Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Hur ska Timrå klara sig utan Dahlén och Pettersson? Dom tror jag blir slagpåsen.
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Framåt tycker jag inte Timrå ser sämre ut än oss. Både Gardiner och McLaughlin är redan inkörda i SHL och behöver ingen anpassningsperiod. Kivenmäki ser intressant ut statistikmässigt men där återstår att se hur klivet från Finland går. Backsidan ser svag ut och Dichow är väl en helt okej målvakt.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Skulle inte bli förvånad om en av spelarna blir Nich Shore. Linköping övervägde väl att behålla honom? Vi kanske gett oss in där och överbetalar något för att få in en center som kan ligan. Bara en känsla.
Spela fult
Silly Season 2026/27
McLaughlin (22 poäng i ett mycket bättre lag föregående säsong) ska ersätta Pettersson som gjorde 46 poäng.Art Vandelay skrev: ↑2026-07-20 12:47:00 Framåt tycker jag inte Timrå ser sämre ut än oss. Både Gardiner och McLaughlin är redan inkörda i SHL och behöver ingen anpassningsperiod. Kivenmäki ser intressant ut statistikmässigt men där återstår att se hur klivet från Finland går. Backsidan ser svag ut och Dichow är väl en helt okej målvakt.
Gardiner (30 poäng i fjol, samma som ovan i ett bättre lag) ska ersätta Dahléns 55 poäng.
Visst kommer det trilla in poäng, men det blir nog svårt tror jag. Tycker att vi har ett bättre lag offensivt. Timrå har kvar Genborg och Lander som gör lite poäng, men nu ska dom bära laget. Nja, tveksamt. Kivenmäki ser intressant ut dock, det håller jag med om. Han kanske ska ersätta Pettersson.. det återstår att se.
Silly Season 2026/27
Om han spelar för ett rimligt pris skulle jag inte ha något emot honom faktiskt, han har gjort det bra innan han kom till LHC som är dysfunktionellt deluxe. Ibland behöver spelare bara bättre lag runt omkring sig och kanske rätt roll i laget för att hitta rätt igen.diftobbe89 skrev: ↑2026-07-20 13:01:55 Skulle inte bli förvånad om en av spelarna blir Nich Shore. Linköping övervägde väl att behålla honom? Vi kanske gett oss in där och överbetalar något för att få in en center som kan ligan. Bara en känsla.
Snabb googling säger 240k/mån i LHC, det är han ju inte värd
Silly Season 2026/27
Sjukt deppigt det känns i år. Viggo hade räddat upp känslan en hel del. Nu känns det som det krävs en värvning i Alexander Nylanders kaliber för att det ska kännas hoppfullt. Det enda som känns bra är att kvaliteten på ligan känns sämre kommande säsong. Vilka lag har blivit märkbart bättre på pappret?
Jag känner att det väl är typ Brynäs & Färjestad och kanske till viss del Frölunda som blivit spetsigare. Sen är det Luleå och Skellefteå som får behålla mycket kontinuitet, vilket i sig nog kommer vara betydelsefullt i år. Men annars känns det svagt.
Det känns skönt ändå att ha både Snively och Hudon på kontrakt. Våran spjutspets, men detdär steget vi skulle ta kommande säsong ser jag inte.
Nu är det tre och en halv vecka kvar till första träningsmatchen. Mitt stalltips idag är att vi kommer slänga pengarna på en forward och sen sitta och avvakta marknaden o hopp på en center. Och den centern kommer förmodligen inte komma. I alla fall inte den centern vi vill ha.
Jag känner att det väl är typ Brynäs & Färjestad och kanske till viss del Frölunda som blivit spetsigare. Sen är det Luleå och Skellefteå som får behålla mycket kontinuitet, vilket i sig nog kommer vara betydelsefullt i år. Men annars känns det svagt.
Det känns skönt ändå att ha både Snively och Hudon på kontrakt. Våran spjutspets, men detdär steget vi skulle ta kommande säsong ser jag inte.
Nu är det tre och en halv vecka kvar till första träningsmatchen. Mitt stalltips idag är att vi kommer slänga pengarna på en forward och sen sitta och avvakta marknaden o hopp på en center. Och den centern kommer förmodligen inte komma. I alla fall inte den centern vi vill ha.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2026/27
Det är ju dock sjukt individuellt. Jag, och många andra, känner att det kommer bli en ”lyckad” säsong. Varför? Jo, vi ör fortfarande under utveckling och etablering i Shl, vi ska inte utgå från att vi kommer va topp 3 i år. Klart tappet av Viggo kändes, men det finns spelare där ute som är bra också. Handlar ju mer hur spelaren är med dom två andra i kedjan än hur den är själv.Andspe skrev: ↑2026-07-20 16:58:00 Sjukt deppigt det känns i år. Viggo hade räddat upp känslan en hel del. Nu känns det som det krävs en värvning i Alexander Nylanders kaliber för att det ska kännas hoppfullt. Det enda som känns bra är att kvaliteten på ligan känns sämre kommande säsong. Vilka lag har blivit märkbart bättre på pappret?
