Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- Lee Harvey Oswald
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Ja, är nog försiktigt positiv till Thörnberg också.
Kanske lite långsam now days.
Men tror det finns fler uppsidor, enormt tävlingspsyke, småsmutsig i spelet, klok med puck och överlag ganska allround.
Men tror det finns fler uppsidor, enormt tävlingspsyke, småsmutsig i spelet, klok med puck och överlag ganska allround.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv upp mig på det också. Har inget emot ifall Thörnberg ansluter. Skulle vara intressant att se. Haga kan sitta på bänken.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Thörnberg... Vi behöver backar!! (förutom under JVM då...)
Detta gör dock mig klart mer sugen

Hv71fans forum skrev:
Hv har knappt fullt lag, samt spelare som underpresterar inte har motivationen eller vad nu felet är. Jag tycker det är ynkligt av Hult att inte kunna svälja stoltheten och ringa Thörnberg. Blotta närvaron i båset kommer kanske få en rejäl injektionboost för hela laget. Att se honom i Dif skulle vara bland det värsta jag som HV-supporter upplevt.
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Daniel942 skrev:Thörnberg... Vi behöver backar!! (förutom under JVM då...)
Hv71fans forum skrev:
Hv har knappt fullt lag, samt spelare som underpresterar inte har motivationen eller vad nu felet är. Jag tycker det är ynkligt av Hult att inte kunna svälja stoltheten och ringa Thörnberg. Blotta närvaron i båset kommer kanske få en rejäl injektionboost för hela laget. Att se honom i Dif skulle vara bland det värsta jag som HV-supporter upplevt.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det hade ju varit lika otänkbart som att Marcus Nilsson hade skrivit på för HV71......Lee Harvey Oswald skrev:Daniel942 skrev:Thörnberg... Vi behöver backar!! (förutom under JVM då...)
Hv71fans forum skrev:
Snarare som att Ahlén eller Ölvestad gjort det. Sporten är grym ibland.EspenK skrev:Det hade ju varit lika otänkbart som att Marcus Nilsson hade skrivit på för HV71......Lee Harvey Oswald skrev:Daniel942 skrev:Thörnberg... Vi behöver backar!! (förutom under JVM då...)
Hv71fans forum skrev:
Jag tolkar påstöten från Jocke som att det finns brister på forwardssidan i form av skador som går utöver JVM. Hedman kommer inte tillbaka och Dicks knän är ett orosmoment.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Lee Harvey Oswald skrev:Ja, är nog försiktigt positiv till Thörnberg också.
Tack !
det värmer att läsa i höstrusk !
Nu var det ju inte dig han beskrev.Support 81 skrev:Lee Harvey Oswald skrev:Ja, är nog försiktigt positiv till Thörnberg också.
Tack !
det värmer att läsa i höstrusk !

Helt 100 på att HV tar in Thörnberg.
-
Det är inte jag tror det skurit sig rejält därgaspo skrev:Helt 100 på att HV tar in Thörnberg.
Ceterum censeo Solna esse delendam
DIF har haft stort tålamod med Simon J. Men han tar inte steget. Dags att sluta förlita sig på honom nu Jocke och ta in etablerad back som stärker spelet framför eget mål, som gör ont att möta, begår få misstag och krånglar inte till det med puck i egen zon. Svaret är kontraktslöse djurgårdaren Alexander Urbom!
Stort tålamod? Skämtar du? Han har speltid max som en sjundeback och har varit petad då alla varit friska fast han presterat bra och snarare borde få mer speltid.Highwind skrev:DIF har haft stort tålamod med Simon J. Men han tar inte steget. Dags att sluta förlita sig på honom nu Jocke och ta in etablerad back som stärker spelet framför eget mål, som gör ont att möta, begår få misstag och krånglar inte till det med puck i egen zon. Svaret är kontraktslöse djurgårdaren Alexander Urbom!
- diftobbe89
Håller helt med. Tycker han matchats konstigt hela tiden och haft en otacksam roll, tråkigt då jag tror han skulle kunna blomma ut ordentligt i år med coacher som tror på honom och mycket istid.mb81 skrev:Stort tålamod? Skämtar du? Han har speltid max som en sjundeback och har varit petad då alla varit friska fast han presterat bra och snarare borde få mer speltid.Highwind skrev:DIF har haft stort tålamod med Simon J. Men han tar inte steget. Dags att sluta förlita sig på honom nu Jocke och ta in etablerad back som stärker spelet framför eget mål, som gör ont att möta, begår få misstag och krånglar inte till det med puck i egen zon. Svaret är kontraktslöse djurgårdaren Alexander Urbom!
Spela fult
Sen gör han en del misstag men vilken back gör inte det ibland. Det hör väl lite till utvecklingen att bli bättre på riskbedöma. Men sen måste han fortsätta spela sitt spel och inte bara spela fegt för att undvika misstag.diftobbe89 skrev:Håller helt med. Tycker han matchats konstigt hela tiden och haft en otacksam roll, tråkigt då jag tror han skulle kunna blomma ut ordentligt i år med coacher som tror på honom och mycket istid.mb81 skrev:Stort tålamod? Skämtar du? Han har speltid max som en sjundeback och har varit petad då alla varit friska fast han presterat bra och snarare borde få mer speltid.Highwind skrev:DIF har haft stort tålamod med Simon J. Men han tar inte steget. Dags att sluta förlita sig på honom nu Jocke och ta in etablerad back som stärker spelet framför eget mål, som gör ont att möta, begår få misstag och krånglar inte till det med puck i egen zon. Svaret är kontraktslöse djurgårdaren Alexander Urbom!
Skulle gärna se att han fick några minuter mer speltid av Björnfot och Norells minuter. Han har utgående och säkert en farsa som snor honom illa kvickt om vi inte ger honom chansen han förtjänar.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Martin Thörnberg sägs ha tackat nej till DIF.
Avskaffa tre mot tre.