kaminor skrev:JJ och Basse har ju kontrakt (känns väl inte heller som KHL-läge i dessa tider). Är inte förhoppningen att Krüger ska hem? Wandell utgående, men knappast otänkbar förlängning. Då är det minst sagt trångt på centerpositionen redan.
Centersidan blir krånglig till nästa säsong. Josef och Basse har kontrakt och sen tror jag Krüger kommer. Känns som man pratar lite väl hlgt om det annars. Då behövs en fjärdecenter som knapt kommer få spela nåt med tre centrar som vill ha massa speltid.
Wandell även fast jag tycker han gör det bra så vore det bra att föryngra där och få in någon på ett billigare kontrakt alternativt om Wandell går ner riktigt mycket i lön.
Sen är det kanske att svära i kyrkan men egentligen om nu Josef och Basse blir kvar vore det väl bättre att lägga Krügerpengarna på en överjävlig forward. Centrar för tredjekedjan skulle vi kunna hitta rätt billigt i dagens läge. Skulle dock bli en helt annan sak om Basse drar till KHL. Problemet är väl att vi måste agera gällande Krüger innan vi vet hur det blir med Basse.
Sen skulle säkert någon center kunna gå ut på en kant men ser det inte riktigt som den bästa lösningen att ha nån av Josef, Krüger eller Basse som vinge.
Andra intressanta spelare i allsvenskan jag tycker vi ska försöka lägga in en stöt på är Nick Olesen, Linus Karlsson och Hugo Gustafsson