SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av DIF_Soldier »

Klaudius21 skrev:
SirDIFalot skrev:
AdamPickard skrev:sören ny kapten 15/16?
Han slår mig inte som en ledartyp direkt. Och jag hoppas nästa kapten är någon som kan vara kapten i många år framöver. Sören får vi nog max behålla något år till.
De har väl sagts från många håll också att han är ganska tillbakadragen i omklädningsrummet, en kapten ska helst vara hyfsat verbal. Det är egentligen det jag vill se i en backvärvning som kommer in också, kanske en Ahnelöv som kan ta kaptensbindeln. Jag ser ingen i dagens trupp som en självklar kapten direkt.

C: Ahnelöv (kanske?)
A: Sallinen
A: Hank
Själv är jag ganska förbryllad över att Sallinen var assisterande i Leksand. Killen kan ju knappt engelska?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Klaudius21 skrev:
SirDIFalot skrev:
AdamPickard skrev:sören ny kapten 15/16?
Han slår mig inte som en ledartyp direkt. Och jag hoppas nästa kapten är någon som kan vara kapten i många år framöver. Sören får vi nog max behålla något år till.
De har väl sagts från många håll också att han är ganska tillbakadragen i omklädningsrummet, en kapten ska helst vara hyfsat verbal. Det är egentligen det jag vill se i en backvärvning som kommer in också, kanske en Ahnelöv som kan ta kaptensbindeln. Jag ser ingen i dagens trupp som en självklar kapten direkt.

C: Ahnelöv (kanske?)
A: Sallinen
A: Hank
Själv är jag ganska förbryllad över att Sallinen var assisterande i Leksand. Killen kan ju knappt engelska?
Har också tänkt på det. Han verkar vara en ledartyp, men inte i ett svensk omklädningsrum. Ses väl som ett föredöme på isen. Jobbar ju stenhårt.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Såhär dagen efter den underbara nyheten att Thoresen är klar för oss så efterfrågar jag en sak (som inte har med honom att göra).
Finns det någon vänlig själ med lite tid över som skulle vilja sätta ihop en matris med hur många poäng alla lag i årets SHL säsong tog av varandra? Det skulle vara intressant att se, bland annat vilka lag DIF har haft lätt för. Men även hur det har sett ut för de andra lagen.
Tack på förhand!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Såg att "Säcken" är en av de nominerade till årets tränare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

klintan85 skrev:Såg att "Säcken" är en av de nominerade till årets tränare.
Det är väll solklart? Han lyckades att hålla kvar oss med defensiv/taktisk hockey medan vi hade betydligt sämre förutsättningar än övriga lag.

Hoppas han vinner! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

MarcusDaze skrev:
klintan85 skrev:Såg att "Säcken" är en av de nominerade till årets tränare.
Det är väll solklart? Han lyckades att hålla kvar oss med defensiv/taktisk hockey medan vi hade betydligt sämre förutsättningar än övriga lag.

Hoppas han vinner! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror Hans Wallson vinner. Tycker nästan Skellefteå överraskade mer än Djurgården då man vinner serien storartat efter att ha varit uträknade inför säsongen av en grov majoritet. Djurgården säkrade inte kontraktet storartat, även om det var bättre än förväntat.

Försöker kolla objektivt.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Och där vann plastlagens plastlag SM-guld.

...Grattis SHL, antar jag?
skinza

Inlägg av skinza »

Trist att ett kommundopat lag vinner. Men bra för svensk hockey att inte Skellefteå tar över helt.

Men herregud vilka bönder Växjös fans är...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Grattis läjkers, kisskaninen och company.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Helt ointressant vilka som vinner förutsatt att det inte involverar klubbar som Gnaget och Färjestad men grattis då Växjö men ni lär ju inte göra Mårts lycklig då samtliga era spetsspelare är utlänningar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Knappt ett vanligt målras på läktarna när dom tar guld...
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Peppe Lundh spelar i Växjö va? Grattis till honom. Annars kan jag nog inte en enda spelare.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Knappt ett vanligt målras på läktarna när dom tar guld...
Alla guldmössor som Sportbladet delade ut och som nästan samtliga i publiken gladligen satte på sig säger det mesta. Plast, plast och ännu mera plast.

Jag var förmodligen mer innerligt glad när dom vann än många av deras egna supportrar i hallen. Så jävla skönt att Skellefteå blir nerplockade på jorden, helt jävla underbart. Ett tal av en stortjutande Bert Robertsson om gruvarbetarna som slitit så hårt för guldet hade förgyllt kvällen.

I väntan på grinandet dammar jag av denna klassiker. Må er sommar fyllas med regn, kyla och uteblivet solsken... vidriga skattefifflare.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Om man ska tänka positivt så kanske det här guldet gör så Växjö kan betala tillbaka en liten del av den skuld på närmare 300 miljoner som de har till kommunen.

...

Äh, vem försöker jag lura. De pengarna kommer aldrig betalas tillbaka.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

grattis småland. kul.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst