Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad

Inlägg av isolerad »

TommyMörth: Eller Linkan?
i
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

TomyMörth skrev:DIF har inga pengar inte en bra och attraktiv trupp! Många spelare i DIFS trupp har passerat bäst före datum för längesedan! Det finns ingen strategi i DIF Hockey som det fanns under "putte" carlsson!

Allting i DIF går bara på en höft! Om det inte funkar lägger man ut en ny strategi etc! Vem vill spela i en klubb utan kontinutet?

DIF behöver en profil i hockeyn! Jag menar en lirares lirare eller en riktig tuffing! En spelare som supportrarna kan identifiera sig med!

Då menar jag typ en "Thomas Eriksson , Håkan Södergren , Kenta Johansson, Micke Johansson , Marre, Espen etc!
Ett flertal skribenter sprider en alltför negativ stämning på forumet på grund av orealistiska förväntningar. Inse fakta - DIF är en klubb som inte längre konkurrerar om att vinna SM-Guld varje år utan om att ta sig till slutspel!

Kritiken måste vara rättvis. Trots svag ekonomi har vi profiler som Ölvestad. Föregående år blev Hörnqvist årets rookie. Linkan vann poängligan. Visst vi missade slutspel - men det berodde mycket på att Modo lade sig mot Mora och att DIF mötte LHC i sista matchen som spelade både skjortan av Luleå och FBK i slutspelet.

Dif största misstag föregående år var att Dif borde insett att Liwing och Eriksson inte håller för Elitserien - men det berodde sannolikt på en övertro på strategin att bygga på lovande spelare.

Spelarna och anställda i klubben påverkas av oss supportrar och nu får vi ta och knyta näven och stötta Dif. Skit att Holmkvist skrev på för Frölunda - men istället för att vara ganska säkra på slutspel med honom i laget får Dif kriga för att nå slutspel och att undvika kvalspel.

Själv hoppas jag på Hagos som jag länge sett som ett realistiskt alternativ. Holmkvist var inte realistiskt. Det värsta som kan hända nu är att Dif:s fokus på Ekman, Holmkvist och Sundin gör att Hagos kritar på för SSK.

Oavsett vad som händer med Hagos ser jag fram mot kommande säsong - att på HOVET se om Eklund, Riddervall, Enkvist och framförallt Axelsson blommar ut och lyfter Dif till slutspel och konkurrerar om att bli årets rookie!
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Östgöten skrev:
TomyMörth skrev:DIF har inga pengar inte en bra och attraktiv trupp! Många spelare i DIFS trupp har passerat bäst före datum för längesedan! Det finns ingen strategi i DIF Hockey som det fanns under "putte" carlsson!

Allting i DIF går bara på en höft! Om det inte funkar lägger man ut en ny strategi etc! Vem vill spela i en klubb utan kontinutet?

DIF behöver en profil i hockeyn! Jag menar en lirares lirare eller en riktig tuffing! En spelare som supportrarna kan identifiera sig med!

Då menar jag typ en "Thomas Eriksson , Håkan Södergren , Kenta Johansson, Micke Johansson , Marre, Espen etc!
Ett flertal skribenter sprider en alltför negativ stämning på forumet på grund av orealistiska förväntningar. Inse fakta - DIF är en klubb som inte längre konkurrerar om att vinna SM-Guld varje år utan om att ta sig till slutspel!

Kritiken måste vara rättvis. Trots svag ekonomi har vi profiler som Ölvestad. Föregående år blev Hörnqvist årets rookie. Linkan vann poängligan. Visst vi missade slutspel - men det berodde mycket på att Modo lade sig mot Mora och att DIF mötte LHC i sista matchen som spelade både skjortan av Luleå och FBK i slutspelet.

Dif största misstag föregående år var att Dif borde insett att Liwing och Eriksson inte håller för Elitserien - men det berodde sannolikt på en övertro på strategin att bygga på lovande spelare.

Spelarna och anställda i klubben påverkas av oss supportrar och nu får vi ta och knyta näven och stötta Dif. Skit att Holmkvist skrev på för Frölunda - men istället för att vara ganska säkra på slutspel med honom i laget får Dif kriga för att nå slutspel och att undvika kvalspel.

Själv hoppas jag på Hagos som jag länge sett som ett realistiskt alternativ. Holmkvist var inte realistiskt. Det värsta som kan hända nu är att Dif:s fokus på Ekman, Holmkvist och Sundin gör att Hagos kritar på för SSK.

Oavsett vad som händer med Hagos ser jag fram mot kommande säsong - att på HOVET se om Eklund, Riddervall, Enkvist och framförallt Axelsson blommar ut och lyfter Dif till slutspel och konkurrerar om att bli årets rookie!
"Sprider en negativ stämning"= konstruktiv kritik? Det gäller att se realistsikt på saker och ting precis som du skriver men faktum är att vi fått Andreas Holmqvist om vi besparat oss Frylén och Printz. Avsaknaden utav en offensov back kommer tyvärr lysa igenom. Var så säker!

Jag ser det snarare som att vi framför vår kritik och belyser problemen i DIF. För mig är det inte acceptabelt att missa slutspel två år i rad och absolut inte ett tredje vilket ser ut att bli fallet...
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Hur många är det egentligen som har sett David Printz här som sågar honom? Andreas Holmqvist fick inte göra en enda NHL-match när han var över, Printz fick spela 13 för Flyers. Och spelar man NHL, trots att det är bara 13 matcher, så måste man vara någorlunda bra. Så såga inte honom innan han visat upp sig.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Crashmash skrev:Hur många är det egentligen som har sett David Printz här som sågar honom? Andreas Holmqvist fick inte göra en enda NHL-match när han var över, Printz fick spela 13 för Flyers. Och spelar man NHL, trots att det är bara 13 matcher, så måste man vara någorlunda bra. Så såga inte honom innan han visat upp sig.
Många kollar dessvärre enbart på statistik och drar "slutsatsen" att en spelare inte är bra om den inte gör en massa poäng. Har nog med den låga åldern på en del här. Blir bättre när sommarlovet är slut, och de återvänder till skolan.

Tycker Printz är en bättre spelare än till exempel Fernholm. Ferna är lika stor, men tacklar alldeles för sällan. Printz är inte rolig att möta, och visade även det på första träningen.

Printz blir minst lika bra som Fernholm, om inte bättre.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Remy Lebeau skrev:
Crashmash skrev:Hur många är det egentligen som har sett David Printz här som sågar honom? Andreas Holmqvist fick inte göra en enda NHL-match när han var över, Printz fick spela 13 för Flyers. Och spelar man NHL, trots att det är bara 13 matcher, så måste man vara någorlunda bra. Så såga inte honom innan han visat upp sig.
Många kollar dessvärre enbart på statistik och drar "slutsatsen" att en spelare inte är bra om den inte gör en massa poäng. Har nog med den låga åldern på en del här. Blir bättre när sommarlovet är slut, och de återvänder till skolan.

Tycker Printz är en bättre spelare än till exempel Fernholm. Ferna är lika stor, men tacklar alldeles för sällan. Printz är inte rolig att möta, och visade även det på första träningen.

Printz blir minst lika bra som Fernholm, om inte bättre.
Bra Skriver Remy!

Måste tillägga att jag inte har sett Printz spela, jag tyckte att han var grymmt spännande ändå! Fast jag är 15 ;)
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Crashmash skrev:Daniel Brodin har värvats från Almtuna J20 till DIFs juniorer. Någon som har koll på vad det är för spelartyp? Verkar inte ha gjort mycket poäng i Almtuna.
Han är mycket offensiv i sitt spel. Ser ut att behöva lägga mycket mer muskler på sig själv. Dock är han bara 17år, och ändå gjort en del poäng i J20.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Ölvestad eller Brember är solida hockey spelare men ingen Tomas Eriksson Håkan Södergren Mats Waltin eller Kenta Nilsson!
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Jag håller med Kloth!

DIF Slåss för ev slutspelsplats/slippa kvalspel! Bättre trupp och resurser finns inte!

Den enda klassbacken DIF har är Marusak!
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Printz lär bli aktuell för landslaget, det här är en riktigt bra värvning.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Printz lär aldrig bli en landslagsspelare!

Möjligen om han blir Norsk eller Dansk medborgare!
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

TomyMörth skrev:Printz lär aldrig bli en landslagsspelare!

Vi får väl se, eftersom jag anser att Printz är bättre än Ferna så är jag ganska säker, då Ferna har varit med i landslaget.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Man borde skrota idén att bara värva stockholmare, den har uppenbarligen inte fungerat efter två missade slutspel och en skittrupp. Att man som det verkar missar Tjärnqvist, Ekman och Holmqvist är så skrattretande att jag skär i mina underarmar och gråter när jag tänker på eländet. Holmqvist hade VERKLIGEN varit den perfekta spelaren att bygga laget runt.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

TomyMörth skrev:Printz lär aldrig bli en landslagsspelare!

Har du sett Printz spelat?

Om inte så kan du lägga ner ditt skitsnack.

Printz är stabil defensivt och smäller på bra. Om han sedan blir aktuell för landslaget återstår att se.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Jag har sett Printz spela! Och han är en väldigt orörlig back! Som inte är en spelande back för fem öre!

Är lika imponerad av honom som "Philadelphia" var!

Men förmodligen har du väl hittat ngn dold talang hos honom!
Skriv svar