Du som följer norska ligan, vilken spelare (utanför ditt Oilers då) anser du skulle vara rätt för DIF? Finns det någon ny Thorensen på uppgång?frodeh skrev:Helt greit at han har DIF i hjertet, bare han spiller for Oilers
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
2014-04-07, vad hände?
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Jeg har dessverre ikke mange gode navn å komme med. Vi sliter også med å få god nok kvalitet på nye spillere inn. Selv om det går riktig vei er bredden i norsk hockey fremdeles altfor dårlig.Jepe skrev:Du som följer norska ligan, vilken spelare (utanför ditt Oilers då) anser du skulle vara rätt för DIF? Finns det någon ny Thorensen på uppgång?frodeh skrev:Helt greit at han har DIF i hjertet, bare han spiller for Oilers
Det er ikke mange norske spillere, bortsett fra dem som spiller på lands-laget som kan gå inn og styrke DIF (eller Oilers). Mange talentfulle unggutter på vei opp, men det mangler gode spillere fra 22-30 år. Tror Karlskoga har gjort en god signering med Niklas Roest.
Oilers jakter Patrick' s bror Steffen, men han er ikke samme kaliber som brorsan.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tack Frasse - du dyker upp när man som bäst behöver dig.Frasse skrev:
Säg så här, jag vet att du har rätt om både Jimmy och Fimpen.
Jag vet att du vet att jag har rätt.
Jag vet också att du har rätt (som vanligt)
Om jag inte vetat hade jag ju inte skrivit något på forumet. Spekulationer är inte min grej.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- -daniel-
Du tycks återigen missförstå mig kapitalt. Varken du, Frasse, Kungen, Påven eller Göran Persson kan veta hur Jimmie resonerar innerst inne.Andy skrev:Tack Frasse - du dyker upp när man som bäst behöver dig.Frasse skrev:
Om jag inte vetat hade jag ju inte skrivit något på forumet. Spekulationer är inte min grej.
Nu är du ute och cyklar, jag vet allt.-daniel- skrev:
Du tycks återigen missförstå mig kapitalt. Varken du, Frasse, Kungen, Påven eller Göran Persson kan veta hur Jimmie resonerar innerst inne.
- -daniel-
Aj fan, tänkte inte på att Hans Majestät postar här.Kungen skrev:Nu är du ute och cyklar, jag vet allt.-daniel- skrev:
Du tycks återigen missförstå mig kapitalt. Varken du, Frasse, Kungen, Påven eller Göran Persson kan veta hur Jimmie resonerar innerst inne.

Back to topic: Örebro förlänger inte med Patrick Yetman. Kan det vara något om nu inte Saviano ansluter? Alltid gillat honom.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7657
-
För min del hade jag sett Yetman som en grym tillgång har visat att han kan leverera oavsett vilken klubb/liga han spelar i.
Sen är det väl tyvärr så att vi förmodligen inte skulle vara ensamma om att försöka få honom att skriva på...
Så priset kanske kan sticka iväg.
Men till ett rimligt pris så skulle han definitivt kunna vara en spetsvärvning på riktigt.
Sen är det väl tyvärr så att vi förmodligen inte skulle vara ensamma om att försöka få honom att skriva på...
Så priset kanske kan sticka iväg.
Men till ett rimligt pris så skulle han definitivt kunna vara en spetsvärvning på riktigt.
Då var det 100 % säkert att Hank spelar med oss nästa säsong. Han hade väl fram till igår på sig att utnyttja sig ES-klausul?
Haha helt rätt knugen! Grattis i efterskott medKungen skrev:Nu är du ute och cyklar, jag vet allt.-daniel- skrev:

