Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av crike »

Vidare på Garpen temat. Utdrag ur chatten med honom på AB
Kommentar från Stoff
Om Djurgården skulle erbjuda dig ett position som sportchef nästa säsong, skulle du kunna lägga sveket bakom dig och forsöka ta DIF till ett nytt guld? Eller har du ingen möjlighet att ta en ny position över huvudtaget nästa säsong?
Johan Garpenlöv:

Sportchef för Djurgården är ett jobb som jag kan tänka mig. Men jag vet inte om jag får frågan…
Mitt åtagande med Tre Kronor löper säsong till säsong.
Lägger inga egna värderingar i detta men helt klart ett alternativ.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Johan Garpenlöv som sportchef vore ju faktiskt rena drömmen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Johan Garpenlöv som sportchef vore ju faktiskt rena drömmen.
Intressant. Baserat på vad?
Expert.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Skönt att min fråga uppmärksammas av någon ;). Jag tycker personligen att det skulle vara bra med honom/Sudden som sportchef. Tycker det ska vara någon med kontakter och med hjärta för klubben. Hur kunniga dem är i den traditionella rollen som sportchef (som är expert på att bygga lag) tycker jag ärligt talat inte är så extremt viktigt. Jag anser att det är tränaren som främst ska säga vilken sorts hockey han vill spela, och vilken typ av spelare han vill ha. Sen ska scouterna kunna säga om spelarna passar eller inte. Sen ska sportchefen finnas där som en proffsig legendar som många ser upp till, som känner rätt folk vid rätt positioner osv.
Bara att kolla på hur foppa jobbar i MoDo.

Tror att det skulle vara superbt med Garpen som sportchef (kan ju inte bli sämre).
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
Vår nuvarande måste bort inför nästa säsong. Garpenlöv är med i hockeysvängen. Han ger ett proffsigt intryck. Ser inga negativa sidor med honom.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så länge Garpenlöv har en aktiv stämning mot klubben kan man anta att relationen är "något" frostig. Järlan kommer sitta kvar så länge de andra tomtarna sitter vid rodret, känner mig rätt övertygad om det.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:Så länge Garpenlöv har en aktiv stämning mot klubben kan man anta att relationen är "något" frostig. Järlan kommer sitta kvar så länge de andra tomtarna sitter vid rodret, känner mig rätt övertygad om det.
Det har du nog rätt i, tyvärr.
Fubar

Inlägg av Fubar »

Borde finnas en hel styrelse och en sportchef som omgående borde ställa sina platser till förfogande...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om jag läser stadgarna rätt så är det förutom styrelsen själva, bara revisorn som kan kalla in ett extra årsmöte. Det borde han/hon göra nu om han/hon har något hjärta i kroppen och känsla för vart vi är på väg.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Vår nuvarande måste bort inför nästa säsong. Garpenlöv är med i hockeysvängen. Han ger ett proffsigt intryck. Ser inga negativa sidor med honom.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
"Han har förutom att sitta i sportkommittén hjälpt till med att rekrytera spelare till a-laget, har haft kontakt med spelare i Nordamerika, har scoutat spelare både i elitserien, allsvenskan, juniorserierna och i samband med sina resor med landslaget dels under EHT-turneringarna och dels till Nordamerika och Ryssland. Han har dessutom jobbat mot juniortränarna, har varit en typ av brygga mellan a-laget och juniorspelarna samt varit ett bollplank till juniortränarna."

Mycket mer än vad järlan troligen gör idag.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Verkligen. Jag funderade över detta redan i höstas och har inte kommit på andra tankar sedan dess.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:
Verkligen. Jag funderade över detta redan i höstas och har inte kommit på andra tankar sedan dess.
Det är ju dock fruktansvärt svårt att bedöma hur bra någon skulle vara som sportchef... Men men. Ett byte måste ske. Men man borde sluta lobba namn som "perfekta" bara för att de råkar ha en koppling eller spelarbakgrund till DIF.

Och en sak kommer alltid vara likadan. Sportchefer/GM's kommer alltid vara idioter som misslyckas och kritiseras. Oavsett vem det blir eller hur det går. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara.
Expert.
Staten

Inlägg av Staten »

Nu måste någon slags protestaktion anordnas utanför kansliet eller utanför Hovet eller vad fan som helst. Sitter styrelsen och Järlefelt kvar till nästa år ser jag inte att jag skulle bry mig om nästa säsong ö.h.t.

Det äcklar mig att se hur klubben missköts på så många plan nu, man håller dessutom på med att driva ut Järnkaminerna från arenan. Det är jävligt allvarligt läge nu och supportrarna måste börja visa att man inte vill ha kvar de som har ansvar för allt det här.

STYRELSEN MÅSTE BORT!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Om jag läser stadgarna rätt så är det förutom styrelsen själva, bara revisorn som kan kalla in ett extra årsmöte. Det borde han/hon göra nu om han/hon har något hjärta i kroppen och känsla för vart vi är på väg.
En revisor bryr sig knappast, möjligtvis har den personen åsikter om det uppenbarligen ser ut som klubben är på väg att gå i Konkurs men med en stundande Kvalserie så är det knappast närmast förestående.

Ett extra årsmöte skulle inte heller leda någonstans i det här läget, allt sånt får tas efter säsongen.
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
minalman skrev:Om jag läser stadgarna rätt så är det förutom styrelsen själva, bara revisorn som kan kalla in ett extra årsmöte. Det borde han/hon göra nu om han/hon har något hjärta i kroppen och känsla för vart vi är på väg.
En revisor bryr sig knappast, möjligtvis har den personen åsikter om det uppenbarligen ser ut som klubben är på väg att gå i Konkurs men med en stundande Kvalserie så är det knappast närmast förestående.

Ett extra årsmöte skulle inte heller leda någonstans i det här läget, allt sånt får tas efter säsongen.
Det är klart jag fattar det. Men letar man efter halmstrån så...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar