Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Morwin »

vad är problemet ? bara att ge dem ett datum. Har dem inte bestämt sig efter det får dem gå. Bättre och få en ihopspelad grupp innan ET, än att vänta på 2 spelare som har motivations problem.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

MadDIF skrev:
Andy skrev:
-daniel- skrev:
Andy skrev:
Frasse skrev:
Säg så här, jag vet att du har rätt om både Jimmy och Fimpen.
Tack Frasse - du dyker upp när man som bäst behöver dig.

Jag vet att du vet att jag har rätt.

Jag vet också att du har rätt (som vanligt)

Om jag inte vetat hade jag ju inte skrivit något på forumet. Spekulationer är inte min grej.
Du tycks återigen missförstå mig kapitalt. Varken du, Frasse, Kungen, Påven eller Göran Persson kan veta hur Jimmie resonerar innerst inne.
Det är du som missförstår. Det råkar nämligen vara så att både Frasse och jag VET hur Jimpa resonerar innerst inne.

Det skulle förvåna mig om Påven eller GP hade koll på det, men jag och Frasse har det.

Vi har också koll på Fimpen och några till...
Jag ville verkligen inte gå in i denna diskussion, men jag känner att den är rätt märklig från början. Jag tvivlar inte på att du och Frasse har haft bra kontakt med Jimpa (och Fimpen med för den delen), men oavsett vad som sagts då så måste det väl vara självklart även för er att om man har det svårt med motivationen redan från början så hjälper ju inte en mindre lönecheck till att höja den, snarare tvärtom. Tänk dig själv om chefen kommer till dig och säger "Vi på firman tycker du gör ett bra jobb och vi vill gärna ha dig kvar, men vi har förstått att du har det svårt med att motivera dig för en fortsättning hos oss, här får du en sänkt lön för att motivera dig att fortsätta", finns väl ingen i hela världen som skulle nappa på det?
Jag håller med dig -daniel-, innerst inne finns alltid pengafrågan med som en del av det hela.
Exakt så.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:vad är problemet ? bara att ge dem ett datum. Har dem inte bestämt sig efter det får dem gå. Bättre och få en ihopspelad grupp innan ET, än att vänta på 2 spelare som har motivations problem.
Varför paniken? Det är 3,5 månader kvar tills dess och vi har typ 4-5 platser kvar i truppen att fylla. Challe ligger bra med tiden när det gäller lagbygget.

Läget i laget: Djurgården
Nils Montan-Lund utvärder Challes lagbygge hittills.
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:vad är problemet ? bara att ge dem ett datum. Har dem inte bestämt sig efter det får dem gå. Bättre och få en ihopspelad grupp innan ET, än att vänta på 2 spelare som har motivations problem.
Varför paniken? Det är 3,5 månader kvar tills dess och vi har typ 4-5 platser kvar i truppen att fylla. Challe ligger bra med tiden när det gäller lagbygget.

Läget i laget: Djurgården
Nils Montan-Lund utvärder Challes lagbygge hittills.
För annars blir det som förra året att vi startar som kattskit och sen efter 20-30 omgångar kommer igång med spelet:/ Sen borde man inte få maska hur länge som helst med besked. Gäller inte bara 1 person faktiskt. Vill inte Ölve vara med så kan man ju säga det istället
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev:
-daniel- skrev:
Andy skrev:
Frasse skrev:
Säg så här, jag vet att du har rätt om både Jimmy och Fimpen.
Tack Frasse - du dyker upp när man som bäst behöver dig.

Jag vet att du vet att jag har rätt.

Jag vet också att du har rätt (som vanligt)

Om jag inte vetat hade jag ju inte skrivit något på forumet. Spekulationer är inte min grej.
Du tycks återigen missförstå mig kapitalt. Varken du, Frasse, Kungen, Påven eller Göran Persson kan veta hur Jimmie resonerar innerst inne.
Det är du som missförstår. Det råkar nämligen vara så att både Frasse och jag VET hur Jimpa resonerar innerst inne.

Det skulle förvåna mig om Påven eller GP hade koll på det, men jag och Frasse har det.

....och kan du då förklara för mig hur ni vet det? Så fantastiskt löjligt att tro att just du sitter inne med något slags facit. :roll:
Jag säger inte att jag har facit - jag säger bara att du har fel som hävdar att Jimmie inte signat ännu för att han inte skulle vara nöjd med den lön DIF-hockey har erbjudit honom och att Jimmie inte är motiverad för att lönen är för låg.

Att jag törst säga att du har fel beror på att jag vet vilka parametrar Jimmie funderar kring och vilka överväganden han gör. I den ekvationen vet jag också att lönen inte är ett problem och att den lön har erbjudits har noll påverkan på hur motiverad han är.

Att sedan Frasse också vet att det är så och att han skriver det här gör mig inte mindre trygg i min visshet.

Facit kommer vi aldrig ha förän efteråt - men du kan lägga ner snacket om att Jimmie inte är motiverad för att lönen är för låg eller att DIF inte har råd att, eller skulle vilja, erbjuda Jimmie ett kontrakt han är nöjd med.

Skulle Jimmies motivtion styras av checkens storlek hade vi sett honom i LHC för länge sedan...