Ja det var väl till den 29e eller 30e som han hade. Egentligen rätt larvigt, eftersom han har varit klar för oss ända sen vi åkte ut, tror inte han har haft några ES anbud att tänka över. Förstår inte varför DIF inte bara signa han direkt på två år istället för 1 + 1 om vi ville behålla honom.Mattebo skrev:Då var det 100 % säkert att Hank spelar med oss nästa säsong. Han hade väl fram till igår på sig att utnyttja sig ES-klausul?
Han hade ES-anbud när han valde att gå till oss. Så det kanske var något som han själv begärde när kontraktet skulle utformas.Rix skrev:Ja det var väl till den 29e eller 30e som han hade. Egentligen rätt larvigt, eftersom han har varit klar för oss ända sen vi åkte ut, tror inte han har haft några ES anbud att tänka över. Förstår inte varför DIF inte bara signa han direkt på två år istället för 1 + 1 om vi ville behålla honom.Mattebo skrev:Då var det 100 % säkert att Hank spelar med oss nästa säsong. Han hade väl fram till igår på sig att utnyttja sig ES-klausul?
- Andy
Det är du som missförstår. Det råkar nämligen vara så att både Frasse och jag VET hur Jimpa resonerar innerst inne.-daniel- skrev:Du tycks återigen missförstå mig kapitalt. Varken du, Frasse, Kungen, Påven eller Göran Persson kan veta hur Jimmie resonerar innerst inne.Andy skrev:Tack Frasse - du dyker upp när man som bäst behöver dig.Frasse skrev:
Det skulle förvåna mig om Påven eller GP hade koll på det, men jag och Frasse har det.
Vi har också koll på Fimpen och några till...
- Andy
Det är du som missförstår. Det råkar nämligen vara så att både Frasse och jag VET hur Jimpa resonerar innerst inne.-daniel- skrev:Du tycks återigen missförstå mig kapitalt. Varken du, Frasse, Kungen, Påven eller Göran Persson kan veta hur Jimmie resonerar innerst inne.Andy skrev:Tack Frasse - du dyker upp när man som bäst behöver dig.Frasse skrev:
Det skulle förvåna mig om Påven eller GP hade koll på det, men jag och Frasse har det.
- -daniel-
....och kan du då förklara för mig hur ni vet det? Så fantastiskt löjligt att tro att just du sitter inne med något slags facit.Andy skrev:Det är du som missförstår. Det råkar nämligen vara så att både Frasse och jag VET hur Jimpa resonerar innerst inne.-daniel- skrev:Du tycks återigen missförstå mig kapitalt. Varken du, Frasse, Kungen, Påven eller Göran Persson kan veta hur Jimmie resonerar innerst inne.Andy skrev:Tack Frasse - du dyker upp när man som bäst behöver dig.Frasse skrev:

Jag ville verkligen inte gå in i denna diskussion, men jag känner att den är rätt märklig från början. Jag tvivlar inte på att du och Frasse har haft bra kontakt med Jimpa (och Fimpen med för den delen), men oavsett vad som sagts då så måste det väl vara självklart även för er att om man har det svårt med motivationen redan från början så hjälper ju inte en mindre lönecheck till att höja den, snarare tvärtom. Tänk dig själv om chefen kommer till dig och säger "Vi på firman tycker du gör ett bra jobb och vi vill gärna ha dig kvar, men vi har förstått att du har det svårt med att motivera dig för en fortsättning hos oss, här får du en sänkt lön för att motivera dig att fortsätta", finns väl ingen i hela världen som skulle nappa på det?Andy skrev:Det är du som missförstår. Det råkar nämligen vara så att både Frasse och jag VET hur Jimpa resonerar innerst inne.-daniel- skrev:Du tycks återigen missförstå mig kapitalt. Varken du, Frasse, Kungen, Påven eller Göran Persson kan veta hur Jimmie resonerar innerst inne.Andy skrev:Tack Frasse - du dyker upp när man som bäst behöver dig.Frasse skrev:
Jag håller med dig -daniel-, innerst inne finns alltid pengafrågan med som en del av det hela.
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt