Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

TomyMörth skrev:Jag håller med Kloth!

DIF Slåss för ev slutspelsplats/slippa kvalspel! Bättre trupp och resurser finns inte!

Den enda klassbacken DIF har är Marusak!
TonyMörth! Erik Kloth!

Se det positiva i sitautionen istället, ni gör det verkeligen inte bättre genom att spotta på föreningen och gnälla. Om det inte finns något positivt och säga så knip K*ften, och börja förbereda er på att hjälpa DIF lite extra för enligt er så lär dom ju behöva det.

MVH
Stolpskott!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

TomyMörth skrev:Jag har sett Printz spela! Och han är en väldigt orörlig back! Som inte är en spelande back för fem öre!

Är lika imponerad av honom som "Philadelphia" var!

Men förmodligen har du väl hittat ngn dold talang hos honom!
Printz spelade inte i NHL för att han var spelande/poängproducerande back, han fick spela sina 13 NHL Matcher PGA att han kämpade något otroligt och ville verkeligen något mer än alla andra!

Tyvärr kan jag inte tro dig att du sett honom spela.Han är han en mycket skridskoskickligt rörlig back.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

TomyMörth skrev:Jag har sett Printz spela! Och han är en väldigt orörlig back! Som inte är en spelande back för fem öre!

Är lika imponerad av honom som "Philadelphia" var!

Men förmodligen har du väl hittat ngn dold talang hos honom!
Efter den beskrivningen är jag högst skeptisk till att du ens sett honom spela. Villken match såg du honom i ?

Är trött på personer som ljuger och säger att de har sett spelaren spela, när de inte ens ha gjort det. Oftast för att styrka sin egen tes.
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

Lutar nog åt Remy/stolpskott.
Jag kan ju erkänna att jag inte på plats sett Printz spela.
Dock blev jag positivt överraskad när han värvades, eftersom han ganska ofta dykt upp under tidigare år när jag skummat runt bland spelare och resultat.
Om syftet med honom är att tuffa till oss på isen, så tror jag nog att ledningen har hittat rätt. Han är kapabel till att göra poäng, men framför allt vågar han vara fysisk i sitt spel. Det saknade väldigt många spelare förra året, vilket motståndarna kunde dra nytta av.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Jag såg Printz när han spelade i AIK! Jag har nog sett Printz spela en 4-5 matcher! Man skall vara realist ej optimist!

Jämför DIFS trupp idag och de övriga lagens trupper så inser man att det luktar kvalserien lång väg!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

TomyMörth skrev:Jag såg Printz när han spelade i AIK! Jag har nog sett Printz spela en 4-5 matcher! Man skall vara realist ej optimist!

Jämför DIFS trupp idag och de övriga lagens trupper så inser man att det luktar kvalserien lång väg!
Nu har du helt plötsligt sett honom spela hela 5 matcher när han var i Aik för 3 år sedan.

Du bedömer och sågar honom för några matcher du såg för 3 år sedan. Inser inte du själv hur sjukt det är?

Kom tillbaka när du har lite mer att komma med.

Och det var David Printz vi diskuterade, inte truppen som helhet.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2007-08-05 15:54:12, redigerad totalt 1 gånger.
Bigge

Inlägg av Bigge »

TomyMörth skrev:Jag såg Printz när han spelade i AIK! Jag har nog sett Printz spela en 4-5 matcher! Man skall vara realist ej optimist!

Tur då att det avgörs på isen då och inte på pappret ;)

Anser inte att vi har ett sämre lag i år än förra året och då va vi en vinst från slutspel.....

Sen är det klart skillnad i år att vissa lag har värvat som bara den, men alla här inne vet ju också att DIF har ekonomiska svårigheter och därför inte kan konkurrera med topplagen när det blir kamp om spelarna.
There is no I in TEAM!!!!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Jämför DIF's Spelarhjärtan med dom andra lagen, så luktar det slutspel lång väg!

