Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Metal Machine »

Tycker fortfarande att Donati-tvillingarna borde vara intressanta. Kanske tillsammans med Saviano eller Strandfeldt. Smotherman skulle kunna vara något också, likaså Yetman, men då måste en center in också. Jocke Eriksson?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Högst personligen hade jag gärna sett Jocke E till DIF.

Smart center och bra tekare.

Känns som en spelartyp vi saknar just nu.

I övrigt hoppas jag nästan att Challe väntar in AHL och liknande serier för att fylla de sista platserna. Inget ont om Norge, men jag hoppas att vi undviker att värva därifrån för jag minns fortfarande med fasa hur bra den norske stjärnan Eric Ryman skötte sig i DIF.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fast Donatis och Strandfeldt har dominerat i Norge. Donatis har dessutom sprutat in poäng i ECHL. Att dessa tre inte skulle kunna göra ett bra jobb i en ledande kedja i AS håller jag för osannolikt. Tänk er:

Donati - Donati - Strandfeldt
Guter - Johner - Sörensen
Huddinge
Ljung - Honken - Hank

Helt okej?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Donati-tvillingarna och Strandfeldt är riktiga drömvärvningar. Lyckas vi landa någon av dessa har vi gjort mycket bra ifrån oss.
Avgå Jocke.
Rix

Inlägg av Rix »

Metal Machine skrev:Fast Donatis och Strandfeldt har dominerat i Norge. Donatis har dessutom sprutat in poäng i ECHL. Att dessa tre inte skulle kunna göra ett bra jobb i en ledande kedja i AS håller jag för osannolikt. Tänk er:

Donati - Donati - Strandfeldt
Guter - Johner - Sörensen
Huddinge
Ljung - Honken - Hank

Helt okej?
Tror den truppen blir rätt dyr, men jag skulle gärna ta in donati tvillingarna eller strandfeldt till DIF.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ryman var på sin tid dominant i Norska ligan också kanske skall nämnas.
Rix

Inlägg av Rix »

Kall-El skrev:Ryman var på sin tid dominant i Norska ligan också kanske skall nämnas.
Ja absolut, det finns ju alltid en risk med att plocka in folk från Norska ligan. Men vi sitter inte med världens största plånbok heller. Vi får se vad Challe kokar ihop till de sista platserna. Antar att man precis som sist spar en del av budgeten också, kanske inte lika mycket i år men i alla fall en summa.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Rix skrev:
Kall-El skrev:Ryman var på sin tid dominant i Norska ligan också kanske skall nämnas.
Ja absolut, det finns ju alltid en risk med att plocka in folk från Norska ligan. Men vi sitter inte med världens största plånbok heller. Vi får se vad Challe kokar ihop till de sista platserna. Antar att man precis som sist spar en del av budgeten också, kanske inte lika mycket i år men i alla fall en summa.
Kanske också skall nämnas att vi spelade en division högre när Ryman "floppade".
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Metal Machine skrev:Tycker fortfarande att Donati-tvillingarna borde vara intressanta. Kanske tillsammans med Saviano eller Strandfeldt. Smotherman skulle kunna vara något också, likaså Yetman, men då måste en center in också. Jocke Eriksson?
Det är dessa lirare jag har förespråkat hela tiden! Även J. Eriksson. Men när jag yttrar något här, då blir det till tjat och orealistiskt av någon jävla konstig anledning! Blir så less..
Bild
Användarvisningsbild
Alexander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Alexander »

Rocky3000 skrev:
Metal Machine skrev:Tycker fortfarande att Donati-tvillingarna borde vara intressanta. Kanske tillsammans med Saviano eller Strandfeldt. Smotherman skulle kunna vara något också, likaså Yetman, men då måste en center in också. Jocke Eriksson?
Det är dessa lirare jag har förespråkat hela tiden! Även J. Eriksson. Men när jag yttrar något här, då blir det till tjat och orealistiskt av någon jävla konstig anledning! Blir så less..
Äh, var inte bitter :D
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Alexander skrev:
Rocky3000 skrev:
Äh, var inte bitter :D
Ha ha, Kvällens bästa! :D
Bild
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

B.I.B.A skrev:
Rix skrev:
Kanske också skall nämnas att vi spelade en division högre när Ryman "floppade".
Törs nästan lova att Ryman floppat i Allsvenskan också.

Om inte minnet sviker mig var det främst tempot som han inte hängde med i och tempot i Allsvenskan är inte direkt lågt heller.

Nu tror jag visserligen att Donato x2 inte skulle göra bort sig i Allsvenskan, men jag skulle hellre se spelare som figurerat i något tuffare miljö helt enkelt.
Användarvisningsbild
Malto

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Malto »

Rocky3000 skrev:
Om Jocke Eriksson ska fortsätta, flytta hem och spela allsvenskan borde väl Södertälje ligga nära till hands. Vore väl annars en bra ersättare till Otto, men de är väl lika gamla?
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

Hoppas på

Ölvestad
kalus
yetman
smootherman

undrar vad challe tittar på för spelare i AHL... i vilket fall som helst så hoppas jag att någon mer blir klar snart, Ölvestad och kalus först och främst....
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

PETTAX skrev:Hoppas på

Ölvestad
kalus
yetman
smootherman

undrar vad challe tittar på för spelare i AHL... i vilket fall som helst så hoppas jag att någon mer blir klar snart, Ölvestad och kalus först och främst....
Skulle jag aldrig tro vi har råd med, men vad vet jag.

Tror nått i stil med.

Jimmie
Saviano
Ahlén

Hoppas på mer.
Spela fult
Låst