B.I.B.A skrev:Túrin Turambar skrev:Jag tycker också att många forumanvändare nedvärderar laget på ett orimligt sätt. Inför säsongen tycker jag att årets lag har bättre bredd på de producerande spelarna än förra årets. Förutom Thoresen som ju självklart är en jätteförlust tycker jag att vi åtminstone håller samma nivå på papperet.
Exempelvis fick vi ju en jätteutväxling på Hultström och Högström som vi inte hade kunnat vänta oss.
Eh, va?
Sörensen, Sallinen och Thoresen har lämnat. Possler och Tambellini måste överträffa sig själva för att kunna komma upp i samma nivå. Ikonen är lovande men oberövad. Har vi tur så kan Lundh göra ett stabilt jobb med att ersätta Alvarez. Sen ska någon center (Vejdemo/Johansson) blomma ut för att ersätta Ljungh som flyttats upp för att täcka förluster.
Ett lag ser alltid spännande ut när man sitter och pillar ihop sina kedjor. Då föreställer man sig scenarion där alla levererar. Men tittar man på truppen så ser man att vårt lag är fyllt med chansningar på varje position och många har enorma skor att fylla.
Hultström var förövrigt en av seriens bästa backar året innan han kom till DIF.
Thoresen exkluderade jag ju ur mitt resonemang, för han är oersättlig, men jag tycker istället att vi har större bredd på produktionen i det här laget.
Sörensen är förstås ett tapp, men jag tycker att Ikonen åtminstone poängmässigt verkar kunna komma upp i liknande nivåer. Sörensen har haft väldigt höga toppar, men också haft perioder när han inte har fått ut mycket av sitt spel. Lundh har spelat ordinarie i Växjös andrakedja och var med och tog SM-guld. Jag tror absolut att han kan ersätta Alvarez. Visst, Hultström ansågs som en bra PP-back sedan innan, men han var inte ens nära landslaget och många leksingar sa skadeglatt att det skulle bli kul att se säkerhetsrisken Hultström i DIF.
Sallinen var helt värdelös andra halvan av säsongen, så jag tror absolut att en hungrig Vejdemo eller Johansson kan göra ett jobb där.
Sedan räknar du dessutom bort faktumet att Ljungh vuxit ytterligare som spelare och att våra juniorer har fått ytterligare ett år under bältet.
Jag vet inte, men jag tycker att följande tre kedjor ser riktigt spännande ut:
Tambellini-Anderson-Ikonen
Lundh-Ljungh-Brodin
Possler-Vejdemo-Fällström
Jag är inte säker på att vi matchar förra året, eftersom vi fick ut väldigt mycket av en del spelare, men sett till förutsättningarna inför säsongen tycker jag att det ser relativt likvärdigt ut. Jag tror inte att vi tar guld precis, men jag skulle bli väldigt förvånad om vi inte tar en play in-plats.