Borde han inte följa Nyström då med? Vilket han inte gör vad jag såg.Enbom skrev:Kan ju ha varit kompis med Nyström, och han började följa oss av den anledningen.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ge oss Jessiman, Enqvist och en defensiv back.
Spela fult
- minalman
- Säsongskort: Ja
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Förr fanns det Videobrassar. Har vi nu fått en twitterkanadick?
Senast redigerad av minalman den 2014-05-22 16:41:44, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Videojugge snarast va?minalman skrev:För fanns det Videobrassar. Har vi nu fått en twitterkanadick?
Äh, jag börjar tröttna på Örebros kvalserie som ett argument i den här frågan. Att Örebro "lekte med oss" är lite överdrivet. Hemmamatchen var två dagar efter mordet på Myggan, så det var ganska speciella omständigheter. De tidigare hemmamatcherna hjälpte vi i publiken till ganska rejält, och jag tror att Örebro hade fått det svårt om det varit en normal match på Hovet. Nu var det en mycket speciell stämning, vi i publiken var helt tysta i lägen då vi annars skulle varit riktigt högljudda, och spelarna åkte ju för fan runt med tårar i ögonen.Kall-El skrev:Örebro lekte med oss över två matcher i KS och vårt lag nu känns inte nämnvärt starkare än det som spelade i dem.Bogge99 skrev:Jag tycker det börjar bli alldeles för negativ stämning om lagbygget.
SHL är långt ifrån en lika bra liga som den var för 10-15 år sedan. Toppen i allsvenskan är lika bra som botten i SHL. Vilket besvisas av att SHL lagen har det svårt i kvalserien. Att Örebro dominerade i år berodde på att de lyckades med sina sista-minuten värvningar. Med det lag som de hade under serien hade troligen åkt ut.
Så om vi får in ytterligare en eller två defensivt skickliga backar och två-tre forwards till en förstakedja så har vi en trupp väl i klass med Brynäs, Örebro, Leksand och kanske Modo. Får vi sedan några av de unga spelarna att lyfta så kan det bli slutspel.
Då hade Örebro dessutom bedrövligt svaga målvakter.
Sen kan man inte riktigt ta två matcher och använda det som någon sanning över hur det borde se ut över en hel säsong. Timrå spöade oss med 6-0 förra säsongen. Varför gick inte de upp i sådana fall?
Videojuggar och youtube-brassarminalman skrev:För fanns det Videobrassar. Har vi nu fått en twitterkanadick?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Att vi ens diskuterar sådana spelare..? Vad har hänt med Challe? Är det bara jag som känner att det är en helt annan typ av spelare han sourcar inför denna säsong än tidigare?diftobbe89 skrev:Ge oss Jessiman, Enqvist och en defensiv back.
Jag välkomnar ju givetvis detta, men herregud vi snackar en total omsvängning

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- MarcusDaze
Den nya sportchefen kanske har ett finger med i leken..sensei skrev:Att vi ens diskuterar sådana spelare..? Vad har hänt med Challe? Är det bara jag som känner att det är en helt annan typ av spelare han sourcar inför denna säsong än tidigare?diftobbe89 skrev:Ge oss Jessiman, Enqvist och en defensiv back.
- diftobbe89
Ja man blir smått förvånad, men jag gillar det, mer power åt laget.sensei skrev:Att vi ens diskuterar sådana spelare..? Vad har hänt med Challe? Är det bara jag som känner att det är en helt annan typ av spelare han sourcar inför denna säsong än tidigare?diftobbe89 skrev:Ge oss Jessiman, Enqvist och en defensiv back.
Spela fult
Hur många år har Nicke D kvar på sitt kontrakt? Fortf besviken att vi inte gav honom förlängt.
- SirDIFalot
1 år.Hildi skrev:Hur många år har Nicke D kvar på sitt kontrakt? Fortf besviken att vi inte gav honom förlängt.
Expert.
Nån som hört nåt nytt?
Fascinerande hur Challe och DIF höll alla spelare vi hittills värvat helt "undangömt" tills några timmar innan.
Fascinerande hur Challe och DIF höll alla spelare vi hittills värvat helt "undangömt" tills några timmar innan.
- minalman
Challe borde erbjuda kanadicker och jänkare (som just förlorat sina VM-kvartar) att placera några hos oss ett år för att lära sig spela europeiskt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kom igen nu Challe, in med tre vassa forwards och en tung back nu. Det är så förbannat tråkigt när det knappt är några rykten ens.
Vem av våra forwardsvärvningar tror ni lyckas bäst?
Själv tror jag mycket på Alvarez. Jag tycker faktiskt det är lite märkligt att inget Elitserielag har plockat honom tidigare, har alltid gillat hans speltid av det jag sett av honom Nu har han spelat i Malmö i sex säsonger och han fyller 27 år. Alla lyckas inte på den här nivån men det känns som att han ska kunna vara redo nu.
Själv tror jag mycket på Alvarez. Jag tycker faktiskt det är lite märkligt att inget Elitserielag har plockat honom tidigare, har alltid gillat hans speltid av det jag sett av honom Nu har han spelat i Malmö i sex säsonger och han fyller 27 år. Alla lyckas inte på den här nivån men det känns som att han ska kunna vara redo nu.
Vi värvade ju en spelare igår. Kan ju inte komma nytt varje dag.LT10 skrev:Kom igen nu Challe, in med tre vassa forwards och en tung back nu. Det är så förbannat tråkigt när det knappt är några rykten ens.
Lär ju bara vara två forwards in. Alltså en center och en vinge. Sen en back till. Sen är truppen spikad. Blir väl säkert nån värvning under säsongen om det går mindre bra.
På kort sikt tror jag också mest på Alvarez men tror Rundqvist kan bli riktigt bra på sikt. Alvarez har väl inte varit sugen att flytta från malmö tidigare.