Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Stavhoppet
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Skönt att man har "rätt" någon gång :P skämt åsido.

Jag tror Tambellini kan bli bra.
En notorisk målskytt som verkar föredra att skjuta istället för att passa vilket de absolut flesta andra verkar prioritera tvärtom.

Ska bli spännande att se om Robban väljer att matcha jeff med matt då jag tror att de kan hitta en riktigt bra kemi och sen peta in Ikonen där som spelfördelare.

Så köra

Possler - Ljungh - Brodin

Lundh - Vejdemo - Fällström

Ahlén - Linus - Hank

Även om jag skulle föredra att se någon av våra juniorer i fjärdekedjan och låta Ahlén/Hank slåss om en plats och den andra som 13fw att kasta in om matchbilden behöver det.
mb81

Inlägg av mb81 »

Morwin skrev:
mb81 skrev:Känns konstigt att släppa Sallinen för att ta in Tambellini. Inte det uppenbara uppköpet. Förhoppningsvis sparade vi pengar på de viset iaf. Tambellini passar kanske bättre in i vår spelidé också.

Nu får man väl anta att forwardssidan är stängd.
Helt annan typ av spelare. Sallinen är ju mer en defensiv spelare och Jeff offensiv :)

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Jag kanske lät lite för pessimistisk. Gillar ändå värvningen nu när vi ändå hade släppt Sallinen. Tambellini känns som den spelartypen vi var ute efter. Tycker forwardssidan ser spännande ut iaf och vi borde ha tre producerande kedjor.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Det här kommer att bli bra.

Sent from my iPhone using Tapatalk
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Benjamin L. Willard skrev:
B.I.B.A skrev:Tambellini är väl en hyfsad målskytt, men långt ifrån den superstjärna som jag trodde vi sökte när vi släppte Sallinen.
Tredje bästa målskytt i AHL i år är ju helt OK och borde väl räknas som en toppvärvning i SHL. Vad för stjärna förväntade du dig egentligen?
Nu är ju inte detta AHL. Detta är en kille som kan sätta några kassar i powerplay, i övrigt är han material för kedja 2 eller 3. Kolla vad han gjort i SHL istället. Killen är god för typ 20 poäng i SHL och det är han som ska ersätta Thoresen samt droppet av Sallinen? Bättre att Jocke är ärlig från början och säger att det enda vi kommer ha råd med är rejects från andra lag. Som det är nu byggs det bara upp falska förhoppningar.

Hade hoppats på antingen någon obeprövad och spännande eller någon som bevisat kan leverera 35-40 poäng.
Avgå Jocke.
JulesAttar

Inlägg av JulesAttar »

B.I.B.A skrev:
B.I.B.A skrev:Tambellini är väl en hyfsad målskytt, men långt ifrån den superstjärna som jag trodde vi sökte när vi släppte Sallinen.
Tredje bästa målskytt i AHL i år är ju helt OK och borde väl räknas som en toppvärvning i SHL. Vad för stjärna förväntade du dig egentligen?
Nu är ju inte detta AHL. Detta är en kille som kan sätta några kassar i powerplay, i övrigt är han material för kedja 2 eller 3. Kolla vad han gjort i SHL istället. Killen är god för typ 20 poäng i SHL och det är han som ska ersätta Thoresen samt droppet av Sallinen? Bättre att Jocke är ärlig från början och säger att det enda vi kommer ha råd med är rejects från andra lag. Som det är nu byggs det bara upp falska förhoppningar.

Hade hoppats på antingen någon obeprövad och spännande eller någon som bevisat kan leverera 35-40 poäng.
Vilka falska förhoppningar har du fått? Tycker sportcheferna har varit tydliga med den sits Djurgården befinner sig och verkar i. Samt agerar utifrån den.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

B.I.B.A skrev:

Han gjorde 13 poäng på 18 matcher i slutspelet när VL vann guldet.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Túrin Turambar skrev:Jag tycker också att många forumanvändare nedvärderar laget på ett orimligt sätt. Inför säsongen tycker jag att årets lag har bättre bredd på de producerande spelarna än förra årets. Förutom Thoresen som ju självklart är en jätteförlust tycker jag att vi åtminstone håller samma nivå på papperet.

