Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-2.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

EspenK skrev:Tänk vilken skillnad en spelare kan göra. Malmö med och utan Hersley är två helt olika lag. Plötsligt hotar man från blå varenda gång han är inne.

Vilka Intressanta centrar finns tillgängliga på marknaden? Någon pålitlig som hamnat utanför? Kan också tänka mig en stöddig försvarsgeneral med pondusen att vara untouchable. Ja ja drömma går ju.
Tycker fortfarande Malmö är sämst i den här serien extremt trubbig forwardssida och backsidan är inte mycket bättre är väl främst Ollas-Mattsson som varit ett lyft för dom
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81

Inlägg av mb81 »

Jag gillar Haga mycket och han har höga toppar. Men vilka dalar han har och nu är han nere som typ tolfte/trettondeforward och då saknar vi ändå tre toppforwards. Det är inte riktigt hållbart i längden att ha det så. Eller så är det dags att prova honom som ytter och faktiskt fortsätta med Kalle Östman som center. Haga har endast gjort två poäng under hela säsongen och det var i samma match i PP.

Efter JVM om han inte spelat upp sig och med vår breda trupp borde vi kanske leta ny klubb till honom. Kan vi spara pengar där vore det bra om han ändå inte ska spela. Det borde ändå finnas intresse för en spelare som två säsonger i rad har legat runt 30 poäng.

Jag vet inte om hans brist på speltid igår var på grund av petad eller om han har nån skadad men utgår från petad då jag inte hört något annat.

Hoppas ändå han tar "petningen" på rätt sätt och visar att han ska ha en startplats när juniorerna är borta.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

mb81 skrev:Jag gillar Haga mycket och han har höga toppar. Men vilka dalar han har och nu är han nere som typ tolfte/trettondeforward och då saknar vi ändå tre toppforwards. Det är inte riktigt hållbart i längden att ha det så. Eller så är det dags att prova honom som ytter och faktiskt fortsätta med Kalle Östman som center. Haga har endast gjort två poäng under hela säsongen och det var i samma match i PP.

Efter JVM om han inte spelat upp sig och med vår breda trupp borde vi kanske leta ny klubb till honom. Kan vi spara pengar där vore det bra om han ändå inte ska spela. Det borde ändå finnas intresse för en spelare som två säsonger i rad har legat runt 30 poäng.

Jag vet inte om hans brist på speltid igår var på grund av petad eller om han har nån skadad men utgår från petad då jag inte hört något annat.

Hoppas ändå han tar "petningen" på rätt sätt och visar att han ska ha en startplats när juniorerna är borta.
Helt enig.

Haga har väl aldrig kommit tillbaka efter hjärnskakningen mot Luleå.

Östman kämpar ju på, vinner lite teckningar och gör iallafall inte sina medspelare sämre. Det sistnämnda kan inte sägas om Haga.
mb81

Inlägg av mb81 »

DRC skrev:
mb81 skrev:Jag gillar Haga mycket och han har höga toppar. Men vilka dalar han har och nu är han nere som typ tolfte/trettondeforward och då saknar vi ändå tre toppforwards. Det är inte riktigt hållbart i längden att ha det så. Eller så är det dags att prova honom som ytter och faktiskt fortsätta med Kalle Östman som center. Haga har endast gjort två poäng under hela säsongen och det var i samma match i PP.

Helt enig.

Haga har väl aldrig kommit tillbaka efter hjärnskakningen mot Luleå.

