Vejdemo funkat bra på en kant också. Minns kedjan med Vejdemo-Ljungh-Alvarez. Den var riktigt bra. Att få in Vejdemo vore fantastiskt och sen om han spelar vinge eller center får visa sig.Knickedick skrev: ↑2022-10-04 12:25:12Att Mario väljer pengarna i Schweiz framför att hjälpa DIF är inget oväntat för mig. Han har väl inte haft den mest penninginbringande Karriären hittills och har väl heller aldrig riktigt varit en del av "Djurgårdsfamiljen" så jag är mest tacksam över att han väljer att låsa upp en importplats i Schweiz.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-04 11:38:15Lite trist men väntat.
Hoppas åtminstone på Lukas Vejdemo som en av fw som ska in.
Vejdemo säger jag nej tack till. Jag ser honom enbart som center och att ha honom krigandes med Ludde om tredje/fjärdecenter ser jag som bortkastade pengar när vi har Berglund, Nilsson, Östlund som också ska/kan spela centrar. Då lägger jag hellre de pengarna på en Vinge...
Och till Nattuggla... Vilken kaliber vill du ha på vingen?? Pratar vi Tyngd med bra skridskoåkning så tycker jag att Viktor Hertzberg i Almtuna är ett väldigt underskattat namn.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
Hertzberg gillar jag starkt, alltid gjort.Knickedick skrev: ↑2022-10-04 12:25:12 Och till Nattuggla... Vilken kaliber vill du ha på vingen?? Pratar vi Tyngd med bra skridskoåkning så tycker jag att Viktor Hertzberg i Almtuna är ett väldigt underskattat namn.
Misstänker dock att Almtuna inte släpper sin bästa forwards till en konkurrent, men skulle inte säga nej.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har aldrig riktigt förstått varför han inte har fått chansen högre upp, men jag tittar ju bara på det som händer på isen utifrån ett lekmannaperspektiv.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-04 13:16:00Hertzberg gillar jag starkt, alltid gjort.Knickedick skrev: ↑2022-10-04 12:25:12 Och till Nattuggla... Vilken kaliber vill du ha på vingen?? Pratar vi Tyngd med bra skridskoåkning så tycker jag att Viktor Hertzberg i Almtuna är ett väldigt underskattat namn.
Misstänker dock att Almtuna inte släpper sin bästa forwards till en konkurrent, men skulle inte säga nej.
Visst, det gjorde han som junis, det var längesen då Ljungh och Alvarez var överjävligt bra. Men kommer Vejdemo in och gör det bra på en Vinge så kommer jag bli förbaskat glad även om jag inte tror att han är den typen vi behöver få in.
Kanske inte exakt den typen vi söker initialt. Vet att KG söker lite mer grit och det kommer nog rätt snart. Men när Vejdemo är spelklar känns det dumt att tacka nej till honom om chansen finns.Knickedick skrev: ↑2022-10-04 13:32:08Jag har aldrig riktigt förstått varför han inte har fått chansen högre upp, men jag tittar ju bara på det som händer på isen utifrån ett lekmannaperspektiv.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-04 13:16:00Hertzberg gillar jag starkt, alltid gjort.Knickedick skrev: ↑2022-10-04 12:25:12 Och till Nattuggla... Vilken kaliber vill du ha på vingen?? Pratar vi Tyngd med bra skridskoåkning så tycker jag att Viktor Hertzberg i Almtuna är ett väldigt underskattat namn.
Visst, det gjorde han som junis, det var längesen då Ljungh och Alvarez var överjävligt bra. Men kommer Vejdemo in och gör det bra på en Vinge så kommer jag bli förbaskat glad även om jag inte tror att han är den typen vi behöver få in.
-
Har du någon idé på denna?mb81 skrev: ↑2022-10-04 13:46:17Kanske inte exakt den typen vi söker initialt. Vet att KG söker lite mer grit och det kommer nog rätt snart. Men när Vejdemo är spelklar känns det dumt att tacka nej till honom om chansen finns.Knickedick skrev: ↑2022-10-04 13:32:08Jag har aldrig riktigt förstått varför han inte har fått chansen högre upp, men jag tittar ju bara på det som händer på isen utifrån ett lekmannaperspektiv.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-04 13:16:00Hertzberg gillar jag starkt, alltid gjort.Knickedick skrev: ↑2022-10-04 12:25:12 Och till Nattuggla... Vilken kaliber vill du ha på vingen?? Pratar vi Tyngd med bra skridskoåkning så tycker jag att Viktor Hertzberg i Almtuna är ett väldigt underskattat namn.
Pontus Widerström hade ju varit klockren här, men står väl och väger om han ska lägga av eller ej och har inte spelat nu under hösten.
-
Widerström vore en rolig spelare att få in. Jag tror att kan kan tillföra mycket tyngd. Jag tycker han ofta fattar rätt beslut med pucken och skapar utrymme och lägen för andra.
Någon som vet om Nicky D lagt av? En poängspelare som kan skjuta pucken och har gjort en del mål.
Hur ser ni på honom?
Klappslut?
Någon som vet om Nicky D lagt av? En poängspelare som kan skjuta pucken och har gjort en del mål.
Hur ser ni på honom?
Klappslut?
- Hepsnastian
Skulle nog också säga karma, men inte pga att han bröt kontraktet, utan för att möget inte ens kunde ta en intervju efteråt. Det är risigt faktiskt.peter johansson skrev: ↑2022-10-04 11:12:28Att uttrycka sig på det viset som du gör är bara pinsamt sen att man tycker som man gör angående situationen att Sörensen skrev på för ett lag innan säsongen var slut och lämnade ja det får man göra men att önska att någon skadar sig för det är ju bara så patetiskt dessutom var det väl någon som formade kontraktet ihop med Sörensen som kanske inte borde ha skrivit det på det sättet utan då kanske man skulle ha satsat på någon annan spelare som var/är lika bra eller bättre?!
Men det är passé..
Skulle dock varit intressant med han i laget nu, tillsammans med brodda å Krüger.

Delägare
Det var inte bara att han skrev kontrakt när DIF låg som sämst till utan att han var kapten och visade upp sådan dålig moral och ledarskap är det mest oförlåtliga. Bara hängde med huvudet hela tiden och gjorde ingenting när DIF behövde han som mest. Det hade aldrig hänt med Josefson. Och jag önskar han inte ska bara att det är karma när man sköter saker så dåligt.peter johansson skrev: ↑2022-10-04 11:12:28Att uttrycka sig på det viset som du gör är bara pinsamt sen att man tycker som man gör angående situationen att Sörensen skrev på för ett lag innan säsongen var slut och lämnade ja det får man göra men att önska att någon skadar sig för det är ju bara så patetiskt dessutom var det väl någon som formade kontraktet ihop med Sörensen som kanske inte borde ha skrivit det på det sättet utan då kanske man skulle ha satsat på någon annan spelare som var/är lika bra eller bättre?!
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Klart man blev besviken att Sörensen drog vidare.
Men till hans försvar. Med bättre ledare/ organisation. Så skulle Sören aldrig blivit kapten. Han har många fina egenskaper . Men för "mycket tjurskalle " för att vara kapten.
Hoppas att han kommer tillbaka inom dom närmaste åren. Då låta honom köra på som typ Brodin och Tim.
Men till hans försvar. Med bättre ledare/ organisation. Så skulle Sören aldrig blivit kapten. Han har många fina egenskaper . Men för "mycket tjurskalle " för att vara kapten.
Hoppas att han kommer tillbaka inom dom närmaste åren. Då låta honom köra på som typ Brodin och Tim.
Senast redigerad av Osten östlund den 2022-10-04 21:12:39, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
På samma felaktiga sätt som "den bästa anställda" på ett företag allt för ofta får en chefsposition.Osten östlund skrev: ↑2022-10-04 20:46:00 Klart man blev besviken att Sörensen drog vidare.
Hoppas att han kommer tillbaka inom dom närmaste åren. Då låta honom köra på som typ Brodin o h Tim.
Man hade hoppats att vi lärt oss att inte göra om samma misstag efter Nilson.
Säg den glädje som varar
-
NU! Ska det bli väldigt spännande att se vad som händer med Victor Rask!?
JOBBA FANNY!!!
JOBBA FANNY!!!

-
Viktor Rask, realistiskt i %?
- Jim Morrison
Skulle gissa på att varenda SHL-klubb vill ha honom, för att inte tala om Schweiz.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Såhär.... Vi är säkert inte killans första val, kanske inte ens andra eller tredje sen vi åkte ur. Men diskussioner fanns innan vi åkte ur. Men ambitionen har ju uppenbarligen alltid varit NHL. Nu verkar inte det hända för Victor. Men han känns inte som en kille som skulle välja Ryssland i detta läge och Leksand tror jag fanemig är "Full Stack"
Det som får mig att hoppas är att:
1. Hans syster spelar här
2. Han är polare med Olle Liss
3. Han var på Almtuna- DIF i Pinnbackshallen.
4. Där syntes han morrssa på herrar i vår styrelse.
Realistiskt......kanske inte. HELT orealistiskt, nej inte det heller.
-
Bra spaning/analysKnickedick skrev: ↑2022-10-05 19:19:41Såhär.... Vi är säkert inte killans första val, kanske inte ens andra eller tredje sen vi åkte ur. Men diskussioner fanns innan vi åkte ur. Men ambitionen har ju uppenbarligen alltid varit NHL. Nu verkar inte det hända för Victor. Men han känns inte som en kille som skulle välja Ryssland i detta läge och Leksand tror jag fanemig är "Full Stack"
Det som får mig att hoppas är att:
1. Hans syster spelar här
2. Han är polare med Olle Liss
3. Han var på Almtuna- DIF i Pinnbackshallen.
4. Där syntes han morrssa på herrar i vår styrelse.
Realistiskt......kanske inte. HELT orealistiskt, nej inte det heller.