Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Nu vet jag ju inte riktigt hur man tänker men gissar på att man är ute efter främst rutinen. Han har ändå varit med och vunnit förut och det är oerhört viktigt att man har en trygg backklippa som känns stabil. Inge snack om att Ragge i sin prime (eller bara för något år sen) är en bättre back, men tror inte den här Nolan är helt fyskam heller. Han har en bra +/- statistik genom karriären vilket är tämligen imponerande när man uppenbarligen är en defensiv back (och således säkerligen matchats mot motståndarnas scoring lines).

EDIT: Det man kan fundera lite på är att det kommer ställas en jävla stor press på Honken & Bom-Bom att leverera framåt när det gäller backarna. Lassen vet vi ju inte riktigt vart vi har, tror han i rätt omgivning kan ha potential att leverera lite poäng men det lär väl vara i klass med Oscar Eklund (som förövrigt känns som en spelare som verkligen växte mot slutet av förra säsongen...har kanske t.om potential att knåpa dit lite poäng). Printz vet vi ju redan gör sina 5-10 poäng (ungefär samma antal i egen kasse). EDIT2: det var elakt.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Varken Ragge eller Ossi var poängkungar i NHL. Dessa två backar är våra två bästa de senaste 5 åren. Låt oss inte stirra oss blinda på poängen. Det skiljer mycket mellan elitserien och NHL samt KHL. Det är dessutom en teoretiskt omöjlighet att värva en poängstark back i KHL eller NHL om inte denna är en hemvändare.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Han verkar ju inte direkt vara killen som backar för en fight om man söker på honom på youtube, spelar ingen roll vem det är emot heller....

En sån här spelare tar man nog in för att ge mer spelutrymme åt andra backar, tex offensiva Honken Jr. Skulle inte vara allt för nedstämd om det blir han. Fast jag har ju iofs aldrig sett honom spela vad jag kan komma ihåg.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Om aik får Georges Laraque så känns det ändå bra med en spelare som Pratt som kan stå i mot lite och skydda våra kungar!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Killen är 34 bast och har mestadels spelat i Nordamerika.

Dessutom ganska stor och tung om jag såg rätt på hans uppgifter.

Det som man är rädd för är ju om killen skall funger på större rink eller om han bara blir ett rundningsmärke som drar på sig utvisningar.

Håller han för tempot ser jag inget problem med åldern. Vi behöver få in en rutinerad back och att han dessutom är tuff i spelstilen gör inte saken sämre i min ögon. Har man fungerat på den nivån i NHL bör man rimligtvis kunna slå en passning till rätt adress och framför allt inte drälla med pucken i egen zoon. En tuff, stark back som spelar enkelt och säkert och som dessutom kommer med rejält med rutin. Låter som en helt ok ersättare för Ragge, som sagt den stora oron jag har är för tempot.

Dessutom bör det tilläggas att det egentligen räcker med två duktiga offensiva backar. Så länge som bara någon av de andra kan slå säkra passningar kanske skall tilläggas. Fungerar Honken och Josef i PP så räcker det till med dem helt klart. Kan t o m kanske vara en fördel då de kommer matchas mycket hårt i den spelformen och därmed verkligen bli vana med den. Att dessutom slippa slita på dem i BP känns också bra.

Är bara min inbillning eller har vi avsiktligt tittat på mer "stygga" backar till denna säsong?

Känns helt rätt om så är fallet, bara de hänger med i tempot.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev:
<klipp>

Är bara min inbillning eller har vi avsiktligt tittat på mer "stygga" backar till denna säsong?

Vilka tänker du på då? Förutom det nya namnet Nolan alltså. Bra analys i övrigt
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
1891DIF

Inlägg av 1891DIF »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... omst-i-dif

lite tråkigt men det var ju dock ganska väntat.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

sensei skrev:
Kall-El skrev:
<klipp>

Vilka tänker du på då? Förutom det nya namnet Nolan alltså. Bra analys i övrigt
Det jag tänker på är att vi ersatt Tim och Kyle med betydligt tyngre / större backar. Backar som dessutom spelar ett mer fysiskt spel. Av detta borde följa ett tuffare samt lite elakare spel. Josef B har väl inte heller ackat för att dela ut ett eller annat tjuvnyp.
Highwind

Inlägg av Highwind »

2 år i ryssland på stor rink (?) bör ha vant honom vid den typen av spel. Tror inte vi behöver oroa oss för tempot.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Highwind skrev:2 år i ryssland på stor rink (?) bör ha vant honom vid den typen av spel. Tror inte vi behöver oroa oss för tempot.

Är det stor rink i KHL?

Är inte helt 100 på detta.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Kall-El skrev:
Highwind skrev:2 år i ryssland på stor rink (?) bör ha vant honom vid den typen av spel. Tror inte vi behöver oroa oss för tempot.

Är det stor rink i KHL?

Är inte helt 100 på detta.
Försökte söka runt lite och hitta denna intervju förra året med Tellqvist där han pratar om svårigheterna med att ställa om från liten rink i NHL till stor i KHL. http://www.hockeykanalen.se/1.1222205/2 ... torre_rink

Jag är inte heller säker på om detta gäller överallt, KHL har ju en tendens att ha lite olika regelverk. Så det kan väl hända att det är som i Finland om jag inte missminner mig att det kan vara olika size beroende på lag.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

natten till idag svensk tid, presenterade The Green Party of Canada, det vill säga miljöpartiet i Kanada ett nytt vicespråkrör/ vice partiledare - nämligen George Laraque!
Verkar med andra ord ganska kört för gnaget när det gäller honom, jävligt skönt om du frågar mig! :D
Skönt om vi kunde få in Nolan Pratt nu, har alltid gillat killen.

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Lillebror aik - Mindre lockande än Miljöpartiet
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Såg precis på eliteprospects att den här killen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2717 numera är ledig, är ju en riktig drömvärvning i min bok iallafall.

Kukkonen har gjort en hel del poäng i sin karriär, främst i Finland och är kapabel att ersätta Ragge.

Lär ju finnas en hel del intresserade klubbar men det är värt ett försök tycker jag.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

En defensiv pjäs i all ära, men just nu är det bara Boumedienne som känns som en klockren allround-back. Vi behöver en till allround.
Låst