Och hur sådana som Frasse och jag kan veta, till skillnad från spekulera, ibland? Ja det beror väl på att vi har pratat med någon som är direkt inblandad tex en spelare, agent eller klubben i fråga. Eller att vi råkan känna någon av de som det berör.
Senast redigerad av Andy den 2013-05-02 09:52:37, redigerad totalt 1 gånger.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
MadDIF

Inlägg av MadDIF »

Andy skrev:
-daniel- skrev:
Andy skrev:
-daniel- skrev:

....och kan du då förklara för mig hur ni vet det? Så fantastiskt löjligt att tro att just du sitter inne med något slags facit. :roll:
Jag säger inte att jag har facit - jag säger bara att du har fel som hävdar att Jimmy inte signat ännu för att han inte skulle vara nöjd med den lön DIF-hockey har erbjudit honom och att Jimmy inte är motiverad för att lönen är för låg.

Att jag törst säga att du har fel beror på att jag vet vilka parametrar Jimmy funderar kring och vilka överväganden han gör. I den ekvationen vet jag också att lönen inte är ett problem och att den lön har erbjudits har noll påverkan på hur motiverad han är.

Att sedan Frasse också vet att det är så och att han skriver det här gör mig inte mindre trygg i min visshet.

Facit kommer vi aldrig ha förän efteråt - men du kan lägga ner snacket om att Jimmy inte är motiverad för att lönen är för låg eller att DIF inte har råd att, eller skulle vilja, erbjuda Jimmy ett kontrakt han är nöjd med.

Skulle Jimmys motivtion styras av checkens storlek hade vi sett honom i LHC för länge sedan...

Och hur sådana som Frasse och jag kan veta, till skillnad från spekulera, ibland? Ja det beror väl på att vi har pratat med någon som är direkt inblandad tex en spelare, agent eller klubben i fråga. Eller att vi råkan känna någon av de som det berör.
Ingen har påstått det heller, bara sagt det uppenbara, är man inte motiverad från början så hjälper inte en lägre lön till att höja motivationen, punkt!
Mitt sista inlägg i denna diskussion, men troligen inte i denna tråd :)
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är uppenbarligen poänglöst att ta diskussionen vidare Andy, då du envisas med att inte försöka förstå vad jag eller andra skriver.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är vi fortfarande på den nivån när vi ska låtsas att alla spelare som har en djurgårdshjärta inte bryr sig alls om vilken lön dom har? Klart det spelar roll. Det såg vi ju på Ottosson ifjol. Han var inte motiverad av att köra om vi inte adderade insamlingen. Simple as.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av seppuko »

Jag tror ni båda kan ha rätt. Det är lätt för Jimmie att säga till en person att lön kontra motivation inte har en betydelse, men innerst inne kanske han velar. Han lär ju inte basunera ut att lönen suger så jag börjar plugga istället. Jag tror han står vid ett vägskäl med lika stor motivation till båda valen och letar efter det där sista som väger över till hockeyn, för det vill han nog ändå innerst inne.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Står man och vacklar mellan fortsätta eller inte fortsätta och kan inte bestämma sig så spelar ju minst lilla grej roll. Kan vi inte bara enas då om att en halvering av hans lön ifjol knappast är en positiv faktor? Och inte bara "det skulle inte spela någon roll".
Expert.
MadDIF

Inlägg av MadDIF »

SirDIFalot skrev:Står man och vacklar mellan fortsätta eller inte fortsätta och kan inte bestämma sig så spelar ju minst lilla grej roll. Kan vi inte bara enas då om att en halvering av hans lön ifjol knappast är en positiv faktor? Och inte bara "det skulle inte spela någon roll".
Du har min röst!
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Står man och vacklar mellan fortsätta eller inte fortsätta och kan inte bestämma sig så spelar ju minst lilla grej roll. Kan vi inte bara enas då om att en halvering av hans lön ifjol knappast är en positiv faktor? Och inte bara "det skulle inte spela någon roll".
Håller med till fullo.

Jag hoppas vi får Ölvestad i DIF, men han har tid på sig. Han var väl en av dem som förlängde senare förra säsongen också.

Vi är i början av Maj och det finns knappt en klubb i AS/ES som har spikad trupp. Challe har gjort ett bra jobb med att hitta spelare till de mindre rollerna. Nu lär Challe leta spetskompetens och det tar längre tid att hitta det.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jimmie själv lär vara den som till sist bekräftar att jag och Frasse hade rätt.

Det gäller oavsett om han fortsätter eller lägger av.

Jag kan vara tvärsäker ibland, men på denna punkt har jag aldrig varit säkrare - Jimmys motivation att fortsätta har inget med pengar att göra.

Som sagt - Jimmie kommer vara den som bekräftar detta - oavsett vad han beslutar sig för.
Senast redigerad av Andy den 2013-05-02 09:45:32, redigerad totalt 1 gånger.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
MadDIF

Inlägg av MadDIF »

Orkar inte mer, helt enkelt lönlöst att fortsätta snacka om detta...
Edit: Känns som om du på något konstigt sätt tar detta personligt Andy...
Senast redigerad av MadDIF den 2013-05-01 21:40:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Herregud... :lol:
Låst