Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Tittar på truppen dagligen och kan inte någonstans se hur detta lag, som tapppat åtta etablerade spelare och ersatt dem med tre, ens ska kunna vara i närheten av förra årets bedrift.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Nej det är ju ganska givet. Men två till ska ju in...Mäklaren skrev:Tittar på truppen dagligen och kan inte någonstans se hur detta lag, som tapppat åtta etablerade spelare och ersatt dem med tre, ens ska kunna vara i närheten av förra årets bedrift.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vill minnas att Andy här på forumet slängde ur sigBerra skrev:Nej det är ju ganska givet. Men två till ska ju in...Mäklaren skrev:Tittar på truppen dagligen och kan inte någonstans se hur detta lag, som tapppat åtta etablerade spelare och ersatt dem med tre, ens ska kunna vara i närheten av förra årets bedrift.
"DIF tar guld iår, jag är seriös" eller liknande inför förra säsongen och han var ändå bara 3 SD-torsk ifrån det.
Ingen av oss har nånsin trott på DIF.
Ingen av oss kunde tänka sig en final.
och oavsett om vi fixar två irad nu så kommer någon jävel säga "inte fan blir det en tredje!"
Jag delar er oro, men det finns många saker som ger mig någon form av sinnesfrid;
1. Vi har Hardy som aldrig missat slutspel.
2. Nisse är hemma
och
3. Vi kommer med allra största sannolikhet vara bättre än aik.
Det, för mig, gör en lyckad säsong.
Säg den glädje som varar
När man har Hardy Nilson som coach kan man räkna med att de flesta spelare höjer sig flera nivår. Hur mycket bättre hockeyspelare blir Krüger, Oscar Eklund, Daniel Bordin, John Norman och Patrik Cehlin?
Marcus Krüger räknar jag in som en av seriens absolut vassaste playmakers inför den kommande säsongen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det där som Ekman säger, "förstår inte vad han sysslar med". När Ekman var 32 år valde han också bort Djurgården, då för spel i KHL, och sedan IGEN. Ekman kommer hem nu när han är 34 år, det är ju något man bör beräkna in. Nilson har ett par goda år kvar, han kommer säkerligen spela i Djurgården när han är 34-35 år igen.
Expert.
När ni pratar om att vända hem så får ni det att låta som att Elitserien är en jävla korpliga som man bara varvar ner i. Elitserien håller mycket hög nivå och hit kommer man inte om man bara vill slappna av.
Det är inte direkt som spelare som kommer hem till Allsvenskan, där snackar vi nedvarvning. Spelare som Mattias Jonson och Henrik Larsson var ju löjligt överlägsna utan att ens förta sig första åren efter deras återkomst.
Det är inte direkt som spelare som kommer hem till Allsvenskan, där snackar vi nedvarvning. Spelare som Mattias Jonson och Henrik Larsson var ju löjligt överlägsna utan att ens förta sig första åren efter deras återkomst.
1. NHL kan sno våra spelare lite hur som helst.
2. DIF har dragits och dras med stora skulder, det går inte att spendera hur mycket som helst.
Jag tycker att man ska ha det i åtanke när man kritiserar den sportsliga ledningen. Att vårat DIF tog sig till final förra året är en sjuk jävla prestation att Järlan och co.
Sen beror ju allt på hur man räknar. När ifrån man räknar och vilka man räknar.
Gustaf Wesslau, Columbus Blue Jackets
Kyle Klubertanz, back, Montreal Canadiens
Timmy Pettersson, back, Severstal Cherepovets
Jacob Josefson, forward, New Jersey Devils
Michael Holmqvist, forward, Linköpings HC
Andreas Engqvist, forward, Montreal Canadiens
Nicklas Danielsson, forward, Modo Hockey
Mike Zigomanis, forward, Toronto Maple Leafs
Nilson
Räkna från samma tidpunkt förra säsongen...
Wesslau - En kritiserad och hånad målvakt
Kyle - Oprövad i ES. Kritiserad värvning av pessimisterna
Timmy - En stabil back
Jacob - Talangen som skulle blomma ut
Micke Holmqvist - Kritiserad av vissa, skulle få en chans av vissa
Ante - Sågs som en talang och kanske andra center.
Danielsson - Max en tredjeformationsspelare. Folk hoppades som alla år att han skulle göra mål
Ziggy - 90% visste inte vem det var
Mackan - Såg bra ut!
Ser man ersättarna ur det här perspektivet får vi..
Wesslau - Ridderwall. Ridderwall var stabilare förra säsongen än Gustaf var året innan. +
Kyle - Josef boumedinne. Josef har mer rutin och är en mycket bättre allroundback. +
Timmy - Lassen. Timmy har ju mer rutin självklart. Är nog en bättre back just nu. -
Jacob - John Norman. Jacob en större råtalang. Norman har dock stoor potential. -
Honken - Cehlin. En trött Holmqvist ersätts av en speedig Cehlin. Borde ta ett steg till. +
Ante - Kruger. Kruger är en större talang. Mkt bättre framåt och minst lika bra bakåt. +
Danielsson - Mario kempe. Kempe har bevisat att han gör kassar när han får spela. +
Nilson - Ekman. Ganska likvärdiga spelare. +/-
Detta ger 5+ 2- och en +/-
Då ska man se ersättarna för Cehlin, Kruger och Ridderwall.
Ridderwall - Owuya. Inget snack. Ridderwall före Owuya. -
Kruger - Stefan Söder. Samma sak här. -
Cehlin - Arvid strömberg. Arvid strömberg är starkare och större. Sätter nog +/- här.
2- och en +/-
Totalt
5+ 2- och två +/-
Då har jag inte heller nämnt typ Oscar Eklund som bara blev bättre och bättre under förra säsongen och överglänste Timmy i slutspelet.
Nu är detta mina åsikter och man kan ju se olika på spelare.
2. DIF har dragits och dras med stora skulder, det går inte att spendera hur mycket som helst.
Jag tycker att man ska ha det i åtanke när man kritiserar den sportsliga ledningen. Att vårat DIF tog sig till final förra året är en sjuk jävla prestation att Järlan och co.
Sen beror ju allt på hur man räknar. När ifrån man räknar och vilka man räknar.
Gustaf Wesslau, Columbus Blue Jackets
Kyle Klubertanz, back, Montreal Canadiens
Timmy Pettersson, back, Severstal Cherepovets
Jacob Josefson, forward, New Jersey Devils
Michael Holmqvist, forward, Linköpings HC
Andreas Engqvist, forward, Montreal Canadiens
Nicklas Danielsson, forward, Modo Hockey
Mike Zigomanis, forward, Toronto Maple Leafs
Nilson
Räkna från samma tidpunkt förra säsongen...
Wesslau - En kritiserad och hånad målvakt
Kyle - Oprövad i ES. Kritiserad värvning av pessimisterna
Timmy - En stabil back
Jacob - Talangen som skulle blomma ut
Micke Holmqvist - Kritiserad av vissa, skulle få en chans av vissa
Ante - Sågs som en talang och kanske andra center.
Danielsson - Max en tredjeformationsspelare. Folk hoppades som alla år att han skulle göra mål
Ziggy - 90% visste inte vem det var
Mackan - Såg bra ut!
Ser man ersättarna ur det här perspektivet får vi..
Wesslau - Ridderwall. Ridderwall var stabilare förra säsongen än Gustaf var året innan. +
Kyle - Josef boumedinne. Josef har mer rutin och är en mycket bättre allroundback. +
Timmy - Lassen. Timmy har ju mer rutin självklart. Är nog en bättre back just nu. -
Jacob - John Norman. Jacob en större råtalang. Norman har dock stoor potential. -
Honken - Cehlin. En trött Holmqvist ersätts av en speedig Cehlin. Borde ta ett steg till. +
Ante - Kruger. Kruger är en större talang. Mkt bättre framåt och minst lika bra bakåt. +
Danielsson - Mario kempe. Kempe har bevisat att han gör kassar när han får spela. +
Nilson - Ekman. Ganska likvärdiga spelare. +/-
Detta ger 5+ 2- och en +/-
Då ska man se ersättarna för Cehlin, Kruger och Ridderwall.
Ridderwall - Owuya. Inget snack. Ridderwall före Owuya. -
Kruger - Stefan Söder. Samma sak här. -
Cehlin - Arvid strömberg. Arvid strömberg är starkare och större. Sätter nog +/- här.
2- och en +/-
Totalt
5+ 2- och två +/-
Då har jag inte heller nämnt typ Oscar Eklund som bara blev bättre och bättre under förra säsongen och överglänste Timmy i slutspelet.
Nu är detta mina åsikter och man kan ju se olika på spelare.
Född till sportchef.
- starvin_marwin
Verkar som att Mackan redan är klar för en camp med ett NHL lag (som han inte vill avslöja vilket) och resultatet på den campen avgör om det blir NHL eller Sverige för honom (ett resultat som DIF självklart inte kan vänta på eftersom säsongen då redan är igång).
Om man ska tro Järlans kommentarer till Marie Hallman så finns inte ännu några konkreta förhandlingar för vare sig ersättare till Ragge eller Mackan.. Känns sådär.
Om man ska tro Järlans kommentarer till Marie Hallman så finns inte ännu några konkreta förhandlingar för vare sig ersättare till Ragge eller Mackan.. Känns sådär.
Känns ju okej att det finns hopp för Ragge. Hoppas dock inte att Järlan avblåser sökningarna efter en till back bara för det.
Att några förhandlingar om ersättningar till Ragge och Mackan tycker jag är otroligt konstigt. Man borde ju åtminstone leta efter en klassback, annat tycker jag är helknäppt. Det kan vara så att Järlan håller ett par platser öppna för både Jakob och Mackan, men det gillar jag inte.
-
Nisse om att Mackan vill till NHL. (Har ej läst artikeln ej, bara sett rubriken.)
http://www.hockeykanalen.se/1.1733508/2 ... nte_nilson
http://www.hockeykanalen.se/1.1733508/2 ... nte_nilson
- starvin_marwin
Hehe lite off-topic men rätt underhållande att snegla på gnagarforum och se folk som på allvar tror att Foppa kommer välja ajk om foten håller..
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
Mackan-NHL?
Inte bra nog för tre första kedjorna. Inte fysisk nog för fjärde-kedja. Han är livrädd för fysisk kontakt vilket han själv erkände i "hockeykanalen".

Inte bra nog för tre första kedjorna. Inte fysisk nog för fjärde-kedja. Han är livrädd för fysisk kontakt vilket han själv erkände i "hockeykanalen".
Det blir inget med Nolan Pratt va? Verkar ju vara helt sten dött. Vore kul att höra något som är på gång ialf.