DIFLuWi skrev: ↑2024-10-11 20:44:37
Avdelning läsa in alltför mycket, men Andrén när spelarna tackar av publiken.
Såg ut att hellre vilja vara i Gazaremsan än på hovet.
Noll glädje.
Klart, han är ju jättesur på publiken. Det är ju deras fel att det går dåligt. Hur vågar de sucka och stöna när han gör så gott han kan? Sen blir det jättevarmt när folk kommer dit och då svettas man jättemycket och man får kramp. För att inte tala om att isen blir dålig.
Skämtåsido, han trivs inte. Det har både synts och hörts sen dag ett. Aldrig sett honom glad visserligen. Men naturligtvis blir han påverkad av att bli ifrågasatt. Konstigt vore annars! Sen borde han vara ännu mera konfunderad över varför hans utvecklingskurva rasar visserligen.
Praetori skrev: ↑2024-10-11 20:51:28
Hammarn gör väldigt mycket bra. Inte 'Hulta'-uppsida i offensiven men å andra sidan är.han inte samma labilitet som Hulta var heller.
Jämför du Hammarlund med Hultström?
Är helt övertygad om att Hammarn kan växa ut till en riktig klassback om han blir lite elakare och med mer erfarenhet.
Han har visat noll tendenser till det, själv tror jag inte det för en sekund. I min värld så är han som en fluffig teletubbie, Att skicka in en sådan i en galidatorarena och tro på förändring är inte med i min bok i alla fall
Mem framförallt måste han utnyttja sin storlek till att börja mosa folk på riktigt.
Har aldrig varit hans spelstil, min gissning är att det är lättare att vinna på Eurojackpot än att det skulle ske
Haha jag o polarn kallar hammarlund för heffaklumpen
Sett till matchen så tar jag två pinnar varje gång, men det är alldeles för snålt och svårt spelat stora delar av matchen. Lägg därtill att vi är lika vassa som en smörkniv i avsluten så är det skäl till oro. På plussidan så är vi fortfarande obesegrade efter 60 min.
Hammarn gör väldigt mycket bra. Inte 'Hulta'-uppsida i offensiven men å andra sidan är.han inte samma labilitet som Hulta var heller.
Är helt övertygad om att Hammarn kan växa ut till en riktig klassback om han blir lite elakare och med mer erfarenhet.
Han har visat noll tendenser till det, själv tror jag inte det för en sekund. I min värld så är han som en fluffig teletubbie, Att skicka in en sådan i en galidatorarena och tro på förändring är inte med i min bok i alla fall
Mem framförallt måste han utnyttja sin storlek till att börja mosa folk på riktigt.
Har aldrig varit hans spelstil, min gissning är att det är lättare att vinna på Eurojackpot än att det skulle ske
Då skulle du höra vad min dotter kallar honom för, men jag väljer att vara tyst för att inte väcka den Praetori som sover
daaviid skrev: ↑2024-10-11 20:43:12
Idag tappar vi poäng på ett dåligt passningsspel kombinerat med en oerhörd oförmåga att få in puckjävlen i mål.
Hävelid är med råge mer stabil i målet än Andrén trots tre insläppta. Hammarn fortsätter att göra sina misstag, skrev innan säsongen började att han kommer vara orsaken till minst åtta mål bakåt men jag tror bannemig att han klår den siffran med ett par snäpp.
Fila bort slarvet, ge Hävelid mer självförtroende genom att spela honom i flertalet matcher framöver samt sätt pucken i nät så kommer det bli mycket bättre resultat.
Ser dock ut som att vi får ta den jobbiga vägen till final ännu ett år, men dom har ju vanan inne.
Hammarn gör väldigt mycket bra. Inte 'Hulta'-uppsida i offensiven men å andra sidan är.han inte samma labilitet som Hulta var vid samma ålder heller (jisses, Hulta gav mig fler gråa hår än ungarna kombinerat lyckats med när han kom in).
