sensei skrev:Allt går som på spåret, vilket ju också gör att det saknas diskussionsunderlag för alla oss experter.
Jaja, jag säger in med Murray nu och stäng truppen.
Murrays tid är förbi han är för stor och långsam för dagens hockey då har jag hellre kvar Gysberg.
Ingen spelare är perfekt, speciellt inte på de lönenivåer som är aktuella för oss. Faktum är att nästan samtliga spelare i truppen är en kompromiss, på någon nivå.
Sen har jag heller inget emot att vi står för lite klassisk old-time hockey, jag är inte i speciellt dåligt sällskap heller när sådana som Peter Forsberg uttryckligen tar in långsammare spelare för att få tyngd, respekt och storlek. Som en bonus - publiken älskar det. Mer publik -> mer intäkter -> bättre spelare -> win.
Jag tyckte till och med att Murray hade svårt att hänga med och platsa under lockouten när vi spelade hockeyallsvenskan. Jag har inget emot tyngd och stora backar men det finns bättre än Murray. Och att göra som Modo och ta in en som Brashear vilkens ända uppgift var att skrämmas ser jag inte som en bra lösning då har jag hellre en bra back som gör mer arbete. Plus så jag tror inte att varken DIF eller Murray har något intresse efter vad som hände under säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev:Jag tyckte till och med att Murray hade svårt att hänga med och platsa under lockouten när vi spelade hockeyallsvenskan. Jag har inget emot tyngd och stora backar men det finns bättre än Murray. Och att göra som Modo och ta in en som Brashear vilkens ända uppgift var att skrämmas ser jag inte som en bra lösning då har jag hellre en bra back som gör mer arbete. Plus så jag tror inte att varken DIF eller Murray har något intresse efter vad som hände under säsongen.
+1
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
TheForsa skrev:Ryktet gällande gällande MR lokomotiv jaroslavl har spätts på. Ännu fler personer som gett mig info, t.om vid förhandlingsbordet men inget är klart! Blir guld nästa år!
Hersley verkar vara påväg till Lokomotiv. Undra om det kan vara för att "ersätta" någon...
Man kan ju hoppas!
TheForsa skrev:Ryktet gällande gällande MR lokomotiv jaroslavl har spätts på. Ännu fler personer som gett mig info, t.om vid förhandlingsbordet men inget är klart! Blir guld nästa år!
Hersley verkar vara påväg till Lokomotiv. Undra om det kan vara för att "ersätta" någon...
Man kan ju hoppas!
Dom har bara fem backar under kontakt och Hersley spelar ju en lite annan roll, så förmodligen hör det inte samman.
Staffan alltså, jag vet inte. Är 100 pannor tillräckligt för att hålla fritt framför tellan? Gör han verkligen tillräckligt mycket poäng (Gysbers bättre snitt)?
Nämen det skulle ju vara en ruskigt våt dröm, men det kan väl fan inte vara seriösa rykten eller? Vi måste ju ha nått taket på spelarbudgeten för länge sen.
Man kan ju hoppas!
Dom har bara fem backar under kontakt och Hersley spelar ju en lite annan roll, så förmodligen hör det inte samman.
Men hur funkar det? Har de inte mer än 5 spelare som inte är från Ryssland?
Man kan ju hoppas!
Man kan ju hoppas!
Är det där nya utlandskvoten spikad i KHL?
Jo, det är klart. Det är ju två spelare med olika spelstilar.
Har väl snackats en del om att de skulle skrota utlandskvoten?
I de bästa av världar har vi ett nyförvärv kvar att presentera...
Thoresen och Sallinen är två spelare som lät för bra för att vara sanna, så varför inte Staffan också? En av Europas i särklass bästa backar, och den givna lagkaptenen. Fast allvarligt så är jag övertygad om att det inte kommer att ske än. Nästa säsong däremot tror jag Kronwall kommer hem. Om vi ligger kvar i SHL vill säga.
Kul att spekulera lite. Jocke bekräftar ju att ett par spelare kommer att lånas ut. Vilka blir det? Tror varken Hage, Alvarez eller Lundberg kommer lånas ut. Gissar på Heinerö, vilket inte är mer än rätt. Han skulle bara må bra av ett år med mycket speltid i HA. Deilert kan man väl utgå ifrån? Englund? Rundqvist?
(Utan Fernholm)
Tellqvist (Armalis)
Hultström - Ny back
Högström - Holm
Falk - Norell (kantbyte?)
Press
Verkar ju onekligen som Ferna ska lira nästa säsong, när man läser artiklar osv om honom... och om nu Eklund kommer tillbaka från Brynolf (känns inte helt orimligt enligt vad AB skrev i förrgår) så börjar det bli lite trångt på backsidan... Undra hur planerna går där att formera paren... ska bli riktigt intressant!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
captcash skrev:Verkar ju onekligen som Ferna ska lira nästa säsong, när man läser artiklar osv om honom... och om nu Eklund kommer tillbaka från Brynolf (känns inte helt orimligt enligt vad AB skrev i förrgår) så börjar det bli lite trångt på backsidan... Undra hur planerna går där att formera paren... ska bli riktigt intressant!
Varken vi, DIF eller Fernholm själv kan veta om han kommer spela nästa säsong.