Det man blir mest trött på är hur nochalanta bägge är i intervjuer. " Det ser bra ut " " Vi ska jobba på det" det är just det snacket som har varit där vi nu är var vi är. Jag vill se eld folk som säger att detta är fan inte okej. Nu ska dom kolla på några filmer och sen öva 50% på det på 1-2 träningar sen då? Det kommer se precis likadant ut match efter match. Nedu. Jag är inne på det många andra är inne på. Rid ut stormen. Börja jobba från grunden. Dom här jävla korthusen folk bygger år efter år håller inte.
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 23/24
Trodde någon på allvar att vi skulle rada upp bortavinster nu, bara för att vi hade stolpe in i 3:e perioden mot SSK?
Snart 10 omgångar spelade, serien sätter sig strax.
Nybro och Almtuna lär väl tappa på sikt, troligen Kalmar också, men annars ser det knepigt ut
Nåja
Snart 10 omgångar spelade, serien sätter sig strax.
Nybro och Almtuna lär väl tappa på sikt, troligen Kalmar också, men annars ser det knepigt ut
Nåja
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Säsongen 23/24
Enormt oroande med Andréns säsongsstart. Och känslan är att inte Hävelid håller heller.
- Jim Morrison
Säsongen 23/24
Sitter det lite i huvudet på det sättet?
– Det är klart det kan göra det. Vi kommer från en stark seger senast och det syndes i första perioden, att vi är minst lika bra som Brynäs, men sedan vet jag inte vad som händer. Det är för enkla mål vi släpper in.
Vad lever du i för världsbild, Ludvig Rensfeldt? En spelare vars lön vi hade kunnat få både Kopacka och Kelleher för.
– Det är klart det kan göra det. Vi kommer från en stark seger senast och det syndes i första perioden, att vi är minst lika bra som Brynäs, men sedan vet jag inte vad som händer. Det är för enkla mål vi släpper in.
Vad lever du i för världsbild, Ludvig Rensfeldt? En spelare vars lön vi hade kunnat få både Kopacka och Kelleher för.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Fel styrelse , fel vd, fel sportchef , fel fysteam. Fel tränare vet jag inte om jag tänker efter. Han har INGA förutsättningar att lyckas egentligen . Två för dåliga målvakter , backar som inte kan försvara och en helt fel sammansatt forwards uppsättning
Säsongen 23/24
Kan inte släppa gårdagens förlust. Känns så jävla bittert att en sån som Rensfeldt går ut och snackar skit om att de såg bra ut osv. Man vet ju va det kommer ifrån KG&Garpen dombpumpar in i dom att vi spelar bra och att dom ska jobba på det. Sjukt att han och Brodin sitter på en lön över 1 miljon. Menmen lycka till att vända den här båten
Säsongen 23/24
Och den kombinationen gör att vi vaknar upp i dag på en kvalplatsplacering.RIP Djurgårn hockey skrev: ↑2023-10-19 05:43:07 Fel styrelse , fel vd, fel sportchef , fel fysteam. Fel tränare vet jag inte om jag tänker efter. Han har INGA förutsättningar att lyckas egentligen . Två för dåliga målvakter , backar som inte kan försvara och en helt fel sammansatt forwards uppsättning
Det är som en mardröm och det blir inte bättre när man ser/hör hur lätt ledare och styrelseordförande tar på denna situation.
Samma förnekelse orsakade uttaget ur SHL och nu ser mardrömmen ut att återvända.
AGERA innan det är för sent.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 23/24
Njaa, det är väl snarare en Spelat-klart-för-säsongen placering.
Lag 13-14 spelar Play Out
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 23/24
Sluta sura nu nästa år blir det massvis med derbyn mot wings Huddinge Haninge, så kan man följa väsby i allsvenskan !!
Säsongen 23/24
Det fanns ljuspunkter i gårdagens match, även om vi återigen förlorade på ett horribelt sätt. Vi ledde med 4-2 inför tredje - utan Kruger - med en ribbträff, en oturlig styrning och en bortkastad puck i egen zon. Borta mot Brynäs. Juniorerna såg pigga ut, vi såg äntligen tendenser i spelare som Gradin och Magwood. Men sen sket det sig totalt.
Frågor vi bör ställa oss är om det är spelarna som är riktigt dåliga, eller om det är en tränare som inte får ut i närheten av truppens potential. Jag lutar åt det sistnämnda, även om Garpen gjorde det bra i våras. Men ärligt talat såg det tveksamt ut i slutspelet också, även om det ledde till en final match 7.
Frågor vi bör ställa oss är om det är spelarna som är riktigt dåliga, eller om det är en tränare som inte får ut i närheten av truppens potential. Jag lutar åt det sistnämnda, även om Garpen gjorde det bra i våras. Men ärligt talat såg det tveksamt ut i slutspelet också, även om det ledde till en final match 7.
Sväva i det blå
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Alla ska avgå, men först och främst KG som värvat sådana mediokra backar som Kevin, Falk, Hedström etc., värvat tränare vars enda merit är att dom någon gång lirat i Djurgården och i övrigt totalt felbyggd och inavlad organisation
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 23/24
Just så. Och det är inte bara han heller.Jim Morrison skrev: ↑2023-10-19 04:01:51 Sitter det lite i huvudet på det sättet?
Det där därför Brynäs har gjort 42 mål på 8 matcher och vi 20... dubbelt så få.
Säsongen 23/24
Helt klart är det tränarna som inte får ut i närheten av Max av truppen, med det sagt menar jag inte att vi har toppspelare rakt igenom, långt ifrån, men det har inte Östersund eller Nybro heller….thelinho skrev: ↑2023-10-19 09:35:27 Det fanns ljuspunkter i gårdagens match, även om vi återigen förlorade på ett horribelt sätt. Vi ledde med 4-2 inför tredje - utan Kruger - med en ribbträff, en oturlig styrning och en bortkastad puck i egen zon. Borta mot Brynäs. Juniorerna såg pigga ut, vi såg äntligen tendenser i spelare som Gradin och Magwood. Men sen sket det sig totalt.
-
Säsongen 23/24
Ny dag, nya tag! Snart november. Ngn som vet hur det går med dom 3 arbetsbefriade, som letar nya klubbar?
Samt när tror vi att det lossnar för Liss, kalmar?
Samt när tror vi att det lossnar för Liss, kalmar?
Säsongen 23/24
Ja, vad är det som gör att spelarna inte kommer till sin maxnivå? Det såg ju väldigt bra ut på försäsongen mot SHL-lagen och ett spel som såg bra ut mot Björklöven i premiären, men vad hände sen? Är Garpen verkligen rätt man för det här laget? Tog vi oss bara till en match 7 på extremt bra målvaktsspel och individuella skills? Man kan ju liksom inte gå på halvfart tills slutspelet börjar, för man kanske inte ens tar sig dit överhuvudtaget då.. speciellt inte med tanke på hur det ser ut nu.
Om det nu är Garpen som ska in som sportchef så tycker jag att han redan nu ska hoppa på den posten och sedan försöka hitta en ny tränare, men det är väl inte så enkelt det heller... jaja, vad vet jag.
Om det nu är Garpen som ska in som sportchef så tycker jag att han redan nu ska hoppa på den posten och sedan försöka hitta en ny tränare, men det är väl inte så enkelt det heller... jaja, vad vet jag.