Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Östgöten skrev:Kan någon tala om för mig varför DIF inte verkar vara intresserade av Hagos?

Eller är Hagos inte intresserade av DIF?
Säg någon hockeyspelare som verkar vara intresserad av Djurgår´n? Just nu verkar det som om ingen är detta.

Hälsa Folke Filbyte, Bonnkapället och älska Berzan men hata Katedral!
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Alltid Oavsett.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Ser ju inte ljust ut när det gäller Tjärna, Ekman och Holmqvist
Men fattar inte varför alla är så pessimistiska hur det kommer gå den kommande säsongen.
Jag var iofs mycket pessimistisk i början men det har liksom sakta men säkert avtagit nu :)
Men håller med att man blir lite osäker när man hör hur de andra lagen köper spelare medans det är dödstyst hos DIF när det gäller värvningsfronten.

Glöm de andra lagen men sina s.k "stora" namn på pappret, det är på isen det avgörs!!! (Kolla mitt citat längre ner :)

Titta på Malmö förra säsongen, med de spelare de hade värvat och som de värvade under säsongen så trodde jag att de skulle tillhöra övre halvan.

Men inget som säger att Holmqvist 100% valt Frölunda.
Frölunda har bjudit högre så Engström "ANTAR" att han väljer frölunda.
Vem vet han är kanske inte av samma släkte som Ferna ;)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

http://www.expressen.se/sport/fotboll/1 ... n-i-sommar

Kanske hejdå Hörnqvist!?

"Det blir bättre å bättre dag för dag"
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Stocky skrev:http://www.expressen.se/sport/fotboll/1 ... n-i-sommar

Kanske hejdå Hörnqvist!?

"Det blir bättre å bättre dag för dag"
Du vet att den där "nyheten" publicerades för mer än en månad sedan va!?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Synd synd, och återigen SYND! Något Holmqvist skulle må bra av skulle vara och SPELA lite Ishockey!! Han har vart ordinarie i fjärde kedjan i NHL, och inte fått så jätte mycket speltid. Så sticker han till Frölunda, som har sin trupp så gott som klar. Ingen som känner honom som kan prata lite gott om Djurgården?
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Mycket beklagligt att vi inte lyckas ro i land spelare som bröderna Holmqviat som är djurgårdare. Att tro på slutspel känns mer och mer avlägset då det finns uppenbara brister i truppen:

-Brist på spelskickliga backar. En högerfattad PP-back vore prio nr 1!

-En förstecenter likt Jönsson, Davidsson, Sundström eller Mårtensson.

-Orutinerat målvaktspar som känns 50/50.

Det tråkiga är att så "lite" hade behövts för att vara ett "givet" slutspelslag. Säg att vi fått bröderna Holmqvist och Hannula...eller/och eventuellt Ekman! Nu får vi nöja oss med Anger...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Erik Kloth skrev:Mycket beklagligt att vi inte lyckas ro i land spelare som bröderna Holmqviat som är djurgårdare. Att tro på slutspel känns mer och mer avlägset då det finns uppenbara brister i truppen:

Det tråkiga är att så "lite" hade behövts för att vara ett "givet" slutspelslag. Säg att vi fått bröderna Holmqvist och Hannula...eller/och eventuellt Ekman! Nu får vi nöja oss med Anger...
DIF har gjort så gott dom kan, även om de inte räcker så har dem gjort det. Ett tips, är att du gör Det du kan för DIF, så växer tron på spelarna istället.
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

stolpskott skrev:
Erik Kloth skrev:Mycket beklagligt att vi inte lyckas ro i land spelare som bröderna Holmqviat som är djurgårdare. Att tro på slutspel känns mer och mer avlägset då det finns uppenbara brister i truppen:

DIF har gjort så gott dom kan, även om de inte räcker så har dem gjort det. Ett tips, är att du gör Det du kan för DIF, så växer tron på spelarna istället.
Exakt!!! Stödet är en nyckelfaktor.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

stolpskott skrev:DIF har gjort så gott dom kan, även om de inte räcker så har dem gjort det. Ett tips, är att du gör Det du kan för DIF, så växer tron på spelarna istället.
Jag ska göra så gott jag kan och jag hoppas och tror att vi genom detta håller oss ifrån kvalserien.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Bautabröl skrev:
stolpskott skrev:DIF har gjort så gott dom kan, även om de inte räcker så har dem gjort det. Ett tips, är att du gör Det du kan för DIF, så växer tron på spelarna istället.
Jag ska göra så gott jag kan och jag hoppas och tror att vi genom detta håller oss ifrån kvalserien.
Jag hoppas och tror på slutspel.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Med tanke på Pridefestivalen så kanske denna skulle passa där. Alternativt skulle spelarna i lila, Färjestads BK med Jörgen, Peter och Pelle i spetsen använda sådana här i sin yrkesutövning.

Bild
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

Personligen så anser jag att DIF gör rätt i leta efter spelare med spetskompetens, breddspelare har vi tillräckligt av. Och jag anser att en spelskicklig högerfattad back vore att föredra.
Men jag anser också att ledningen gör rätt i att ha lite "is i magen". DIF skall bara värva de spelare som de verkligen vill ha, och inte göra panikvärvningar som en hel del andra klubbar verkar ägna sig åt. En felrekrytering kostar enorma summor. Om DIF nu inte lyckas med att värva någon av herrarna Holmqvist, Ekman, Hagos eller Tjärnqvist, så skall vi inte drabbas av panik och värva första bästa spelare. Kanske vore det i så fall läge att titta på någon tjeckisk eller slovakisk toppspelare då? Borde inte herr Marusak kunna tipsa om någon bra spelare?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Fritiof skrev: Borde inte herr Marusak kunna tipsa om någon bra spelare?
Therocket1 borde kunna tipsa om en hel del.
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

stolpskott skrev:Therocket1 borde kunna tipsa om en hel del.
Han kan säkert tipsa om några spelare men grabben är väl bara 17 så jag vet inte om jag vill förlita mig på någon som enligt mig inte är fullt så världsvan som man kanske borde vara innan man ger sig in leken... är dock övertygad om att han är duktikgare än många andra här i foumet så inget ont mot killen men han har nog inte mognat för jobbet än...
DIF 4 Ever
Skriv svar