Exempelvis fick vi ju en jätteutväxling på Hultström och Högström som vi inte hade kunnat vänta oss.
Eh, va?

Sörensen, Sallinen och Thoresen har lämnat. Possler och Tambellini måste överträffa sig själva för att kunna komma upp i samma nivå. Ikonen är lovande men oberövad. Har vi tur så kan Lundh göra ett stabilt jobb med att ersätta Alvarez. Sen ska någon center (Vejdemo/Johansson) blomma ut för att ersätta Ljungh som flyttats upp för att täcka förluster.

Ett lag ser alltid spännande ut när man sitter och pillar ihop sina kedjor. Då föreställer man sig scenarion där alla levererar. Men tittar man på truppen så ser man att vårt lag är fyllt med chansningar på varje position och många har enorma skor att fylla.

Hultström var förövrigt en av seriens bästa backar året innan han kom till DIF.
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Caveman skrev:
B.I.B.A skrev:

och han har gjort 29 poäng på 65 SHL-matcher totalt. Blir inget slutspel om det ska vara vår stora stjärna.
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

JulesAttar skrev: Vilka falska förhoppningar har du fått? Tycker sportcheferna har varit tydliga med den sits Djurgården befinner sig och verkar i. Samt agerar utifrån den.
Håller inte med. Det har hela tiden pratats om att vi ska vara lugna och låta dem ersätta alla stjärnförluster och fortsätta med lagbygget för att vara bättre till nästa år. Trots det har de flesta värvningarna vart rena chansningar.

Tambellini är verkligen ingen rimlig ersättare för Sallinen. Särskilt inte när Thoresen försvunnit och inte ersatts. Spelade halva truppen gratis förra året?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

B.I.B.A skrev:
Caveman skrev:
B.I.B.A skrev:

och han har gjort 29 poäng på 65 SHL-matcher totalt. Blir inget slutspel om det ska vara vår stora stjärna.
(2014-15) Han gjorde 9 poäng på 20 matcher i grundserien, sedan gjorde han som sagt 13 poäng på 18 matcher i slutspelet när VL vann.

I Modo blev det 20 poäng på 45 matcher.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Caveman skrev:(2014-15) Han gjorde 9 poäng på 20 matcher i grundserien, sedan gjorde han som sagt 13 poäng på 18 matcher i slutspelet när VL vann.

I Modo blev det 20 poäng på 45 matcher.
Förutsätt att han håller samma snitt som i Växjö (trots att han ska spela med mycket sämre spelare) så landar han på 25 poäng. Återigen, om det ska vara vår nya superstjärna som ska ersätta Thoresen så blir det inget slutspel för honom att dominera i.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Förstår inte riktigt varför folk är så förvånade. Vad hade ni väntat er? Stamkos?

De absoluta toppspelarna (ens i SHL) har vi inte en chans att konkurrera om ändå.

Trodde de flesta hade förlikat sig med att vi kommer ligga på nedre halvan och möjligen tävla om en play-in plats som bäst nästa år.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

B.I.B.A skrev:
Túrin Turambar skrev:Jag tycker också att många forumanvändare nedvärderar laget på ett orimligt sätt. Inför säsongen tycker jag att årets lag har bättre bredd på de producerande spelarna än förra årets. Förutom Thoresen som ju självklart är en jätteförlust tycker jag att vi åtminstone håller samma nivå på papperet.

Exempelvis fick vi ju en jätteutväxling på Hultström och Högström som vi inte hade kunnat vänta oss.
Eh, va?

Sörensen, Sallinen och Thoresen har lämnat. Possler och Tambellini måste överträffa sig själva för att kunna komma upp i samma nivå. Ikonen är lovande men oberövad. Har vi tur så kan Lundh göra ett stabilt jobb med att ersätta Alvarez. Sen ska någon center (Vejdemo/Johansson) blomma ut för att ersätta Ljungh som flyttats upp för att täcka förluster.

Ett lag ser alltid spännande ut när man sitter och pillar ihop sina kedjor. Då föreställer man sig scenarion där alla levererar. Men tittar man på truppen så ser man att vårt lag är fyllt med chansningar på varje position och många har enorma skor att fylla.

Thoresen exkluderade jag ju ur mitt resonemang, för han är oersättlig, men jag tycker istället att vi har större bredd på produktionen i det här laget.