Östman kämpar ju på, vinner lite teckningar och gör iallafall inte sina medspelare sämre. Det sistnämnda kan inte sägas om Haga.
Jag gillar ju Haga väldigt mycket men känns som han har kört fast. Han behövs ändå över JVM så han har typ 1,5 månad på att bevisa sig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

South_Exil skrev:
Morwiin skrev:
EspenK skrev:
Grabben från Söder skrev:Inför nästa vad skulle vi kunna ersätta Musse med? Finns det något på marknaden?
Micke Johansson. Får ju vara en fd. spelare som var smart i spelformen själv. Falken kanske kunde få chansen som headcoach och Ragnarsson på backsidan.
Vi behöver väl nytt blod inte gamla spelare som är kompis med Jocke :&.
Espen Knutsen
Om han inte kan styra upp PP - Vem kan då?
Det är inte så enkelt att en f.d spelare som var duktig i en roll som forward automatiskt hade varit bra coach med ansvar för forwards och PP. De som levde på talang har nog dessutom sämre odds på sig att leverera som coach. Många har väl riktat kritik mot Micke Johansson för det. Han förväntar "självklarheter" som är överkurs för en vanlig spelare. Om man ska generalisera så tror jag att dom spelarna som tog sig så långt som möjligt med så lite grundtalang som möjlighet är de som är bäst lämpade att bli bra coacher. Men sen behövs många andra komponenter för att lyckas också.
Expert.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

SirDIFalot skrev:
South_Exil skrev:
Morwiin skrev:
EspenK skrev:
Grabben från Söder skrev:Inför nästa vad skulle vi kunna ersätta Musse med? Finns det något på marknaden?
Micke Johansson. Får ju vara en fd. spelare som var smart i spelformen själv. Falken kanske kunde få chansen som headcoach och Ragnarsson på backsidan.
Vi behöver väl nytt blod inte gamla spelare som är kompis med Jocke :&.
Espen Knutsen
Om han inte kan styra upp PP - Vem kan då?
Det är inte så enkelt att en f.d spelare som var duktig i en roll som forward automatiskt hade varit bra coach med ansvar för forwards och PP. De som levde på talang har nog dessutom sämre odds på sig att leverera som coach. Många har väl riktat kritik mot Micke Johansson för det. Han förväntar "självklarheter" som är överkurs för en vanlig spelare. Om man ska generalisera så tror jag att dom spelarna som tog sig så långt som möjligt med så lite grundtalang som möjlighet är de som är bäst lämpade att bli bra coacher. Men sen behövs många andra komponenter för att lyckas också.
Verkar ju med andra ord inte finnas några självklara ersätter till Musse. Espen är ju intressant dock, hur har han presterat i Norge som tränare?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev: Verkar ju med andra ord inte finnas några självklara ersätter till Musse. Espen är ju intressant dock, hur har han presterat i Norge som tränare?
Tycker inte det finns någon anledning att ersätta Musse. Däremot borde vi ha någon annan som håller i PP eftersom man verkar ha kört fast redan för flera år sedan.
Spelare som Samme, Thoresen, Ante och Hulta lyckades med konstgjord andning få grejerna att fungera men det är att jämföra med att Bamse lyfter familjen grävlings havererade bil ur diket var och varannan dag.

Man ser en intention att försöka spela "enkelt" och med det försöker man sätta pucken på tex Holtz som skall skjuta. Men man skjuter sig själva i foten eftersom det blir så jäkla tvingat att spelarna ser frustrerade ut när de inte får det "enkla" att fungera. Istället för att bara spela runt pucken och ta avslut när de ges så blir vi lättlästa. Sätt en gubbe att hålla koll på Josef och en annan att hålla koll på Holtz så är vi fastnaglade av vårat eget spel.

Ja grymma generaliseringar och lite överdrivet men problemet i PP är inte i spelarmaterialet utan hur motståndarna läser sönder en taktik som borde vara enkel men som genom sin förutsägbarhet inte blir det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Det som stör mig mest är att Haga inte ens ser ut att bry sig för 5 öre hur det går. Petar och duttar i de flesta närkamperna (förutom en och annan närkamp då han tror sig ha stor chans att vinna den).
Dribblar halvhjärtat och ser nästan förvånad ut i kroppsspråket när han lyckas med något, för att per automatik drälla bort pucken i skeendet efter.
Verkar sakna stoltheten i att vilja prestera.

Skärper han inte till sig ordentligt så gör han troligen sin sista säsong på den här nivån. Har svårt att se ytterligare någon klubb som ger honom chansen. Men, inte den första "talangen" som misslyckas i SHL.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som stör mig mest är att Haga inte ens ser ut att bry sig för 5 öre hur det går. Petar och duttar i de flesta närkamperna (förutom en och annan närkamp då han tror sig ha stor chans att vinna den).
Dribblar halvhjärtat och ser nästan förvånad ut i kroppsspråket när han lyckas med något, för att per automatik drälla bort pucken i skeendet efter.

Skärper han inte till sig ordentligt så gör han troligen sin sista säsong på den här nivån. Har svårt att se ytterligare någon klubb som ger honom chansen. Men, inte den första "talangen" som misslyckas i SHL.
Det konstiga är att han har gjort två bra säsonger i SHL tidigare. Alltså de två senaste. Lite ojämn möjligen. Spökar hans konstiga försäsong där han blev kvar i Norge i nån sorts karantän? Det ska väl inte spela så stor roll under så lång tid.
Jag hoppas han tar chansen nu under perioden från och med nu till efter JVM. För med Josefson borta och sen med JVM-killarna borta så kommer han få speltid. Bevisar han inget fram tills dess så kan vi hoppas att någon annan klubb vill ha honom där i mitten på januari. Det har fortfarande gått kort tid av säsongen och hoppas verkligen han kan vända sin dåliga trend. Potentialen finns!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som stör mig mest är att Haga inte ens ser ut att bry sig för 5 öre hur det går. Petar och duttar i de flesta närkamperna (förutom en och annan närkamp då han tror sig ha stor chans att vinna den).

Det konstiga är att han har gjort två bra säsonger i SHL tidigare. Alltså de två senaste. Lite ojämn möjligen. Spökar hans konstiga försäsong där han blev kvar i Norge i nån sorts karantän? Det ska väl inte spela så stor roll under så lång tid.
Jag hoppas han tar chansen nu under perioden från och med nu till efter JVM. För med Josefson borta och sen med JVM-killarna borta så kommer han få speltid. Bevisar han inget fram tills dess så kan vi hoppas att någon annan klubb vill ha honom där i mitten på januari. Det har fortfarande gått kort tid av säsongen och hoppas verkligen han kan vända sin dåliga trend. Potentialen finns!
Kanske, den motoriska potentialen har han väl. Men den kanske viktigaste talangen, den psykologiska aspekten, verkar han ha brister i.
Förutom ovanstående ska man också vilja träna samt ha den genetiska fördelen att hålla ihop fysiskt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:

Kanske, den motoriska potentialen har han väl. Men den kanske viktigaste talangen, den psykologiska aspekten, verkar han ha brister i.
Förutom ovanstående ska man också vilja träna samt ha den genetiska fördelen att hålla ihop fysiskt.
Han har visat det förr därför extra tråkigt. Framförallt skulle en Haga i form vara viktigt för vårt PP.

Men som sagt han har en chans att visa vad han kan fram till jvm. Sen blir det väldigt tjockt i laget.
Praetori

Inlägg av Praetori »

LJ är nu officiellt arbetslös. Har för mig han dragits med skada vilket kanske är ett risky move men borde gå att få till utan att det kostar både skjortor och byxor.
Tycker definitivt det är en värvning att åtminstone ha med teoretiskt om det osar katt framåt februari.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Praetori skrev:LJ är nu officiellt arbetslös. Har för mig han dragits med skada vilket kanske är ett risky move men borde gå att få till utan att det kostar både skjortor och byxor.
Tycker definitivt det är en värvning att åtminstone ha med teoretiskt om det osar katt framåt februari.
Intressant men känns lite som han valt kaffe som sitt förstahandsval.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Finns inte en chans att Linus J skulle välja oss framför kaffebönderna. Och jag vill verkligen inte ha honom heller.
gaspo

Inlägg av gaspo »

LJ får mer än gärna välja kaffe,vill inte heller ha den penningkåte killen.
Låst