Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
supreme
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av supreme »

Även om jag själv skrev namnet för några sidor sen (mest på skämt) så vågar jag verkligen inte tro att Sveriges bästa back genom alla tider skulle vara nära att skriva med Djurgården. Jag behåller fötterna på jorden och säger Tjärnqvist/Fernholm/utländsk back.
andregus

Inlägg av andregus »

supreme skrev:Även om jag själv skrev namnet för några sidor sen (mest på skämt) så vågar jag verkligen inte tro att Sveriges bästa back genom alla tider skulle vara nära att skriva med Djurgården. Jag behåller fötterna på jorden och säger Tjärnqvist/Fernholm/utländsk back.
Ja eller hur. Stor risk att lidas skulle komma hit. Han är 41 år gammal och har spelat i Detroit i nästan 20 år. Antingen så lägger han av eller så spelar han i Detroit nästa säsong. Att det skulle bli elitserien och DIF känns helt orimligt.
spocksbeard
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av spocksbeard »

Snacka om att man blev mer nyfiken när man läste igenom alla sidorna nu :mrgreen: Spännande Daniels omdöme här brukar man lita på han skriver oftast bra inlägg...så....dräggel ,dräggel o hoppas det går i lås...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag kan hålla med om at Lilja låter troligast och att han väl passar in i den profil somliga av oss skisserat. Men är han verkligen en bomb? En stor överaskning ok, men bomb?

Lidström det ÄR en bomb...

Lilja skulle dock bli en utmärkt lekkamrat till Bom Bom - de båda passar perfekt ihop. Dock kan man ju möjligen undra om Lilja är möjlig med tanke på vad han och hans andra "lekkamrater" hade för sig på det där hotellrummet under trekronorsamligen.

(För övrigt tycker jag att omdömmena om Bom Bom varit allt för onyanserade här på forumet. Många som sågat honom kan uppenbarligen ingenting om ishockey och jag undrar hur många matcher de sett i år. Jag tycker att Bom Bom levererat ungefär vad man kunnat förvänta sig.)

Till er som tycker det verkar märkligt att förhandla under pågående NHL-slutspel så kan man möjligen hålla med om det inte gäller en spelare som redan bestämt sig föratt han ska fytta hem och inte spela i NHL nästa år.

Summasumarum: Lilja - trolig men jag skulle kalla det oväntat men inte bomb. Lidström - det är en bomb
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Andy skrev:Jag kan hålla med om at Lilja låter troligast och att han väl passar in i den profil somliga av oss skisserat. Men är han verkligen en bomb? En stor överaskning ok, men bomb?

Lidström det ÄR en bomb...

Lilja skulle dock bli en utmärkt lekkamrat till Bom Bom - de båda passar perfekt ihop. Dock kan man ju möjligen undra om Lilja är möjlig med tanke på vad han och hans andra "lekkamrater" hade för sig på det där hotellrummet under trekronorsamligen.

(För övrigt tycker jag att omdömmena om Bom Bom varit allt för onyanserade här på forumet. Många som sågat honom kan uppenbarligen ingenting om ishockey och jag undrar hur många matcher de sett i år. Jag tycker att Bom Bom levererat ungefär vad man kunnat förvänta sig.)

Till er som tycker det verkar märkligt att förhandla under pågående NHL-slutspel så kan man möjligen hålla med om det inte gäller en spelare som redan bestämt sig föratt han ska fytta hem och inte spela i NHL nästa år.

Summasumarum: Lilja - trolig men jag skulle kalla det oväntat men inte bomb. Lidström - det är en bomb
NMejdär har du fel Andy Lilja är en BOMB, Lidström finnsdet inte ord för.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Andy skrev:Här kommer första inlägget på många år från mitt tangentbord, men den här tråden känner jag att jag måste kasta mig in i...

En bomb måste ju per definition vara något överaskande - det vill säga inte Tellan eller Tjärnorna.

Med tanke på Frases träffsäkerhet över åren som jag litar på och OM någon av de skribenter som utger sig för att "veta" vad bomben handlar om verkligen "vet" så gissar jag på Niklas Lidström.

