Fast hur ofta händer det? När tappade vi en spelare direkt till en konkurrent i samma serie som vi ville behålla?B.I.B.A skrev:Skillnaden är att en spelare med ett kontrakt på 3 år inte lämnar för en konkurrent utan vår tillåtelse. Går inte att göra så mycket åt att spelarna vill till KHL eller NHL, men knappast hållbart att spelare utifrån kommer hit och gör succé och sedan har vi ingen chans att bjuda över LHC, Frölunda etc.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Alvarez.Steef skrev:Fast hur ofta händer det? När tappade vi en spelare direkt till en konkurrent i samma serie som vi ville behålla?B.I.B.A skrev:Skillnaden är att en spelare med ett kontrakt på 3 år inte lämnar för en konkurrent utan vår tillåtelse. Går inte att göra så mycket åt att spelarna vill till KHL eller NHL, men knappast hållbart att spelare utifrån kommer hit och gör succé och sedan har vi ingen chans att bjuda över LHC, Frölunda etc.
Avgå Jocke.
Du gnäller på att vi bara skriver ettårskontrakt sen tar du en kille som hade tvåårskontrakt som exempel. Haha.B.I.B.A skrev:Alvarez.Steef skrev:Fast hur ofta händer det? När tappade vi en spelare direkt till en konkurrent i samma serie som vi ville behålla?B.I.B.A skrev:Skillnaden är att en spelare med ett kontrakt på 3 år inte lämnar för en konkurrent utan vår tillåtelse. Går inte att göra så mycket åt att spelarna vill till KHL eller NHL, men knappast hållbart att spelare utifrån kommer hit och gör succé och sedan har vi ingen chans att bjuda över LHC, Frölunda etc.
Sen är det dumt att ta en kille som inte är "vår" egna som exempel. Annars tappar vi väldigt få till andra SHL-klubbar som vi verkligen vill ha kvar. Holm var surt såklart men vi tappar inte fler än någon annan klubb till andra lag i serien.
Du bad om ett exempel på en spelare som vi tappade till en konkurrent. Alvarez är en sån spelare. Holm är ett annat sånt exempel, men generellt tror jag, precis som du säger, mer att de spelare som är fostrade här och ses som "våra" stannar i DIF om de ska spela SHL. Mer orolig för de som kommer utifrån.mb81 skrev:Du gnäller på att vi bara skriver ettårskontrakt sen tar du en kille som hade tvåårskontrakt som exempel. Haha.B.I.B.A skrev:Alvarez.Steef skrev:Fast hur ofta händer det? När tappade vi en spelare direkt till en konkurrent i samma serie som vi ville behålla?B.I.B.A skrev:Skillnaden är att en spelare med ett kontrakt på 3 år inte lämnar för en konkurrent utan vår tillåtelse. Går inte att göra så mycket åt att spelarna vill till KHL eller NHL, men knappast hållbart att spelare utifrån kommer hit och gör succé och sedan har vi ingen chans att bjuda över LHC, Frölunda etc.
Sen är det dumt att ta en kille som inte är "vår" egna som exempel. Annars tappar vi väldigt få till andra SHL-klubbar som vi verkligen vill ha kvar. Holm var surt såklart men vi tappar inte fler än någon annan klubb till andra lag i serien.
Av de spelare vi har i truppen nu skulle jag inte bli ett dugg förvånad om Emil Johansson, Varakas och Ikonen går till en SHL-konkurrent om de lyckas bra hos oss nästa säsong. Dessutom sitter Urbom på kontrakt med Skellefteå och är bara utlånad till oss ett år verkar det som. Gör han succé så kan vi nog räkna med att Saik plockar tillbaka honom så fort de bara kan.
Avgå Jocke.
Biba: Det var inte jag som bad om exempel men spelar kanske inte så stor roll. Du gnällde över ettårskontrakt men de vi tappade satt på utgående tvåårskontrakt. Holm och Alvarez alltså.
Jag tror vi nog ville ha längre kontrakt på vissa unga men det var nog en förhandlingsfråga. Sen kanske man inte vill sitta med ett långt kontrakt med äldre spelare. HV var nog inte jätteglada att sitta med ett svindyrt långt kontrakt med Petrasek.
Brynäs är nog inte lika glada om Gunderson går ner sig totalt efter en säsong. Inte för jag tror det men risken finns.
Jag tror vi nog ville ha längre kontrakt på vissa unga men det var nog en förhandlingsfråga. Sen kanske man inte vill sitta med ett långt kontrakt med äldre spelare. HV var nog inte jätteglada att sitta med ett svindyrt långt kontrakt med Petrasek.
Brynäs är nog inte lika glada om Gunderson går ner sig totalt efter en säsong. Inte för jag tror det men risken finns.
Spelar ju mindre roll vad de hade för kontrakt innan, problemet ligger i att vi tappar spelare till andra SHL-lag. Att skriva långa kontrakt är inte heller en jättebra lösning alltid, sant. Men om spelare som Ikonen, Urbom, Johansson och Varakas gör succé nästa år och får ett fett kontrakt från LHC eller Skellefteå så står vi där nästa vår igen. Då har vi överlevt en säsong men konsekvensen blir att våra konkurrenter har fått in "våra" bra spelare och vi måste ut och leta guldkorn på nytt. Vi kanske inte har samma tur andra gången.mb81 skrev:Biba: Det var inte jag som bad om exempel men spelar kanske inte så stor roll. Du gnällde över ettårskontrakt men de vi tappade satt på utgående tvåårskontrakt. Holm och Alvarez alltså.
Skulle vilja säga att det var därför Rudslätt och gnaget misslyckades. Första åren lyckades man med små medel hitta guldkorn i Fasth, Gynge och Rosén. När dessa försvann lyckades man mindre bra med de nya chansningarna.
Avgå Jocke.
Men bara för att spelare skriver 1års innebär inte att vi med automatik tappar de nästa år.B.I.B.A skrev:Spelar ju mindre roll vad de hade för kontrakt innan, problemet ligger i att vi tappar spelare till andra SHL-lag. Att skriva långa kontrakt är inte heller en jättebra lösning alltid, sant. Men om spelare som Ikonen, Urbom, Johansson och Varakas gör succé nästa år och får ett fett kontrakt från LHC eller Skellefteå så står vi där nästa vår igen. Då har vi överlevt en säsong men konsekvensen blir att våra konkurrenter har fått in "våra" bra spelare och vi måste ut och leta guldkorn på nytt. Vi kanske inte har samma tur andra gången.mb81 skrev:Biba: Det var inte jag som bad om exempel men spelar kanske inte så stor roll. Du gnällde över ettårskontrakt men de vi tappade satt på utgående tvåårskontrakt. Holm och Alvarez alltså.
Skulle vilja säga att det var därför Rudslätt och gnaget misslyckades. Första åren lyckades man med små medel hitta guldkorn i Fasth, Gynge och Rosén. När dessa försvann lyckades man mindre bra med de nya chansningarna.
Vi behöver kanske inte vänta till sista dagen på kontraktet för att förlänga.
De spelare vi tappat iår har typ alla haft längre kontrakt. Den spelare (Matt) med 1års förlängde vi med och tappade inte trots Fuleås försök.
Självklart bra att skriva längre kontrakt med stommen men spelare som AOM, Johansson kanske trots 3års drar till NHL nästa säs och då spelar kontraktslängden ingen roll. Med Varakas kan tanken vara att täcka upp för Kronwall som kommer nästa säsong, då är det ju dumt att skriva längre med honom, eller?
Rosen hade man längre kontrakt med. Han bröt det pga personliga problem. Fasth och gynge drog väl till Nhl resp KHL vilket inte längre kontrakt skyddar mot.B.I.B.A skrev:Spelar ju mindre roll vad de hade för kontrakt innan, problemet ligger i att vi tappar spelare till andra SHL-lag. Att skriva långa kontrakt är inte heller en jättebra lösning alltid, sant. Men om spelare som Ikonen, Urbom, Johansson och Varakas gör succé nästa år och får ett fett kontrakt från LHC eller Skellefteå så står vi där nästa vår igen. Då har vi överlevt en säsong men konsekvensen blir att våra konkurrenter har fått in "våra" bra spelare och vi måste ut och leta guldkorn på nytt. Vi kanske inte har samma tur andra gången.mb81 skrev:Biba: Det var inte jag som bad om exempel men spelar kanske inte så stor roll. Du gnällde över ettårskontrakt men de vi tappade satt på utgående tvåårskontrakt. Holm och Alvarez alltså.
Född till sportchef.
-
Kan inte Kryckan och Ljungh övertala den här nissen att signa för DIF?
Dennis Rasmussen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9985
Men tvek att Chicago släpper Dennis..
Dennis Rasmussen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9985
Men tvek att Chicago släpper Dennis..
Är sillyn så stendöd som det verkar? Marknaden verkar ju vara helt tom på kvalitetsspelare som vi har råd med.
Någon som hört något rykte?
Snälla....
Snälla....
- Jim Morrison
Spetsvärvningar dyker ju upp mycket senare. Till exempel när spelare märker inte det blir något envägskontrakt i NHL eller en KHL-klubb som är kvalitativ nog.EspenK skrev:Är sillyn så stendöd som det verkar? Marknaden verkar ju vara helt tom på kvalitetsspelare som vi har råd med.
Snälla....
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK skrev:Är sillyn så stendöd som det verkar? Marknaden verkar ju vara helt tom på kvalitetsspelare som vi har råd med.
Snälla....
Du säger ju att vi inte kommer värva nått mer! Så vad väntar du på?
Aha druvorna skall torka till russin över sommaren !Jim Morrison skrev:Spetsvärvningar dyker ju upp mycket senare. Till exempel när spelare märker inte det blir något envägskontrakt i NHL eller en KHL-klubb som är kvalitativ nog.EspenK skrev:Är sillyn så stendöd som det verkar? Marknaden verkar ju vara helt tom på kvalitetsspelare som vi har råd med.
Snälla....
Hoppas du har rätt !!
Ett under...bastis7 skrev:EspenK skrev:Är sillyn så stendöd som det verkar? Marknaden verkar ju vara helt tom på kvalitetsspelare som vi har råd med.
Snälla....
Du säger ju att vi inte kommer värva nått mer! Så vad väntar du på?
Androiden: vi kan glömma Bäckman. Verkar bli kvar i staterna.