Vårt eller Union Berlins fel? Eller både och?
Jag blev inte förvånad iaf! Så jävla tråkigt
Nån hängde upp en "Dynamo Berlin"-flagga på läktaren (Unions rivaler) och tyskarna gick till krig i respons. Sen att några "djurgårdare" passade på att fåna sig genom att deltaga i bengalkastande är en annan sak.
Nån slängde upp banderollen nu i andra också varpå det blir stök. Förstår Union. Skulle en plastbären-supporter hängt upp en aik-banderoll i Berlin skulle jag också lackat...
fast Dynamo är inte bara rivaler sportsligt, det ligger 95% politik bakom också
Nu fortsätter "Eliten" inom DIF:s fina fanskara att elda upp plastgräset, bra tänkt.
Sååå många tröttmössor på läktarplats att man ger nästan upp innan säsongen startat
Gissa om det blir efterspel på detta, böter, spel inför tomma läktare osv.
-Lite dummare, lite sämre
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jahapp, där nöjde sig visst inte vissa s.k "supportrar" med att bara tyskarna fick slåss, så då börjar de bråka med polisen efter att allt är avklarat.
Begåvningsreserven?
Ska dock bli intressant att se hur reaktionerna blir från disciplinnämnden och dylikt nu. Eftersom bajen slapp undan efter att de på allvar angripit bortasupportrarna (GAIS) så borde vi inte få något straff överhuvudtaget?
Har fortfarande inte bestämt om jag tycker det är värt att pytsa in de knappt femtusen de ska ha för att få behålla min säsongsplåt. Sista januari är sista dagen. Man får ju fina signaler om vad man kommer att eventuellt missa om jag sparar till att betala kvarskatten i stället.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nån hängde upp en "Dynamo Berlin"-flagga på läktaren (Unions rivaler) och tyskarna gick till krig i respons. Sen att några "djurgårdare" passade på att fåna sig genom att deltaga i bengalkastande är en annan sak.
Nån slängde upp banderollen nu i andra också varpå det blir stök. Förstår Union. Skulle en plastbären-supporter hängt upp en aik-banderoll i Berlin skulle jag också lackat...
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Bygger man sin fotbollsintresse till sitt lag med politik får man skylla sig själv att man blir häcklad.
Detta kan dom gott ha Union nissarna.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Bygger man sin fotbollsintresse till sitt lag med politik får man skylla sig själv att man blir häcklad.
Detta kan dom gott ha Union nissarna.
fast i det här fallet med ddr historian och allt, onödigt
Orkar inte med detta. När allt är upplagt för fest blir det en spya istället. Vemfan bryr om det sportsliga när matchen inte ens spelas klart... På grund av supportrar och det de pysslar med. Olidligt.
JohanPez skrev:Tror inte man ska dra för stora växlar av det här, synd att drevet ska dra igång igen dock. Nöjd med 1-1 i alla fall.
Avbruten match. Veteranmatchen inställd. Skador på vår egen arena (sönderbränt konstgräs? med mera?) Oroligheter, oavsett storlek, före, under och efter match. Undrar hur man kan undgå att dra stora växlar av detta... Media ÄLSKAR ju det och missar inte chansen.
Otroligt meningslöst och troligtvis kostsamt för vår förening.
Edit: Tyvärr spelar det inte någon roll för media om det är motståndets anhang eller våra egna som startar bråk. Vi är ändå med och delar på de negativa verkningar som skapas.
Bra reklam DIF. Våra politiker och sponsorer lär ju stå på kö o öka anslagen och sponsringen till DIF efter detta kaos. Att vara Djurgårdare är just nu ingen dans på rosor. Sen må allt inte vara vårt fel men det spelar ju liksom ingen roll... (:0(
Fan vad värt att stå 45min i kö, sen fel på kassasystemet så man fick betala en ny biljett, -10 grader och blåst för att få komma in och se en sådan fantastiskt väl genomförd match av våra fina grabbar!
JohanPez skrev:Tror inte man ska dra för stora växlar av det här, synd att drevet ska dra igång igen dock. Nöjd med 1-1 i alla fall.
Avbruten match. Veteranmatchen inställd. Skador på vår egen arena (sönderbränt konstgräs? med mera?) Oroligheter, oavsett storlek, före, under och efter match. Undrar hur man kan undgå att dra stora växlar av detta... Media ÄLSKAR ju det och missar inte chansen.
Otroligt meningslöst och troligtvis kostsamt för vår förening.
Edit: Tyvärr spelar det inte någon roll för media om det är motståndets anhang eller våra egna som startar bråk. Vi är ändå med och delar på de negativa verkningar som skapas.
Du missförstår mig helt. Flera här anger detta som ett skäl till att inte skaffa säsongskort i fotbollen med motivationen att detta lär bli vardagsmat kommande säsong.
Vad jag då menar är att vi i allsvenskan knappt har några motståndare där det finns anledning
att brösta upp sig på det här sättet.