Jag såg Hörnqvist spela för 3 år sen, han är inte bra. Är det så du formulerar?
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Jag är inte imponerad av Printz! Vi får se efter säsongen vem som har rätt............Då kan vi göra vårt bokslut angående David Printz! Så lägg ner David Printz nu! Vi får se vem som har rätt....................
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

TomyMörth skrev:Jag är inte imponerad av Printz! Vi får se efter säsongen vem som har rätt............Då kan vi göra vårt bokslut angående David Printz! Så lägg ner David Printz nu! Vi får se vem som har rätt....................
Ok, det lär bli så att jag är den som får rätt....
Kojak

Inlägg av Kojak »

Bra där Mörth, äntligen skrev du något jag gillar. :)

Lägg ner diskussionerna om de spelare vi har, tycker jag, och håll oss till diskussionerna om de spelare vi kan hoppas på få se i Djurgårdens trupp den här säsongen.

De flesta personer som skriver här inne är helt okända för mig, därför har jag svårt att se hur pass hockeykunniga ni är. Många är det säkert, men jag tror inte alla är det. Jag litar dock på Djurgårdens ledning när de säger att dels backbesättningen är bättre än förra året och laget i övrigt är bättre än förra året.

Sen har alla andra lag värvat för värvandets skull, tror inte alla vetat riktigt vad de fått.

Låt de avgöra på isen om de har gjort ett bra jobb eller inte, så kan vi väl stå på läktaren och hjälpa dom så gott vi kan?

Trevlig söndagskväll.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Printz är på sin höjd en medelmåtta. Skulle knappast platsa i topplagen...

Jag tycker bristerna i truppen är mycket uppenbara vilka dem varit senaste säsongerna med vissa undantag. Jag saknar en spelskicklig back som kan göra 35 poäng och styra upp PP från blå. Ifjol spelade Timmy Pettersson mycket PP vilket säger en del då både VF och HV ratat killen...

Daniel Tjärnqvist, Rikard Lintner och Dan Boyle är alla exempel på spelskickliga backar DIF haft på 2000-talet och jag anser att man behöver en offensivt kompetent back för att lyckas gå någonstans.

Boyle och Lintner hade sina brister i defensiven, visst men samtidigt var de fantastiska offensivt och en sådan back kan man kosta på sig!

Marusak är en bra back men inte någon extrem PP-back för den delen.

Sammanfattningsvis anser jag att DIF bör införskaffa en PP-back och en förstecenter...då blir det slutspel, annars blir det inte slutspel!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Erik Kloth skrev:Printz är på sin höjd en medelmåtta. Skulle knappast platsa i topplagen...

Jag tycker bristerna i truppen är mycket uppenbara vilka dem varit senaste säsongerna med vissa undantag. Jag saknar en spelskicklig back som kan göra 35 poäng och styra upp PP från blå. Ifjol spelade Timmy Pettersson mycket PP vilket säger en del då både VF och HV ratat killen...

Daniel Tjärnqvist, Rikard Lintner och Dan Boyle är alla exempel på spelskickliga backar DIF haft på 2000-talet och jag anser att man behöver en offensivt kompetent back för att lyckas gå någonstans.

Boyle och Lintner hade sina brister i defensiven, visst men samtidigt var de fantastiska offensivt och en sådan back kan man kosta på sig!

Marusak är en bra back men inte någon extrem PP-back för den delen.

Sammanfattningsvis anser jag att DIF bör införskaffa en PP-back och en förstecenter...då blir det slutspel, annars blir det inte slutspel!
Lite naivt att jämföra Dan Boyle med Lintner då Boyle är mer komplett på alla sätt och vis. (Vara bara tvungen att skriva det).

För övrigt så har du klagat om samma saker hela tiden. Det gäller att gilla läget, och att jämföra oss med Hv och Frölunda är ett skämt. Det är inte de lagen som vi skall slå. Det är Saik, SSK,Mora och Luleå. Där spelar vi mer på samma nivå, mer eller mindre.

Förmodligen kommer det in en till forward. I övrigt är truppen redan spikad. Om inte Tjärnqvist blir frisk och väljer oss framför NHL.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Erik Kloth skrev: Marusak är en bra back men inte någon extrem PP-back för den delen.
Tyckte han gjorde de ganska bra i PP, baljan ifrån blå minns vi vällan i sista hemmamatchen mot Luleå?
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Hoppas Dif blir jämnare i sitt spel kommande säsong. Ett problem är ju att Dif de senaste säsongerna har spelat bra och jämt och slagit topplagen men förlorat och spelat dåligt mot de sämre lagen. Men jag hoppas på Dif ändå den kommande säsongen och kanske en riktig krigarinställning kryddat med en spelskicklig spelare så kan vi ta oss till slutspel.
Skriv svar