Är helt övertygad om att Hammarn kan växa ut till en riktig klassback om han blir lite elakare och med mer erfarenhet. Mem framförallt måste han utnyttja sin storlek till att börja mosa folk på riktigt.
Eriksson skrev: ↑2024-10-11 20:46:48
Exakt, Hävelid släppte nån "enkel" idag, men han ser mera taggad ut och revanschsugen ut än vad Andren gör då han släpper en likadan. En uppgiven målis skickar liksom fel signaler till resten av laget
Hävelid alla dar i veckan jut nu i alla fall.
Håller med kroppspråket är väldigt olika
Vilka signaler man skickar till sina lagkamrater är så djäkla viktigt, alla som har kört nån lagsport vet nog det, En medspelare som hänger med huvet och ser uppgiven ut taggar i alla fall inte mig, dra hellre klubban i sargen, visa lite känslor, bli förbannad, men att bara hänga med skallen.... njääää
Dra slutsatser av ett par bildrutor i TV går ju....
Fan tänk om det funnits video på en själv i båset när det begav sig. Tusenmilablick och miner i båset när man mentalt snöade in på nån sponsorbanderoll som hängde lite snett eller nån donna på läktaren vs galna upptåg i omklädningsrummet.
Du kan knappast ha en aning om varifrån jag drar mina slutsatser så den kommentaren är ganska onödig eller hur, då du inte kan veta om jag är på plats eller i soffan
Du menar att du var på plats och stod och glodde på Andrén så pass mycket av matchen? Jag är verkligen inte hans största kritiker men inte ens jag står och detaljstirrar på någon båset i sån utsträckning, ens i spelavbrotten för att våga bilda mig en ens begränsad uppfattning av det lilla som det möjligen kan ge. Det är fasiken svårt att läsa folk på plats i båset om man inte råkar sitta hyggligt nära bredvid dem på bänken och surrar. Men såg du något specifikt på plats får du gärna skriva det och utveckla det för det är givetvis intressanta observationer isf.
Om jag själv är på plats eller ej går för övrigt ganska enkelt att se på antalet inlägg i tråden på forumet. Många inlägg brukar betyda TV. På plats blir det naturligt mer sparsamt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFLuWi skrev: ↑2024-10-11 20:55:06
Du får en fin julklapp. Du tittar dystert ned i golvet, tycker på axlarn. ”Jahapp. Kul…”
Fortsätter genom hela utdelningen sitta och sura, alla andra är glada.
Hur tycker du att det ska tolkas?
”Ler för lite”… Nej, det är inte problemet. Problemet är att han inte verkar vilja spela i DIF, eller ens vara här.
Han väljer själv vilka signaler han sänder till fans, sponsorer, lagkompisar, tränare, ledare osv.
Jag skrev ju att jag håller med, Viktor måste le mer. Han måste låtsas att han får en fin julklapp varje dag.
Då skulle du höra vad min dotter kallar honom för, men jag väljer att vara tyst för att inte väcka den Praetori som sover
Det är märkligt det där. Wiken, Kimby och alla före dem ser uppenbarligen något mystiskt i Hammarn som ingen på forumet ser. Personer som har hockey som yrke spelar en spelare som forumet inte kan se uppsidorna med och det är tydligen jag som har skev syn?
Jag är inte i närheten av Wiken eller Garpen eller Kimby men ser man inte nån potential i Hammarn är det fasiken ett symptom på DIFs problem snarare än lösningen.
Gör han misstag i defensiven? Japp. Men hockey, idrott och lagbyggen handlar om mer än senaste matchen eller kortsiktighet (annars skulle vi ALDRIG producera några framgångsrika juniorer tex).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid skrev: ↑2024-10-11 20:43:12
Idag tappar vi poäng på ett dåligt passningsspel kombinerat med en oerhörd oförmåga att få in puckjävlen i mål.