Men jo, klart jag är nervös av att hamna i negativt kval, men ser andra lag gå sämre i sillyn.
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
"Ändring i truppen: Marcus Nordmark utgår, ersätts av Leo Sundqvist, Brynäs IF." inför World Junior Showcase där Stockselius även är med.
Nordmark skadad, eller annan anledning? Någon som vet?
Nordmark skadad, eller annan anledning? Någon som vet?
wikenenthusiast
Silly Season 2026/27
Låt det komma några bra nyheter snart, forwardspositionen har ju ändå varit känd sen länge!
Silly Season 2026/27
Problemet för mig är snarare att vi betalar för en topp 4-6 trupp med 3 junisar som överpresterade förra året och kommer knappt på play in.
Wiken i all ära men kollar man nyktert så får jag känslan att vi vaskar mer pengar än en ny mäklare på Stureplan.
Betala 300k för en allsvensk spelare i 15 minuter eller vad det blev.
Självklart drar vi in sponsorer just nu men samtidigt så är det sjukt vad vi betalade för förra årets trupp och ändå kan 3 junisar utan hår där nere kliva fram och få resten av truppen att se blek ut.
Älskar mitt Djurgården men min känsla är att vi betalar på tok för mycket för medelmåtta och MDB känns ju inte bättre här.
Vi kommer aldrig att klättra när vi kastar pengar på skit, och alla som står i led att signa är ju bara ett luftslott, eller klart att jag är redo men jag har ju bara spelat beer leauge innan.
Wiken i all ära men kollar man nyktert så får jag känslan att vi vaskar mer pengar än en ny mäklare på Stureplan.
Självklart drar vi in sponsorer just nu men samtidigt så är det sjukt vad vi betalade för förra årets trupp och ändå kan 3 junisar utan hår där nere kliva fram och få resten av truppen att se blek ut.
Älskar mitt Djurgården men min känsla är att vi betalar på tok för mycket för medelmåtta och MDB känns ju inte bättre här.
Vi kommer aldrig att klättra när vi kastar pengar på skit, och alla som står i led att signa är ju bara ett luftslott, eller klart att jag är redo men jag har ju bara spelat beer leauge innan.
Silly Season 2026/27
Fast summan för förra årets trupp kan ju bero på alla kontrakt som följde med från Ha också. Att exempelvis inte Ragge och Pulli inte höll måttet, att Klasen, Costmar och Brodda lyfte lön utan att knappt spela.LasseTM skrev: ↑2026-07-21 00:41:31 Problemet för mig är snarare att vi betalar för en topp 4-6 trupp med 3 junisar som överpresterade förra året och kommer knappt på play in.
Individens lön kan man väl diskutera, men samtidigt så betalar vi troligtvis inte 150-200k mer för vad en spelare faktiskt är värd. Där får vi lita på den gruppen som sköter värvningarna.
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
Att vår lönebudget hamnade på 4-6 plats förra året är spekulationer från en journalist, inte bekräftad fakta. Kanske stämmer det, kanske inte.Nypovich skrev: ↑2026-07-21 05:42:33Fast summan för förra årets trupp kan ju bero på alla kontrakt som följde med från Ha också. Att exempelvis inte Ragge och Pulli inte höll måttet, att Klasen, Costmar och Brodda lyfte lön utan att knappt spela.LasseTM skrev: ↑2026-07-21 00:41:31 Problemet för mig är snarare att vi betalar för en topp 4-6 trupp med 3 junisar som överpresterade förra året och kommer knappt på play in.
Individens lön kan man väl diskutera, men samtidigt så betalar vi troligtvis inte 150-200k mer för vad en spelare faktiskt är värd. Där får vi lita på den gruppen som sköter värvningarna.
Dessutom gick vi 11 millar plus.
Silly Season 2026/27
Exakt! Är ju godtyckligt gissande vad en slutlön blir för alla och med utköp, utlån och värvningar under säsong.Boven skrev: ↑2026-07-21 06:43:53Att vår lönebudget hamnade på 4-6 plats förra året är spekulationer från en journalist, inte bekräftad fakta. Kanske stämmer det, kanske inte.Nypovich skrev: ↑2026-07-21 05:42:33Fast summan för förra årets trupp kan ju bero på alla kontrakt som följde med från Ha också. Att exempelvis inte Ragge och Pulli inte höll måttet, att Klasen, Costmar och Brodda lyfte lön utan att knappt spela.LasseTM skrev: ↑2026-07-21 00:41:31 Problemet för mig är snarare att vi betalar för en topp 4-6 trupp med 3 junisar som överpresterade förra året och kommer knappt på play in.
Dessutom gick vi 11 millar plus.
In Wikegård we trust!