Det börjar bli dags för honom att återvända i Sverige och om han vill fortsätta spela ishockey på högsta nivå så är det väl boende i Västerås och Ishockey i Stockholm som gäller. För något år sedan så viskade en fågel i mitt öra att Lidas skulle kunna tänka sig att runda av kariären i Stockholm.

Min gissning är hur som helst att det är en svensk ruggit meriterad, något äldre NHL back som av något skäl bestämt sig för att vända hem till Sverige men som samtidigt inte vill lägga grillorna på hyllan.

Mäklaren skrev att några här inne kanske skulle ställa säg skeptiskt till värvningen. Om det är Lidas så tror jag inte att någon är särskilt skeptisk. Sen spelar han slutspel i NHL och är antagligen Sveriges bästa back genom tiderna. Jag tycker man måste hålla fötterna på jorden (som supreme nyss skrev) annars kommer man bli besviken som fan om det visar säg vara, säg fernholm.

Men jag har MER än gärna fel :D
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

PRESENTERA
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

En fråga bara till alla som har lyxen att veta namnet:

Har spelaren i fråga ett kontrakt med sin nuvarande klubb som GÅR UT efter den här säsongen?
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Andy skrev:Här kommer första inlägget på många år från mitt tangentbord, men den här tråden känner jag att jag måste kasta mig in i...

En bomb måste ju per definition vara något överaskande - det vill säga inte Tellan eller Tjärnorna.

Med tanke på Frases träffsäkerhet över åren som jag litar på och OM någon av de skribenter som utger sig för att "veta" vad bomben handlar om verkligen "vet" så gissar jag på Niklas Lidström.

Det börjar bli dags för honom att återvända i Sverige och om han vill fortsätta spela ishockey på högsta nivå så är det väl boende i Västerås och Ishockey i Stockholm som gäller. För något år sedan så viskade en fågel i mitt öra att Lidas skulle kunna tänka sig att runda av kariären i Stockholm.

Min gissning är hur som helst att det är en svensk ruggit meriterad, något äldre NHL back som av något skäl bestämt sig för att vända hem till Sverige men som samtidigt inte vill lägga grillorna på hyllan.
Det är verkligen en bomb.. Men tror du verkligen att de presenterar honom imorgon då Detroit fortfarande är kvar i slutspelet? Min gissning är om Lidas kommer hem någongång så "varvar" han ner i Västerås där han även har ett av sina fina hus.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Om det är Lilja kan man då i så fall räkna med Huselius och Tallinder också?

Förlåt - det där var lågt...

Lilja är en ruggit bra defensiv back. Jag har aldrig träffat honom och har ingen aning om hur hans "karaktär" är. Det som hände indikerar ju möjligen att han har andra värderingar och andra synsätt än de Djurgården alltid försökt säkerställa att alla spelare som kommit till klubben haft.

Har någon har inne insikt i vilket virke detverkligen är i Lilja? Attitydsproblem, festprisse som kan avvika från en lagsamling och "skoja till det", eller är det en missuppfattning?

Jag dömer honom inte men jag tycker att denna dimension är ruggigt vilktig i ALLA värvningar vi gör. Alla som kommer till oss skall vara järnkaminer och satsa allt för laget och skölden.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Har jag hamnat på gnagarforum? Lidström? Skärp er för fan. Varför skulle han ens tänka sig att gå till DIF för? Han har dessutom en ruggit bra säsong(som fortfarande pågår) i Detroit.

Lilja känns inte som någon bomb och med all respekt för hans karriär så skulle jag inte bli så värst imponerad om det visade sig att han var backen alla pratade om.

Min gissning är att det rör sig om en utländsk meriterad back från andra sidan atlanten.
100% DJURGÅRDSJ***L
M8ts

Inlägg av M8ts »

Såg att Shea Webber var free agent :!: :o
Thelven

Inlägg av Thelven »

Jag lägger min röst på Janne Niskala...
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Det här är ju olidligt, sitter och skakar tänder. Kan ju vara vem som helst, riktigt spännande!
clowns to the left of me, jokers to the right
Sushi

Inlägg av Sushi »

Thelven skrev:Jag lägger min röst på Janne Niskala...
http://hockey.expressen.se/nyheter/1.24 ... t-kontrakt

hmm
Låst