Sörensen är förstås ett tapp, men jag tycker att Ikonen åtminstone poängmässigt verkar kunna komma upp i liknande nivåer. Sörensen har haft väldigt höga toppar, men också haft perioder när han inte har fått ut mycket av sitt spel. Lundh har spelat ordinarie i Växjös andrakedja och var med och tog SM-guld. Jag tror absolut att han kan ersätta Alvarez. Visst, Hultström ansågs som en bra PP-back sedan innan, men han var inte ens nära landslaget och många leksingar sa skadeglatt att det skulle bli kul att se säkerhetsrisken Hultström i DIF.

Sallinen var helt värdelös andra halvan av säsongen, så jag tror absolut att en hungrig Vejdemo eller Johansson kan göra ett jobb där.

Sedan räknar du dessutom bort faktumet att Ljungh vuxit ytterligare som spelare och att våra juniorer har fått ytterligare ett år under bältet.

Jag vet inte, men jag tycker att följande tre kedjor ser riktigt spännande ut:

Tambellini-Anderson-Ikonen
Lundh-Ljungh-Brodin
Possler-Vejdemo-Fällström

Jag är inte säker på att vi matchar förra året, eftersom vi fick ut väldigt mycket av en del spelare, men sett till förutsättningarna inför säsongen tycker jag att det ser relativt likvärdigt ut. Jag tror inte att vi tar guld precis, men jag skulle bli väldigt förvånad om vi inte tar en play in-plats.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Túrin Turambar skrev:
B.I.B.A skrev:

Eh, va?

Thoresen exkluderade jag ju ur mitt resonemang, för han är oersättlig, men jag tycker istället att vi har större bredd på produktionen i det här laget.

Sörensen är förstås ett tapp, men jag tycker att Ikonen åtminstone poängmässigt verkar kunna komma upp i liknande nivåer. Sörensen har haft väldigt höga toppar, men också haft perioder när han inte har fått ut mycket av sitt spel. Lundh har spelat ordinarie i Växjös andrakedja och var med och tog SM-guld. Jag tror absolut att han kan ersätta Alvarez. Visst, Hultström ansågs som en bra PP-back sedan innan, men han var inte ens nära landslaget och många leksingar sa skadeglatt att det skulle bli kul att se säkerhetsrisken Hultström i DIF.

Sallinen var helt värdelös andra halvan av säsongen, så jag tror absolut att en hungrig Vejdemo eller Johansson kan göra ett jobb där.

Sedan räknar du dessutom bort faktumet att Ljungh vuxit ytterligare som spelare och att våra juniorer har fått ytterligare ett år under bältet.

Jag vet inte, men jag tycker att följande tre kedjor ser riktigt spännande ut:

Tambellini-Anderson-Ikonen
Lundh-Ljungh-Brodin
Possler-Vejdemo-Fällström

Jag är inte säker på att vi matchar förra året, eftersom vi fick ut väldigt mycket av en del spelare, men sett till förutsättningarna inför säsongen tycker jag att det ser relativt likvärdigt ut. Jag tror inte att vi tar guld precis, men jag skulle bli väldigt förvånad om vi inte tar en play in-plats.
Håller med helt och fullt.
Att ersätta thoresen är bara att glömma en spelare som gick från 2.000.000/månaden till 200.000 i månaden för att spela i DIF, bara att inse att de spelarna som producerar så kostar summor som vi inte är i närheten av.
Värvningarna av:

Tambellini
Ikonen
Possler
Linus
Varakas
Emil J

Är jag väldigt nöjd med då jag tror att dess verkligen kan tillföra laget en hel del.

Värvningarna av:
Lundh
Fällström
Urbom

Är jag försiktigt optimistiskt till. Kan Fällström komma upp i den nivån han hade innan skadan så kommer det bli bra, jag räknar dessutom inte med några jättepoäng från Lundh utan typ 15-25p
Urbom tror jag kommer att göra sitt jobb och kan han hålla sig mer från utvisningsbåset så tror jah absolut att han kommer att tillföra en hel del.

När det kommer till värvningar jag inte gillar gäller det.
Reideborn

Samt de långa kontrakten på Ahlén och hank.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Blir bra det här! Verkligen en spelartyp vi behöver.

Låst