Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Fiskmaesen »

Vill egentligen inte ge mig in i den här debatten men kan inte låta bli.

Lägg ner moralpredikandet och jämför jimmies lön med er själva, det blir bara patetiskt. Vem som helst förstår att det inte är direkt upplyftande att gå ner kraftigt i lön. Ni som påstår att 60 000kr är så väldigt mycket lön, jag håller med om att det är en bra lön men det är inte relevant i sammanhanget att jämföra det med random jobb i Sverige - Lönen ska i sådantfall jämföras inom branschen. En spelare av Jimmies kaliber har ett lönemässigt marknadsvärde på minst 60K och det ska inte jämföras med någon plåtmaskinsoperatör, det ska jämföras med en hockeyspelarlön på ES/HA-nivå och inget annat.

Vidare så har inte hockeyspelare en pensionsålder på 65 som gemene man har, pengarna ska de tjäna NU.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Fiskmaesen skrev:...Vidare så har inte hockeyspelare en pensionsålder på 65 som gemene man har, pengarna ska de tjäna NU.
Vill inte heller ge mig in i denna diskussion men vill bara säga att jag är så oerhört trött på just detta argument. Visst spelar man inte hockey till man är 65 men det finns ett arbetsliv utanför och efter hockeyn.

Vill Jimpa spela så gör han det och om inte så är det, även fast det smärtar, bättre att han lägger av än spelar vidare pga "plikt".
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
Fiskmaesen skrev:...Vidare så har inte hockeyspelare en pensionsålder på 65 som gemene man har, pengarna ska de tjäna NU.
Vill inte heller ge mig in i denna diskussion men vill bara säga att jag är så oerhört trött på just detta argument. Visst spelar man inte hockey till man är 65 men det finns ett arbetsliv utanför och efter hockeyn.

Vill Jimpa spela så gör han det och om inte så är det, även fast det smärtar, bättre att han lägger av än spelar vidare pga "plikt".
Kanske för de som kommer upp om några år. Svårare för dom som var i Jimmies ålder. Då var det "Hoppa av skolan om du vill signa det här kontraktet med DIF hockey". Andra tider nu hockeygymnasium och annat.

Givetvis går det ändå att jobba men svårt att bara börja sådär i 35-40 års åldern utan utbildning.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:

Kanske för de som kommer upp om några år. Svårare för dom som var i Jimmies ålder. Då var det "Hoppa av skolan om du vill signa det här kontraktet med DIF hockey". Andra tider nu hockeygymnasium och annat.

Givetvis går det ändå att jobba men svårt att bara börja sådär i 35-40 års åldern utan utbildning.
Fast DIF har ju varit rätt duktiga på att utbilda spelare under tiden. De har fått gå lärlingsprogram, läsa ekonomi mm så möjligheterna har funnits. Sen är det ju inte alla arbeten som kräver 4års eftergymnasial utbildning. Men just det där argumentet håller inte direkt...

Vill inte gå in i denna diskussion i Sillytråden men jag köper inte det där argumentet rakt av.

Vill oavsett ha en fullt motiverad Ölvestad i laget, och vad som motiverar honom vet endast han själv.
2014-04-07, vad hände?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
gaspo skrev:
Sjöwall skrev:
Morwin skrev:
sensei skrev:Som jag minns det så hade Jimmie en rätt kraftig bonusdel i sin lön vid en ev. uppflyttning till ES.

Tror det kan vara en rejäl kalldush att den inte trillar in vilket leder till funderingar.

Hoppas han inte slutar, det känns bara som ett slöseri på bra och någorlunda skadefri hockeyspelare för oss fans. För honom själv så tror jag risken är stor att han ångrar sig om några år.
ja är det pengarna måste det ju vara riktigt jobbigt att tjäna över 60 000 i månaden :/ Stackare att ha så mycket pengar :(
60000:-/Månad är INTE mycket pengar.
Kom tebaka till verkligheten Mr Reinfeldt! Jag jobbar arslet av mig för 24k innan skatt. 60k är MYCKET pengar!! Jävla skämt att du skriver detta. Förnedrande för oss som knegar som svin. Gå du o gör dina rut o rot avdrag,dom betalar jag ju med mina surt förvärvade pengar.
Haha, vad fan... Sjöwall trollar ju bara. Snubben har pallar som vardagsrumsbord. Då förstår du vilken fattig verklighet han lever i!
Vilken sanslöst efterbliven diskussion.

Jag undrar hur det fungerar rent praktiskt när gaspo betalar rotavdragen? Snarare så skapar det en ökad efterfrågan i "knegarbranscher", vilket i sin tur stimulerar löneökningar. Men det är säkert dåligt det också i gaspos värld antar jag.

On topic så tycker jag laget känns iskallt just nu. Det är tråkigt i tider då säsongskortet skall förlängas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

sensei skrev:
Vilken sanslöst efterbliven diskussion.

Jag undrar hur det fungerar rent praktiskt när gaspo betalar rotavdragen? Snarare så skapar det en ökad efterfrågan i "knegarbranscher", vilket i sin tur stimulerar löneökningar. Men det är säkert dåligt det också i gaspos värld antar jag.

On topic så tycker jag laget känns iskallt just nu. Det är tråkigt i tider då säsongskortet skall förlängas.
Gaspo skulle säkert få ännu mer pengar över med högre skatt också.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Men det var ett JÄVLA tjatter om Jimmie hit och pengar dit. Vi får väl hoppas att kampanjen med vita handsken går bra, de pengar som blir över kan oavkortat gå till Jimmie's piggy bank! Bild Är ni nöjda då?
Bild
jetz

Inlägg av jetz »

Trodde detta skulle handla om rykten inför 2013/2014? Inte om 60 k är en bra lön eller inte...
Kan vi få in lite rykten istället?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Kul silly, händer ju inte ett skit som åtminstone får en lite upphetsad.

När presenteras Ahlén, stannar du Jimmie? Fimpen, Kalus?

Kom igen nu.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

diftobbe89 skrev:Kul silly, händer ju inte ett skit som åtminstone får en lite upphetsad.

Kom igen nu.
Var själv stressad när laget bestod av endast 4 forwards 6backar och en målvakt. Men just nu kan man nog sitta rätt så lugnt i båten.

- Kollar Challe på AHL importer så måste han väl vänta tills säsongen där är slut.

- Jimmie vill man väl inte stressa fram eftersom man vill veta att han är motiverad till 100%.

- Fimpen måste ju veta att han KAN spela mer hockey, annars hade han skrivit på minuten efter att hans kontrakt gått ut.
2014-04-07, vad hände?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Jepe skrev:
diftobbe89 skrev:Kul silly, händer ju inte ett skit som åtminstone får en lite upphetsad.

Kom igen nu.
Var själv stressad när laget bestod av endast 4 forwards 6backar och en målvakt. Men just nu kan man nog sitta rätt så lugnt i båten.

- Kollar Challe på AHL importer så måste han väl vänta tills säsongen där är slut.

- Jimmie vill man väl inte stressa fram eftersom man vill veta att han är motiverad till 100%.

- Fimpen måste ju veta att han KAN spela mer hockey, annars hade han skrivit på minuten efter att hans kontrakt gått ut.
Deadline för båda! Vill va med skriv på hur svårt kan det va ? vill dem inte eller inte kan så sök nytt. Alla andra klubbar ger deadlines så fattar inte varför dem inte gör det med Ölve och fimpen med. Inte direkt så att dem är outbytbara
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Sjöwall »

Hur vet du att de inte fått en deadline?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Morwin »

Sjöwall skrev:Hur vet du att de inte fått en deadline?

Borde ju isf redan vara förbi med den. Kan ju inte vänta flera månader på ett jävla svar
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Morwin skrev:

Borde ju isf redan vara förbi med den. Kan ju inte vänta flera månader på ett jävla svar
Varför inte? Jag tror inte att Challe nobbar klockrena värvningar för att invänta deras svar. Tycker att det är bra att vi inte har fyllt truppen än. Det är fortfarande många spelare som fått besked eller lämnat sina tidigare klubbar ännu.
Användarvisningsbild
SebGla

Inlägg av SebGla »

Mattebo skrev:
Morwin skrev:

Varför inte? Jag tror inte att Challe nobbar klockrena värvningar för att invänta deras svar. Tycker att det är bra att vi inte har fyllt truppen än. Det är fortfarande många spelare som fått besked eller lämnat sina tidigare klubbar ännu.
Är man till 100% motiverad så tar man väl ett ganska snabbt beslut? Det kan ju inte gå 4 månader sen känner han att suget kommer tillbaka... knepigt
Låst