Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
Kämpa jocke....
Men för i helvete... *suck*
Det är fucking hockeybladet som skriver. Har de nånsin haft rätt? Dessutom är det bara spekulatoner från grisfot vilket gör att man tar det ännu mindre på allvar.
-
Vad är hockeybladet och varför skulle detta stämma?
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men nu får det räcka med stolligheter. Finns inte på pappret att Bemström ska bli huvudcoach. Helt värdelöst när Robbans NEJ TACK kommer ut och spekulationer drar igång kring random person som ska träna DIF. Tar ju totalfokus från galet viktiga matcher som återstår. Ta nu in ett etablerat namn så det blir slut på dessa galna rykten högt o lågt 

Säcken och Hardy! 
Jag ser inte nödvändigtvis att det behöver vara ett meriterat namn. DIF var Robbans första som headcoach och var inte speciellt meriterat när han kom in. Jag ser gärna att Jocke hittar någon som han delar tankar på ett bra sätt på hur DIF ska spela och som har bra idéer än att man tar in en meriterat namn för namnet. Jag både tror och hoppas Jocke inte går efter första bästa meriterade namn.Doyle skrev: ↑2021-03-11 17:26:05 Men nu får det räcka med stolligheter. Finns inte på pappret att Bemström ska bli huvudcoach. Helt värdelöst när Robbans NEJ TACK kommer ut och spekulationer drar igång kring random person som ska träna DIF. Tar ju totalfokus från galet viktiga matcher som återstår. Ta nu in ett etablerat namn så det blir slut på dessa galna rykten högt o lågt![]()
Har bara så jävla svårt att se hur DIF ska kunna locka hit storspelare i framtiden...
- Medioker spelarbudget
- Gammal arena vars träningstider man måste dela med ett antal andra lag
- Dyr bostadsmarknad
- Gamla lokaler
etc
- Medioker spelarbudget
- Gammal arena vars träningstider man måste dela med ett antal andra lag
- Dyr bostadsmarknad
- Gamla lokaler
etc
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Får väl försöka vara lite väl optimistisk också.
+ Sveriges i särklass populäraste stad att bo i
+ Enklare för spelarfruarna att få studera/jobba
Ja det är väl det enda...
Avskaffa tre mot tre.
Fimpens serie där han reser runt till dom olika lagen var verkligen en ögonöppnare... Det råder en helt annan standard hos dom flesta andra lagen.Mattias_87 skrev: ↑2021-03-11 20:28:20Får väl försöka vara lite väl optimistisk också.
+ Sveriges i särklass populäraste stad att bo i
+ Enklare för spelarfruarna att få studera/jobba
Ja det är väl det enda...
Om det nu blir Jörgen Bemström som tar över huvudtränarskapet i Djurgården säger mina spaningar att Mikael Håkanson blir kvar som assisterande tränare och att Michael Holmqvist, tidigare spelare i Djurgården och nuvarande huvudtränare för Djurgårdens J20-lag kommer att ta den andra assisterandeposten. Han har varit i klubbens juniorsatsning sedan säsongen 2016/2017 då han gick in som assisterande tränare i klubbens J18. Efter det två säsonger som assisterande tränare i J20, ett år som huvudtränare för J18. Stämmer bra in i stegmodellen som Djurgården verkar ha påbörjat
https://hockeybladet.nu/klubbar/dif/spa ... ra-stryks/
Nu ger jag inte mycket för Hockeybladet, men om det skulle bli som ovan så är det ungefär som att sätta en Sumobrottare som tränare för Duplantis i höjdhopp.
https://hockeybladet.nu/klubbar/dif/spa ... ra-stryks/
Nu ger jag inte mycket för Hockeybladet, men om det skulle bli som ovan så är det ungefär som att sätta en Sumobrottare som tränare för Duplantis i höjdhopp.
-