DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Edin »

Intervju med Challe i Sportbladet:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7286410.ab

Sportchefen Challe Berglund ger förra årets lagbygge en känga och hoppas undvika ett nytt fiasko.

– Många förstod inte vikten av att dra på sig en Djurgårdströja, säger Djurgårdens sportchef.

Skönt att höra att Challe är fullt medveten om att det var försvaret som brast i fjol, men personligen så vet jag inte om baksidan är så vansinnigt mycket bättre, rent defensivt alltså, än i fjol. Signar vi Printz så tror jag dock att det blir riktigt bra.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Edin skrev:Intervju med Challe i Sportbladet:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7286410.ab

Sportchefen Challe Berglund ger förra årets lagbygge en känga och hoppas undvika ett nytt fiasko.

– Många förstod inte vikten av att dra på sig en Djurgårdströja, säger Djurgårdens sportchef.

Skönt att höra att Challe är fullt medveten om att det var försvaret som brast i fjol, men personligen så vet jag inte om baksidan är så vansinnigt mycket bättre, rent defensivt alltså, än i fjol. Signar vi Printz så tror jag dock att det blir riktigt bra.
Bekräftar även att Bäcklin försvann och vi var tvungna att ersätta honom. Inte tvärtom som Challe tidigare försökt vända på det.

– När Mats Bäcklin fick chansen i AIK ville inte vi stoppa honom. Men jag krävde att få en ersättare som är duktig på det defensiva. Nyman är det. Bäcklin är en skicklig istränare, men fick ta hand om defensiven trots att det egentligen inte är hans grej. Jag gillar den här nya lösningen, säger Challe Berglund.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Inte för att vara sån, Jimmie förtjänar all vår kärlek, men är det inte jävligt konstigt skrivet på hemsidan och i nyhetsbrev nu?

"HYLLA JIMMIE I PREMIÄREN (Otto, Linkan och Fimpen är också där)"
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

dutti skrev:Inte för att vara sån, Jimmie förtjänar all vår kärlek, men är det inte jävligt konstigt skrivet på hemsidan och i nyhetsbrev nu?

Är inte riktigt med på vad du menar. Var står detta?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

dutti skrev:Inte för att vara sån, Jimmie förtjänar all vår kärlek, men är det inte jävligt konstigt skrivet på hemsidan och i nyhetsbrev nu?

Tror du missat att det blir fyra olika tillfällen att hylla alla gamla Djurgårdare som slutat, och hyllningen av Jimmie är på premiären.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

-daniel- skrev:

Tror du missat att det blir fyra olika tillfällen att hylla alla gamla Djurgårdare som slutat, och hyllningen av Jimmie är på premiären.
Haha, helt korrekt uppfattat. Jag återgår till min skamvrå... Carry on.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7353911.ab

Lite upprepning av det vi hört innan.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Sportbladet skriver om Challes kommenterande, förhoppningsvis kan det locka fler tittare till morgondagens match:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7383677.ab
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vill här flika in att det är helt underbart att DIF erbjuder streams till dessa matcher.

Det enda jag har synpunkter på är priset som sett till kvalitén på sändningen i alla fall enligt mig är i högsta laget.

I min värld är skapar matchens dignitet samt produktion ett värde av runt 50 kronor.

Därvidlag gäller också att en prissättning på 60 riksdaler hade varit okej, men 80 är i mastigaste laget.
johan_80

Inlägg av johan_80 »

Kall-El skrev:Vill här flika in att det är helt underbart att DIF erbjuder streams till dessa matcher.

Det enda jag har synpunkter på är priset som sett till kvalitén på sändningen i alla fall enligt mig är i högsta laget.

I min värld är skapar matchens dignitet samt produktion ett värde av runt 50 kronor.

Därvidlag gäller också att en prissättning på 60 riksdaler hade varit okej, men 80 är i mastigaste laget.
Pengarna går rakt av till DIF vad finns det att klaga på?
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Inte för att någon är intresserad just nu med tanke på att DIF spelar men Ottosson kommenterar Tre Kronors match idag på P4. Underbart att få höra den mannen. Tänk om man fick in han med Challe!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

johan_80 skrev:
Kall-El skrev:Vill här flika in att det är helt underbart att DIF erbjuder streams till dessa matcher.

Det handlar väl ändå om att betala ett pris man tycker är värt produkten. Inte fan skulle jag köpa säsongskort om det kostade 10.000 kr exempelvis.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
johan_80 skrev:

Det handlar väl ändå om att betala ett pris man tycker är värt produkten. Inte fan skulle jag köpa säsongskort om det kostade 10.000 kr exempelvis.
Men om säsongkortet var värt 1000, men DIF tycker att 1500 är ett bättre pris för att det ska gå runt. Skulle du skita i att köpa det?
Jag tycker inte att streamen var dålig, det var inte DIF-TVs fel att internet sög. Jag tycker att det är värt 50kr att få se matchen och att Challe som kommentator är värd en femtiolapp minst! :lol:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:
johan_80 skrev:

Men om säsongkortet var värt 1000, men DIF tycker att 1500 är ett bättre pris för att det ska gå runt. Skulle du skita i att köpa det?
Jag tycker inte att streamen var dålig, det var inte DIF-TVs fel att internet sög. Jag tycker att det är värt 50kr att få se matchen och att Challe som kommentator är värd en femtiolapp minst! :lol:
När Challe kommenterar tycker jag det är bra värt. När det bara var dom andra två.. nja.
Expert.
tomten

Inlägg av tomten »

Intervju med Wesslau, 01.03 svarar han på frågan: ”Arenan med bäst drag?” :)

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... ursakt-om/
Skriv svar