Har man spelat för förortsgänget (ajk) under ett antal säsonger så är man allt annat än en Djurgårdare.Örebroarn skrev:Har man Djurgården som moderklubb kan man enligt mig räknas som Djurgårdare. Det är ungefär som att bröderna Holmqvist inte skulle räknas som Djurgårdare för att de spelat i andra klubbar
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Vilket som är han iaf Stockholmare vilket passar in på stockholmsprofilen som Djurgården satsar på. Hyfsad spelare också som med bättre omgivning lätt gör 25-30 poäng per säsong. Om man får honom hyfsat billigt tycker jag att man kan ta in honom som ersättare för Engqvist om han drarsthlm_dif skrev:Har man spelat för förortsgänget (ajk) under ett antal säsonger så är man allt annat än en Djurgårdare.Örebroarn skrev:Har man Djurgården som moderklubb kan man enligt mig räknas som Djurgårdare. Det är ungefär som att bröderna Holmqvist inte skulle räknas som Djurgårdare för att de spelat i andra klubbar
Hynning? Än är det inte april.
Ännu en junior med kontrakt!!
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=6724
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Frågan är om A-laget enbart kommer bestå av fimpar nästa säsong?1891 skrev:Ännu en junior med kontrakt!!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror du inte att det är så att DIF vill ha rättigheterna till dessa spelare om de skulle blomma ut?Mäklaren skrev:Frågan är om A-laget enbart kommer bestå av fimpar nästa säsong?1891 skrev:Ännu en junior med kontrakt!!
Jag tror personligen att många av de nya junisarna kommer lånas ut till allsvenskan. När de lånas ut antar jag att DIF går ungefär +/- 0 på att ha kontrakt med dem, och ändå ha rättigheterna att ta tillbaka dem om de skulle blomma.
Smarta kontrakt, tror jag.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-
- Säsongskort: Ja
Tvivlar på att Montreal kommer fortsätta låna ut Engqvist till Djurgården då dom betalar ut maxlön till honom. Dom kommer försöka träna in honom till en NHL-spelare innan 3-års kontraktet går ut. Han har ju gjort bättre säsong än Franzen m.fl. gjorde innan dom for över.Enbom skrev:Engqvist är rent sagt för dålig för Montreal i dagsläget och båda Josef och Krüger kommer stanna.Torpedo Novgorod skrev:Engqvist kommer dra till Montreal. Sen kan man inte direkt förvänta sig att både Josef och Kruger stannar, minst en av dom drar, om inte båda.Enbom skrev:Ser inte vad vi ska med fler centrar till öht. Otto, Josef, Engqvist, Ziggy är utmärkta centrar. Sedan kan även Kruger lira center om det behövs.
Ziggy är ju här på artistkontrakt, inte direkt så stora chanser att man förlänger (då han kostar en del och har inte direkt levererat heller), söker väl lyckan i NHL/AHL.
Klart att man flyttar upp Norman näst säsong och man har ju haft kontakt med Patrik Lundh http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3697.
Helst skulle man se Thoresen men pengarna i Ryssland lockar nog mest.
Har du insideinfo angående Kruger och Josef eller säger du bara så? Har väldigt svårt att se att Chicago inte plockar över Kruger efter hans genombrottsäsong. Hoppas att Josef kan stanna men det beror på hur New Jerseys framtidsplaner ser ut.
Det beror väl på om Krüger har en NHL-klausul i sitt kontrakt. Skulle tippa på att han inte har det på grund av att ingen visste väl att han skulle göra en sån här bra säsong.Torpedo Novgorod skrev:
Har du insideinfo angående Kruger och Josef eller säger du bara så? Har väldigt svårt att se att Chicago inte plockar över Kruger efter hans genombrottsäsong. Hoppas att Josef kan stanna men det beror på hur New Jerseys framtidsplaner ser ut.
Men när det gäller NHL kanske inte det spelar någon roll eftersom det är dom som brukar bestämma.
- Det blir en fantastisk strid där nere i träsket mellan Rögle, Södertälje och Djurgården."
Lars Anrell om säsongen 09-10
"-Marcus Nilson är varken målgörare eller ens poänggörare"
Lars Anrell om Marcus Nilson
Hockeyexpert eller hur?
Hockeyexpert eller hur?

Lasse Anrell hade ju fel i det mesta när han tippade den här säsongen. Frölunda skulle skratta sig hela vägen till finalen sa han också.
Anrell har väl aldrig varit den skarpaste kniven i lådan...
Han är ett utmärkt exempel på benämningen pajas.Polisen skrev:- Det blir en fantastisk strid där nere i träsket mellan Rögle, Södertälje och Djurgården."
Hockeyexpert eller hur?
På intervjun med DIFTV så gick han omkring med både ett Frölunda och ett Mode emblem på tröjan.
Men i och för sig så är det ju ingen nyhet att han är en värdelös journalist... Han skriver ju för Sveriges stora Se & Hör tidning Aftonbladet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
sthlm_dif skrev:Han är ett utmärkt exempel på benämningen pajas.Polisen skrev:- Det blir en fantastisk strid där nere i träsket mellan Rögle, Södertälje och Djurgården."
Hockeyexpert eller hur?
På intervjun med DIFTV så gick han omkring med både ett Frölunda och ett Mode emblem på tröjan.
Men i och för sig så är det ju ingen nyhet att han är en värdelös journalist... Han skriver ju för Sveriges stora Se & Hör tidning Aftonbladet.
tänker dra igång det eviga snacket om Sundin..
Jag vet att han inte ska spela hockey mer så inga skällningar där inte, Men är det någon som vet om han är intresserad att jobba med hockey i Djurgården'? syftar påatt hanlär ju ha grymma kontakter.
Och det borde ju finnas en plats ledig i ledningen så att säga? någon som hört han prata något om det?
- Remy Lebeau
"Hur ser framtiden ut? Blir det något jobb inom hockeyn? Du har ju nämnts som ny general manager för Tre Kronor?Robinhansen skrev: tänker dra igång det eviga snacket om Sundin..
Jag vet att han inte ska spela hockey mer så inga skällningar där inte, Men är det någon som vet om han är intresserad att jobba med hockey i Djurgården'? syftar påatt hanlär ju ha grymma kontakter.
Och det borde ju finnas en plats ledig i ledningen så att säga? någon som hört han prata något om det?
– Nej, det är inte aktuellt. Jag är inte intresserad av något som har med hockey att göra just nu, även om det kan bli så i framtiden."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/v ... 6644758.ab
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
tack för ditt svar!. visste inte om detta.Remy Lebeau skrev:"Hur ser framtiden ut? Blir det något jobb inom hockeyn? Du har ju nämnts som ny general manager för Tre Kronor?Robinhansen skrev: tänker dra igång det eviga snacket om Sundin..
– Nej, det är inte aktuellt. Jag är inte intresserad av något som har med hockey att göra just nu, även om det kan bli så i framtiden."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/v ... 6644758.ab