoppas på bragdmedaljen för att han stod och tog våldtäkten från start till slut. Good luck with that.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev: Jag är också trött på att det hackas på Djurgårdare som inte bor i Stockholm. Jag lovar, om vi försvann hade det inte funnits många kvar. Jag sätter min högra arm på att jag är dubbelt så mycket Djurgårdare som de as som pallrar sig till Globen för första gången på tio år och låtsas vara Djurgårdare i en semi mot lhc när det går bra, för att sedan skita i vilket när det blåser.

Fan ta dem, och fan ta er. Ni bör respektera oss övriga Djurgårdare. Hur många av Er som bor i Stockholm köper sovernirer årligen? Hur många av Er har varit medlem i tio års tid? Just det, så håll käften och sluta tjafsa inbördes för helvete innan jag arkebuserar er.
Man kan inte hjälpa att få en del fördomar med vissa som s.k Djurgårdare som bor på annan ort och ska läxa upp oss stockholmare om hur och när och vad vi ska göra på matcherna och inte. Visst är det väl kul att många håller på Djurgården och vi har fans från hela Sverige. Men som när (minns inte helt säkert om det var du...) du hävdar att LHC är ditt största hatlag och faktiskt HÅLLER PÅ HORUNGARNA från Solna när de möter LHC. Då undrar man om man ska ta en sån Exil-Djurgårdare på allvar.

Detta gäller naturligtvis inte alla men många av er(exil-djurgårdarna) förstår inte vilken jävla innebörd en sån här förlust har för oss i Stockholm. Grannen är gnagare och har gnagetflaggan direkt utanför dörren, och jag kommer få smyga in och har persiennerna nere i månader för att inte undvika att få höra någon gnagetramsa när man ska in genom dörren. Bara en sån sak. Eller på arbetet eller i skolan där man konstant, dagligen, kommer att få höra om det här i flera månaders tid. Bara på tågresan hem efter matchen idag tvingades man lyssna på ramsorna, och på bussen efter det... Folk som pekar på en och sjunger "en djurgårdsfitta".. För att sedan komma hem och mötas av att det är JAG som vikit ner mig från någon exil-Djurgårdare som suttit på ett forum och följt matchen. Givetvis gäller inte det här alla, glöm inte det. Men ha lite förståelse för att en del blir väldigt upprörda.

Edit: Och nu anklagar du alla som inte är DIF-bönder för att vara "bratjävlar" ?
Nejnej, givetvis inte! Jag syftar på de bratjävlar som går på matcherna bara för att impa på brudar, som står med armarna i kors i klacken bredvid nåt vilset våp. Dom gör mig förbannad, inte tvättäkta Djurgårdare.

Och självklart förstår jag innebörden! Vet du hur uppgiven jag är? Jag uppdaterade just min facebookstatus och uppmanade någon att komma hit och skjuta skallen av mig för två paket cigg och tvåhundra kontant. Jag är minst lika uppgiven som du.

Av en händelse så är min granne också gnagare, och ingen mesig välgörenhetssupporter heller. Dessutom är grannen till höger om mig bajare. Jag bor mitt i smeten. Men det är sant - exponeringen av aik-hat är större i Stockholm och det finns inget jag hellre vill än att ta del av den. Dessvärre får man stå i bostadskö i evigheter för att ens kunna drömma om att buda på en lya i stan.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-11-05 01:09:51, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
V-sign

Inlägg av V-sign »

Ja Tim måste bara få chansen nästa match! Allt annat är en skandal.

Jag är egentligen emot den här sortens mobbning eller hets som uppstår mot Mark just nu men just nu kan det inte hjälpas. Han kan inte få fortsätta stå. Det går inte att ha det så här längre.

AIK värvar Vesa Toskala som reservmålvakt. Hmm hade gett ganska mycket för att få honom till oss...

Dessutom är han en professionell idrottsman som måste kunna tåla kritik och erkänna sina misstag. Han verkar tåla kritik men hans svar rörande missarna är inte okej.

Han representerar en klubb som har en trupp som borde kunna vara bäst i Sverige. Tyvärr presterar han och klubben undermåligt. Tror tyvärr mycket beror på att spelarna är rejält osäkra på var de har sin målvakt....
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

AMMC skrev:
DIF_Soldier skrev: Uppenbarligen inte du, och det är det jag menar - jag kan inte gå på alla matcher, jag har varken tiden eller ekonomin. Därför stöttar jag DIF på mitt sätt. Men vad som stör mig mest är de här jävla glassar-bratsen som går på matcher för att impa på sin botoxbrud och skiter i laget. Det gör mig så oerhört förbannad.

Stor ironi att först prata om "lika värde" för att sen raljera och ösa skit över "brats" som går på matchen med sina brudar. Du får kalla dig hur mycket Djurgårdare du vill, men ha åtminstone det sunda förnuftet att tiga angående vilka du gillar eller inte gillar i vår publik.

Jockemanilirarn verkar hoppas på bragdmedaljen för att han stod och tog våldtäkten från start till slut. Good luck with that.
Jag varken vill eller behöver någon bragdmedalj. Bara faktumet att vi tappra Järnkaminer som stod kvar för skölden inte behöver skämmas för våra insatser räcker gott för mig.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Jockmaniac skrev:
AMMC skrev:

Jag varken vill eller behöver någon bragdmedalj. Bara faktumet att vi tappra Järnkaminer som stod kvar för skölden inte behöver skämmas för våra insatser räcker gott för mig.

Tyvärr var ni inga "tappra järnkaminer" eftersom spelarna sket i er.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Spelarna antingen sket i klacken eller så skämdes de för mycket.

Jag tror de sket i klacken och gick hem och pussade på sin lönecheck istället...

För spelarna verkar derbyna inte betyda mer än en vanlig seriematch. Det kan jag lova att det gör för AIK.

Jag kan för övrigt för mitt liv inte fatta hur AIK med deras trupp kan SPÖA oss med 5-2 i två matcher. Det är fullständigt sinnessjukt.

Om jag vore spelare i Djurgården skulle jag ifrågasätta vad fan jag håller på med och varför jag håller på med det...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jack Daniel skrev:
Tyvärr var ni inga "tappra järnkaminer" eftersom spelarna sket i er.
Spelarna sket i oss det har du absolut rätt i... Men som jag skrev tidigare så är det inte spelarna jag sjunger för idag. Jag sjunger för Djurgårdens IF!
100% DJURGÅRDSJ***L
Låst