Båda spelar imorgon. Men tydligen så har Dick ont i halsen och vilar. Holtz går in i den kedjan imorgon enligt hockeynews.mb81 skrev:Både Jonte och Josef på is på dagens träning.
Skadetråden
Re: Skadetråden
Ja ska vara helt ok båda 2mb81 skrev:Både Jonte och Josef på is på dagens träning.
om infon är rätt och det borde den vara !!!
Ingen stor oro för dicken förkyld och lika så Tom
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra att Josef och Jonte klarat sig bra.
Synd på Dick, tycker han sakta men säkert blir allt bättre i spelet.
Hans glimrande hockeygodis har han ju bjudit till och från med hela säsongen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ja Dick knä har läktihop ordentligt mot slutet enligt han självBOMBOM BOUCHARD skrev:Bra att Josef och Jonte klarat sig bra.
Så tråkigt med förkylningen. Hoppas den går över fort !
- minalman
- Säsongskort: Ja
Man är ju inte helt uppdaterad på andra lags skadehistoria, men visst är det konstigt att det ALLTID är en Djurgårdare som får hjärnskakning, aldrig en motståndare?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Men så är det väl inte?minalman skrev:Man är ju inte helt uppdaterad på andra lags skadehistoria, men visst är det konstigt att det ALLTID är en Djurgårdare som får hjärnskakning, aldrig en motståndare?
Utan att ens googla kan jag nämna
Åslund, Grundel, Alsenfelt,Rosdal, Kihlström som i nuläget indisponibla pga hjärnskakning just nu!

- Lee Harvey Oswald
Jag tror minalman menar i matcher mot oss?South_Exil skrev:Men så är det väl inte?minalman skrev:Man är ju inte helt uppdaterad på andra lags skadehistoria, men visst är det konstigt att det ALLTID är en Djurgårdare som får hjärnskakning, aldrig en motståndare?
Åslund, Grundel, Alsenfelt,Rosdal, Kihlström som i nuläget indisponibla pga hjärnskakning just nu!

Dvs, DIF måste bli mycket bättre på att dela ut tydliga Hjärnskaknings-tacklingar...precis i sekvensen innan motståndaren hinner slå till..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Lee Harvey Oswald skrev:Jag tror minalman menar i matcher mot oss?South_Exil skrev:Men så är det väl inte?minalman skrev:Man är ju inte helt uppdaterad på andra lags skadehistoria, men visst är det konstigt att det ALLTID är en Djurgårdare som får hjärnskakning, aldrig en motståndare?
Åslund, Grundel, Alsenfelt,Rosdal, Kihlström som i nuläget indisponibla pga hjärnskakning just nu!![]()
Dvs, DIF måste bli mycket bättre på att dela ut tydliga Hjärnskaknings-tacklingar...precis i sekvensen innan motståndaren hinner slå till..

Lee Harvey Oswald skrev:Jag tror minalman menar i matcher mot oss?South_Exil skrev:Men så är det väl inte?minalman skrev:Man är ju inte helt uppdaterad på andra lags skadehistoria, men visst är det konstigt att det ALLTID är en Djurgårdare som får hjärnskakning, aldrig en motståndare?
Åslund, Grundel, Alsenfelt,Rosdal, Kihlström som i nuläget indisponibla pga hjärnskakning just nu!![]()

Har också reflekterat över det. Det är bara att konstatera att vi är finare och bättre, och alla andra lag är smutsiga.minalman skrev:Man är ju inte helt uppdaterad på andra lags skadehistoria, men visst är det konstigt att det ALLTID är en Djurgårdare som får hjärnskakning, aldrig en motståndare?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Alla lag har hjärnskakningar på sina spelare. Luleå är inne på sin tionde den här säsongen nu.
Däremot så drabbas ALLTID våra toppspelare av dessa skador.
Avskaffa tre mot tre.
Visst hjälmarna är rätt snygga just nu, men hur bra fungerar de egentligen?Mattias_87 skrev:Alla lag har hjärnskakningar på sina spelare. Luleå är inne på sin tionde den här säsongen nu.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Lee Harvey Oswald
Jo, tror iofs att dom är bättre än gamla Vintage-JofaAndspe skrev:Visst hjälmarna är rätt snygga just nu, men hur bra fungerar de egentligen?Mattias_87 skrev:Alla lag har hjärnskakningar på sina spelare. Luleå är inne på sin tionde den här säsongen nu.

Men i tex Antes fall med sådan historik så räcker det med en bröstvärmare för att släcka en karriär, då hjälper ju bra material/vaddering i hjälmen föga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ante och Josef borta.
Davidsson och Virtanen i all ära. Men ingen av dem är mer än en tredjecenter i mina ögon.
Då är det bättre att lyfta upp Strandberg som har skills i spelet med puck. Tyvärr är han lika vek i närkamperna som min mamma.
Nja, så länge Josef är borta kommer vi tappa mark i tabellen. Vi lider av att inte ha ersatt Ante. Josef är alldeles för ensam bärande spelare i detta lag.
Davidsson och Virtanen i all ära. Men ingen av dem är mer än en tredjecenter i mina ögon.
Då är det bättre att lyfta upp Strandberg som har skills i spelet med puck. Tyvärr är han lika vek i närkamperna som min mamma.
Nja, så länge Josef är borta kommer vi tappa mark i tabellen. Vi lider av att inte ha ersatt Ante. Josef är alldeles för ensam bärande spelare i detta lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm