Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av alskar_dif »

Tänk om Mackan kommer tillbaks..
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

alskar_dif skrev:Tänk om Mackan kommer tillbaks..
Haha skaplig mental orgasm med:

Widing - Ottosson - Ölvestad

Ekman - Nilson - Krüger

:lol:
100% DJURGÅRDSJ***L
Affeblaffe

Inlägg av Affeblaffe »

Jockmaniac skrev:
alskar_dif skrev:Tänk om Mackan kommer tillbaks..
Haha skaplig mental orgasm med:

Widing - Ottosson - Ölvestad

Ekman - Nilson - Krüger

:lol:

Mental orgasm, där sa du något! Sen en frisk Ragge på det.
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Dock är väl dörren helt stängd för Mackan då vi ersatt hans sista forwardsplats och framför allt gett hans lönepengar till Widing.
Expert.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att vi hellre borde vänta lite in på säsongen och kolla vad som behövs mest (om nu Nilson inte får kontrakt i NHl) mellan Nilson och en ny Målvakt. Skulle i det här läget hellre vilja ha en ny Målvakt än Nilson
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

SirDIFalot skrev:Dock är väl dörren helt stängd för Mackan då vi ersatt hans sista forwardsplats och framför allt gett hans lönepengar till Widing.

Mackan kommer inte ta plats i NHL. Han vill inte spela i KHL. Så vi kommer få se Mackan i en annan elitserieklubb. Timrå? AIK?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

alskar_dif skrev:
SirDIFalot skrev:Dock är väl dörren helt stängd för Mackan då vi ersatt hans sista forwardsplats och framför allt gett hans lönepengar till Widing.

Mackan kommer inte ta plats i NHL. Han vill inte spela i KHL. Så vi kommer få se Mackan i en annan elitserieklubb. Timrå? AIK?
Om han inte tar en plats där, vilket han förmodligen inte gör. Då hoppas jag på ett 1-årskontakt med Davos eller något i Schweiz för honom.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

alskar_dif skrev:

Mackan har sagt att han inte vill spela i KHL, helst spela i NHL och att det bara är Djurgården som gäller i Sverige. Oroa dig inte, ditt söta trollhuvud är så vackert som det är.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Jag tror/hoppas att om det inte blir NHL för Mackan så kommer Djurgården lösa den ekonomiska aspekten och signa honom en bit in på säsongen.

Ett fyraårskontrakt där han har lägre lön det första året?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Djurgården och Järlan brukar vara stenhårda med att "truppen är full" när man har sagt det. Tror dörren för Mackan är helt stängd nu.
Expert.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

SirDIFalot skrev:Djurgården och Järlan brukar vara stenhårda med att "truppen är full" när man har sagt det. Tror dörren för Mackan är helt stängd nu.
Tycker inte Järlan låter benhård på det ang. Mackan:
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... ionen.html
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Haken med era uppställningar är att ni sätter in forwards som centrar.

Att spela en bra spelare i en för honom inte idealisk roll är som att betala dyra pengar för en medelspelare som spelar i sin rätta roll.

Tyvärr tycks det mig att DIF till den säsong gjort en Real Madridare, dvs värvat namn, utan att egentligen tänka på vilka spelartyper som behövs.

Vi har tappat tre centrar, fyra om man räknar med Honken och ersatt dessa med en junis.

Även om vi skall lira med bara tre centrar och 5 forwardspar är det väldigt tunt beställt med just centrar.

Falk kanske dessutom måste ner och panikspela back med tanke på Ragges problem.

Då står vi där med Ottosson och Norman som naturliga centrar och sedan ett antal forwards som i värsta fall kan spela center typ; Ekman, Krüger och Fimpen. Haken är bara den att alla dessa tre spelare är rejält mycket bättre som forwards och att spela dem i en annan roll är slöseri med deras talang kunskap.

Kan köpa att Krüger prövas som center, men Ekman och Eklund har sådan spelstil att deras energi kommer ut bäst om de får gå som just forwards.
Joas

Inlägg av Joas »

Jag är 100% säker att Hardy vet exakt vart han vill ha alla spelare innan det värvas något nytt.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Nu måste ju jag bara flika in när det pratas om centrar. Krüger är draftad till Chicago för att spela CENTER. Då borde det ju vara i hans eget intresse att få utvecklas som just center och ta den rollen i laget. Jag är inte ett dugg orolig över att offensiven skulle bli lidande om han används i den den rollen. Han skulle passa bra som center i andra kedjan tillsammans med Tjärnqvist och Widing. Vilka grymma passningar som Krüger skulle leverera till Widing. Där räknar jag med många mål.
Ölvestad och Ekman spelar i första kedjan tillsammans med Ottosson. Tredje linan får Kempe och Tim spela i med Falk som center. Fjärde kedjan tar Norman och dirrigerar med Cehlin samt Fimpen. Brodin och några fler får agera extra forwards.

Om nu Falk behöver spela back istället för Ragge så kan Fimpen med enkelhet ersätta honom som center i tredje kedjan. Då går Brodin in i fjärde kedjan istället.

Det är iaf mina tankar just nu..
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Är inte orolig med Hardy vid spakarna han vet vad han vill och ruckar inte på det. Förra gången räckte det till silver denna gång vill Hardy fira med en ädlare metall.
Låst