Hävelid är med råge mer stabil i målet än Andrén trots tre insläppta. Hammarn fortsätter att göra sina misstag, skrev innan säsongen började att han kommer vara orsaken till minst åtta mål bakåt men jag tror bannemig att han klår den siffran med ett par snäpp.
Fila bort slarvet, ge Hävelid mer självförtroende genom att spela honom i flertalet matcher framöver samt sätt pucken i nät så kommer det bli mycket bättre resultat.
Ser dock ut som att vi får ta den jobbiga vägen till final ännu ett år, men dom har ju vanan inne.
Hammarn gör väldigt mycket bra. Inte 'Hulta'-uppsida i offensiven men å andra sidan är.han inte samma labilitet som Hulta var vid samma ålder heller (jisses, Hulta gav mig fler gråa hår än ungarna kombinerat lyckats med när han kom in).
Är helt övertygad om att Hammarn kan växa ut till en riktig klassback om han blir lite elakare och med mer erfarenhet. Mem framförallt måste han utnyttja sin storlek till att börja mosa folk på riktigt.
Vad exakt gör Hammarn bra???
Om du swishar mig för tiden det tar kan jag sätta ihop en pekbok med bilder åt dig. Fan jag kan slänga in blindskrift på köpet.
Jag kan även lista de saker han gör mindre bra men vad skulle du kunna ta med dig rent konstruktivt av det?
Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-10-11 21:52:50
Sorligt att man ska låtsas vara nöjd efter 2p hemma mot fucking Kalmar
Zzzznark-Gården
Väck mig i mars månad
Håller med, man skäms fan över endast 2 pinnar mot Kalmars. Detta är en solklar 3p match, men kimby har lyckats för oss till ett trött gäng.
Nä, dags att ställa krav och bänka ”stjärnorna” när dom inte presterar. Förra året slängde vi bort en jävla massa poäng då vi hade en coach som inte vågade något. Ska vi ha en likadan säsong igen?
Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-10-11 21:52:50
Sorligt att man ska låtsas vara nöjd efter 2p hemma mot fucking Kalmar
Zzzznark-Gården
Väck mig i mars månad
Håller med, man skäms fan över endast 2 pinnar mot Kalmars. Detta är en solklar 3p match, men kimby har lyckats för oss till ett trött gäng.
Nä, dags att ställa krav och bänka ”stjärnorna” när dom inte presterar. Förra året slängde vi bort en jävla massa poäng då vi hade en coach som inte vågade något. Ska vi ha en likadan säsong igen?
Fingertopp. Tror du på allvar att de 'sjärnor' som underpresterade, med 20ish års erfarenhet, är nöjda med insatsen och att de låtsats som det regnar i omklädningsrummet, på spelarmöten eller träningarna? Tror du spelarna ifråga och laget skulle bli bättre av en bänkning? Eller tror du att det är viktigare med tro på varandra och kontinuitet i formationer och träningsupplägg?
Eller är det viktigaste att skicka signaler till fansen genom att bänka en veteran för att visa att man menar allvar?
Det är inget raljerande utan en seriöst nyfiken fråga. Jag vill gärna veta hur folk resonerar.
Senast redigerad av Praetori den 2024-10-11 22:18:36, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK skrev: ↑2024-10-11 22:17:31
Frondell har kostat oss poäng i två matcher nu. Junisar gör misstag men han måste lära sig att bidra även defensivt annars ska han inte spela.
Tror det är viktigt för han att vara med och lära, men han kommer inte ha en plats bland 12 när eriksson och costmar är tillbaka.
EspenK skrev: ↑2024-10-11 22:17:31
Frondell har kostat oss poäng i två matcher nu. Junisar gör misstag men han måste lära sig att bidra även defensivt annars ska han inte spela.
Det gäller även Kelleher.
Ja han är inte inhyrd för att styra upp defensiven men någon form av minimumkrav tycker jag ändå att vi kan ha.
Är man närmaste man över puck är det ABC som gäller.