Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev:LJ får mer än gärna välja kaffe,vill inte heller ha den penningkåte killen.
Det var ju inte lönen som fick honom att inte välja oss utan att han inte kunde erbjudas en ledande roll i laget. Grabbarna gillade ju honom och han skulle kunna slotta direkt in i spelsystemet dessutom. Nä det är inte en värvning jag skulle tacka nej till om behov skulle uppstå framåt vårkanten.

Jag är inte alls säker på att Färjestad är där och hugger. Om det är några som kommer vara beredda att öppna plånboken så lär det vara HV, om de nu tappar Lias.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
gaspo skrev:LJ får mer än gärna välja kaffe,vill inte heller ha den penningkåte killen.
Det var ju inte lönen som fick honom att inte välja oss utan att han inte kunde erbjudas en ledande roll i laget. Grabbarna gillade ju honom och han skulle kunna slotta direkt in i spelsystemet dessutom. Nä det är inte en värvning jag skulle tacka nej till om behov skulle uppstå framåt vårkanten.

Jag är inte alls säker på att Färjestad är där och hugger. Om det är några som kommer vara beredda att öppna plånboken så lär det vara HV, om de nu tappar Lias.
Tror dock han kommer skriva på i en annan klubb i KHL/NLA eller till och med tyskland eller finland resten av året. Han vill inte ha en skattesmäll och kan komma tillbaka först i slutet på januari som jag fattat det.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Helt ärligt tycker jag att Marcus Nilsson är mer intressant än Linus J men hamnar dom i Sverige igen så är nog kaffe inget vågat tips om nu inte köpgalna Örebro trumfar över kaffes bud vill säga
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Är Albin Lundin den självklara ersättaren för Kalle Östman nästa säsong? Fortsätter producera i HA, men är det pga. Dahlén?
Säg den glädje som varar
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Rhett anlänt till sthlm, lirar han idag?
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

#10 skrev:Rhett anlänt till sthlm, lirar han idag?
Troligtvis inte men mot Leksand på tisdag
Ceterum censeo Solna esse delendam
Puckey

Inlägg av Puckey »

DIF_Soldier skrev:Är Albin Lundin den självklara ersättaren för Kalle Östman nästa säsong? Fortsätter producera i HA, men är det pga. Dahlén?
Skulle Abbes poängproduktion avta utan Dahlén är han fortfarande grymt stark i defensiven. Jag ser gärna att vi tar in Abbe och Marcus Davidsson till tredje och fjärdelinan nästa år. Marcus är uppenbarligen på väg åt felt håll med sin karriär, men vi vet vad han presterat hos oss. Borde gå att få loss till ett massivt reapris och vara en low-risk high-reward lösning.
kaminor

Inlägg av kaminor »

JJ och Basse har ju kontrakt (känns väl inte heller som KHL-läge i dessa tider). Är inte förhoppningen att Krüger ska hem? Wandell utgående, men knappast otänkbar förlängning. Då är det minst sagt trångt på centerpositionen redan.
mb81

Inlägg av mb81 »

kaminor skrev:JJ och Basse har ju kontrakt (känns väl inte heller som KHL-läge i dessa tider). Är inte förhoppningen att Krüger ska hem? Wandell utgående, men knappast otänkbar förlängning. Då är det minst sagt trångt på centerpositionen redan.
Centersidan blir krånglig till nästa säsong. Josef och Basse har kontrakt och sen tror jag Krüger kommer. Känns som man pratar lite väl hlgt om det annars. Då behövs en fjärdecenter som knapt kommer få spela nåt med tre centrar som vill ha massa speltid.
Wandell även fast jag tycker han gör det bra så vore det bra att föryngra där och få in någon på ett billigare kontrakt alternativt om Wandell går ner riktigt mycket i lön.

Sen är det kanske att svära i kyrkan men egentligen om nu Josef och Basse blir kvar vore det väl bättre att lägga Krügerpengarna på en överjävlig forward. Centrar för tredjekedjan skulle vi kunna hitta rätt billigt i dagens läge. Skulle dock bli en helt annan sak om Basse drar till KHL. Problemet är väl att vi måste agera gällande Krüger innan vi vet hur det blir med Basse.

Sen skulle säkert någon center kunna gå ut på en kant men ser det inte riktigt som den bästa lösningen att ha nån av Josef, Krüger eller Basse som vinge.

Andra intressanta spelare i allsvenskan jag tycker vi ska försöka lägga in en stöt på är Nick Olesen, Linus Karlsson och Hugo Gustafsson
gaspo

Inlägg av gaspo »

Man gillar ju Rhetts attityd. Sedan att han diggar våran supporter kultur. Att vi har en lite mer old school kultur som ger allt.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Tar man inte hem Krüger nästa säsong så kan hela föreningen avgå. Detta under förutsättning att han vill hem förstås.
mb81

Inlägg av mb81 »

daaviid skrev:Tar man inte hem Krüger nästa säsong så kan hela föreningen avgå. Detta under förutsättning att han vill hem förstås.
Jg tror och tycker nog i slutändan man ska ta hem Krüger. Men om både Josefson och Basse är kvar är det väl egentligen inte det vi behöver i första hand.
Sen är jag lite orolig att man förväntar sig lite väl mycket av honom också. Han har haft en defensiv roll(hade iofs Josefson också) i NHL och sen har han inte producerat så mycket i Schweiz som jag trodde. Han är en duktig tvåvägscenter och vi kommer ha användning av honom under flera år. Så värva gärna men inte till vilket pris som helst.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
daaviid skrev:Tar man inte hem Krüger nästa säsong så kan hela föreningen avgå. Detta under förutsättning att han vill hem förstås.
Jg tror och tycker nog i slutändan man ska ta hem Krüger. Men om både Josefson och Basse är kvar är det väl egentligen inte det vi behöver i första hand.
Sen är jag lite orolig att man förväntar sig lite väl mycket av honom också. Han har haft en defensiv roll(hade iofs Josefson också) i NHL och sen har han inte producerat så mycket i Schweiz som jag trodde. Han är en duktig tvåvägscenter och vi kommer ha användning av honom under flera år. Så värva gärna men inte till vilket pris som helst.
Uhm. Kruger är ju "typ" klar. Även om det inte offentliggjorts än.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Har det rapporterats av någon eller är det bara ett antagande?
Expert.
EspenK

Inlägg av EspenK »

SirDIFalot skrev:
Praetori skrev:
mb81 skrev:
Har det rapporterats av någon eller är det bara ett antagande?
Tveksam om Kruger är klar. Måste ju hänga en hel del på ekonomin och om vi får publik till nästa säsong. Men snacka om centeruppställning i line 1-3. Skulle kunna rulla lika mycket tid på alla tre. Med mycket tur har vi Eklund nåt år till. Skulle behöva lite muskler till så blir han bäst i test.
Låst