Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2022-10-12 06:48:37
Manijock skrev: 2022-10-12 06:25:50 När Elliott kommer in sen skulle jag vilja degradering på Ytterell i det mesta.

Schilling - Alm
Arnesson - Elliott
Karlsson - Ytterell
Hedström

Hedström rycker in som stabilitet så fort Karlsson/Ytterell visar tecken på dålig balans. Tror dock att det skulle funka med två relativt offensiva spelare ihop i det här fallet just med tanke på Kevins smartness även i egen zon. Tvåvägsback ut i fingerspetsarna. Något jag tycker Ytterell saknar fullkomligt.

Vill även ha Elliott i första PP och Kevin i andra. Även där kan Ytterell få svårt att behålla sin plats på sikt. Tror jag!

Tycker verkligen inte att han direkt dålig någonstans men inte heller särskilt övertygande. Mellanmjölk! Bevisa mig VÄLDIGT GÄRNA fel.
Rent statistiskt har Odelius bäst siffror av alla backar så känns väldigt hårt att han inte ens skulle få byta om. Han spelar ju även, till och från, nästan mest av alla i fem mot fem bland backar så känns inte heller troligt. Hade känts fegt att peta honom bara för att han är yngst.
För vårt 5-5 spel har varit bländande menar du? :wink:

Står fast vid att han hade mått bra av en stor roll antingen i J20 eller någon vettig utlåning där vi kan hämta hem honom vid skador. Tror han kommer våra topp 4 nästa säsong typ, men nej tycker han ger en oklar vibb. Sen gillar jag auran runt honom och drivet! Konkurrensen är dock stor och ser ovanstående 7 backar som före. Just nu!
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Varför hugger man inte på Johan Sundström?
Stor forward, bra framför kassen och får väl ändå klassas som top 2 kedjor? Bra som bredd och känner elliot mfl.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Johan Sundström. Hv har vart på honom sen i somras. Han har väll runt/ca 300K för att spatsera runt på avenyn och njuta av vädret( ingen vill väll ta hans lön )!?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Osten östlund skrev: 2022-10-12 11:35:28 Johan Sundström. Hv har vart på honom sen i somras. Han har väll runt/ca 300K för att spatsera runt på avenyn och njuta av vädret( ingen vill väll ta hans lön )!?
Han vill nog spela hockey. Man lever bara en gång och snart är karriären över.
Priset har garanterat gått ned.

Däremot lär vi ju knappast stå högst i kurs där.
Hv låter mer rimligt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Börjar kännas som att bröderna Davidsson kan återvända. Får knappt spela i HV som dessutom lär värva på i hopp om att stärka sin tabellposition. Det bästa är väl om bröderna ansluter hit precis när halva vårt lag drar på JVM.
Expert.
EspenK

Inlägg av EspenK »

SirDIFalot skrev: 2022-10-12 15:40:34 Börjar kännas som att bröderna Davidsson kan återvända. Får knappt spela i HV som dessutom lär värva på i hopp om att stärka sin tabellposition. Det bästa är väl om bröderna ansluter hit precis när halva vårt lag drar på JVM.
Inte alls de spelartyper vi behöver. Möjligen Jonte.
Behöver obekväma som går på mål och bekväma som kan hålla i pucken och öppna upp spelet. Trodde Brodda skulle vara obekväm men tycker inte att han varit där hittills. Likadant öhgren som inte tar en kroppskontakt längre.
rikkard

Inlägg av rikkard »

SirDIFalot skrev: 2022-10-12 15:40:34 Börjar kännas som att bröderna Davidsson kan återvända. Får knappt spela i HV som dessutom lär värva på i hopp om att stärka sin tabellposition. Det bästa är väl om bröderna ansluter hit precis när halva vårt lag drar på JVM.
Ser gärna en återkomst. De har dessutom rutin av serien och de är spelare att bygga på inför framtiden.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Drömnamn. Hoppas hoppas!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

dubbelpost
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2022-10-13 12:12:18, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

dubbelpost
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2022-10-13 12:11:32, redigerad totalt 2 gång.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jag tackar då inte nej till bröderna. Ser gärna att dom hittar hem.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Man behöver en målskytt eller två som gör mål i 5 mot 5.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
GoseeDIF

Inlägg av GoseeDIF »

Fagervall betonar ödmjukhet framöver, det är såklart jätteviktigt att fortsatt jobba med förväntningar. Men laget måste ändå få konstatera att vi vinner matcher och ligger bra till i tabellen TROTS att spelövertag, målskytte och allmän överkörning uteblivit. Jag skulle vilja betona detta perspektiv, trots att 5x5 inte funkar och trots alla jkla brända frilägen så tar vi med oss poäng. Skulle se det som mycket olyckligt om denna säsongsöppning leder till negativa mentala bilder hos spelarna, det kommer oundvikligt leda till ännu mer felbeslut på isen, och risk för att man hela tiden ser åt Kruger Brodin Norman som lösningen.
Som någon var inne på här förut, det går inte att fysiskt påverka spelarna under match utan dom måste mentalt sett känna sig betrodda och trygga i en miljö där misstag inte ältas.
Utifrån detta är Liss mål idag och Calles nolla extremt välkomna.
Ledsen för lång post men tyckte det är ett viktigt perspektiv.
Jag vet att jag endast resonerar utifrån sunt förnuft och utan djupare teknisk kunskap om ishockey👍
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
GoseeDIF

Inlägg av GoseeDIF »

Fagervall betonar ödmjukhet framöver, det är såklart jätteviktigt att fortsatt jobba med förväntningar. Men laget måste ändå få konstatera att vi vinner matcher och ligger bra till i tabellen TROTS att spelövertag, målskytte och allmän överkörning uteblivit. Jag skulle vilja betona detta perspektiv, trots att 5x5 inte funkar och trots alla jkla brända frilägen så tar vi med oss poäng. Skulle se det som mycket olyckligt om denna säsongsöppning leder till negativa mentala bilder hos spelarna, det kommer oundvikligt leda till ännu mer felbeslut på isen, och risk för att man hela tiden ser åt Kruger Brodin Norman som lösningen.
Som någon var inne på här förut, det går inte att fysiskt påverka spelarna under match utan dom måste mentalt sett känna sig betrodda och trygga i en miljö där misstag inte ältas.
Jag vet att jag endast resonerar utifrån sunt förnuft och utan djupare teknisk kunskap om ishockey👍
Fel tråd, skulle vart i säsongen 22/23 men jaja
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

GoseeDIF skrev: 2022-10-12 20:50:22 Fagervall betonar ödmjukhet framöver, det är såklart jätteviktigt att fortsatt jobba med förväntningar. Men laget måste ändå få konstatera att vi vinner matcher och ligger bra till i tabellen TROTS att spelövertag, målskytte och allmän överkörning uteblivit. Jag skulle vilja betona detta perspektiv, trots att 5x5 inte funkar och trots alla jkla brända frilägen så tar vi med oss poäng. Skulle se det som mycket olyckligt om denna säsongsöppning leder till negativa mentala bilder hos spelarna, det kommer oundvikligt leda till ännu mer felbeslut på isen, och risk för att man hela tiden ser åt Kruger Brodin Norman som lösningen.
Fel tråd, skulle vart i säsongen 22/23 men jaja
Du skriver enligt dig själv "utan djupare teknisk kunskap om ishockey" men du visar ändå att du har ett riktigt bra öga för sporten. Ge dig själv en klapp på axeln för du är i princip bullseye i din analys och det psykologiska. Taktik och allt sånt är underordnat den mentala biten (även om taktisk perfektion kan skapa självförtroende inom laget och därmed även boosta det mentala men det är överkurs).
TLDR; Du har helt rätt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst