Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... hl-klubben

Synd att det gällde utlån till allsvenskan i första hand. Här skulle vi erbjudit PP-roll och en plats i en toppkedja.
Gunler är sjukt bra och om han vill göra en säsong till i SHL så skulle han vara given i en toppkedja nästa säsong. 20k/månad ska vi väl kunna skrapa fram också(som dessutom finansieras när han skriver NHL-kontrakt).

Snälla Jocke hör dig för här!

Fel tråd, skriver i sillyn istället.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Hersley till Malmö, Calof till Malmö och Ehn till Fisk. Sund värvningskarusell på G.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:Hersley till Malmö, Calof till Malmö och Ehn till Fisk. Sund värvningskarusell på G.
Och Luleå byter bort en billig egen produkt för att ta in De Souza.

Konstigt agerande av Frölunda också som har massa lovande juniorer som de kan flytta upp också. Theodor Niederbach borde ha lekt färdigt i J20 nu till exempel.
Support 81
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Support 81 »

har bekanta med god insyn i Leksands styrelse och lokalt företagsliv 1 NHL forward och 1KHL back kommer att presenteras närmare mitten på december !
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... det-parodi

Jag hoppas verkligen detta är ett skämt och stort missförstånd! Alltså utvisning för att man inte håller tillräckligt med avstånd pga corona.

Hoppas någon med insyn kan kolla upp om det verkligen stämmer. Tack
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

känns som trollning av Hellkvist.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Harmageddon skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... det-parodi

Jag hoppas verkligen detta är ett skämt och stort missförstånd! Alltså utvisning för att man inte håller tillräckligt med avstånd pga corona.

DIF är nog bäst i klassen på att hålla avstånd till motståndarna....i egen zon, åtminstone i 2:a och 3:e perioderna.

Vi har även fixat ett "tryggt avstånd" till både toppen och mittenskiktet av tabellen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:

DIF är nog bäst i klassen på att hålla avstånd till motståndarna....i egen zon, åtminstone i 2:a och 3:e perioderna.

Vi har även fixat ett "tryggt avstånd" till både toppen och mittenskiktet av tabellen.
Exakt så, vårt närkampsspel skulle få Mahatma Gandhi att jubla
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:

Haha :lol: 8)

Faktum är att så mycket med den här säsongen blir som ett dåligt (sorry) skämt... se hur coronasituationen hanterades i HA igår mellan Almtuna och Timrå eller vilka det nu var. Det blir smått parodiskt, men det är klart att det är lite underhållande när läget i övrigt är becksvart.
mb81

Inlägg av mb81 »

Nu är jag ingen draftexpert och man draftar hur bra en spelare kan bli och inte hur bra den faktiskt är just nu. Men är det inte lite konstigt att spelare som Fabian Lysell som ifjol snittade runt en halv poäng i J20 och mest spelade J18 är den högst rankade svensken. Wille låg på dryga 1ppg i J20 och spelade 20 matcher i SHL redan ifjol. Och nu har han redan gjort hälften så många poäng i SHL som Holtz gjorde under hela sitt draftår.
Wille lär draftas topp-10 om det fortsätter så här.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Nu är jag ingen draftexpert och man draftar hur bra en spelare kan bli och inte hur bra den faktiskt är just nu. Men är det inte lite konstigt att spelare som Fabian Lysell som ifjol snittade runt en halv poäng i J20 och mest spelade J18 är den högst rankade svensken. Wille låg på dryga 1ppg i J20 och spelade 20 matcher i SHL redan ifjol. Och nu har han redan gjort hälften så många poäng i SHL som Holtz gjorde under hela sitt draftår.
William saknar än så länge storleken som ger en spelare men hans skillset en garanterad plats i övre halvan av draften. Han har några cm och ett gäng kilo kvar för att hamna i den övre delen av draften nästa år. NHL-lagen är lite insnöade på det sättet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:Nu är jag ingen draftexpert och man draftar hur bra en spelare kan bli och inte hur bra den faktiskt är just nu. Men är det inte lite konstigt att spelare som Fabian Lysell som ifjol snittade runt en halv poäng i J20 och mest spelade J18 är den högst rankade svensken. Wille låg på dryga 1ppg i J20 och spelade 20 matcher i SHL redan ifjol. Och nu har han redan gjort hälften så många poäng i SHL som Holtz gjorde under hela sitt draftår.
William saknar än så länge storleken som ger en spelare men hans skillset en garanterad plats i övre halvan av draften. Han har några cm och ett gäng kilo kvar för att hamna i den övre delen av draften nästa år. NHL-lagen är lite insnöade på det sättet.
Var lite därför jag jämförde med just Lysell också. De är lika långa och väger ungefär lika.

Men förstår vad du menar. Zion Nybeck blev draftad först som nummer 115 fast jag tycker han är grym. Men han är endast 172 cm. Wille är 178 cm(om man ska tro eliteprospects).
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
Var lite därför jag jämförde med just Lysell också. De är lika långa och väger ungefär lika.

Men förstår vad du menar. Zion Nybeck blev draftad först som nummer 115 fast jag tycker han är grym. Men han är endast 172 cm. Wille är 178 cm(om man ska tro eliteprospects).
Man behöver ju inte vara Marchand för att slå sig in i NHL men NHL-lagen tar gärna sina högre draftpicks bland klassiskt "säkra" egenskaper. En stor ungdomsspelare som är teknisk som junior kanske inte blommar ut till en McDavid men då är han åtminstone "stor". Att plocka en spelare under 180 och hoppas på att speed och handleder kommer att fortsätta utvecklas i samma takt är ett lite större risktagande. Och de högre draftvalen är i högsta grad strategiska eftersom de använder dem som handelsvara och valuta. Han kommer garanterat att bli draftad men om han inte växer 5-10cm och/eller lägger på sig lika många kilo till nästa draft så tror jag inte att han kommer gå som topp 10 sett till konkurrensen (om han nu inte börjar tokdominera SHL).
Även om han ser ut att vara hockeyspelare nog för att platsa där uppe så är NHL-klubbarna mer strategiskt tänkande pengastinna maskiner än hockeyälskande publikfriare. Fortsätter han på det inslagna spåret i DIF kan han nog dock kanske gå i förstarundan åtminstone.

Jag ser ju gärna att han blir kvar hos oss i 2-3år till dock. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

https://hockeynews.se/articles/16923/

Intressant av Ek, testa att byta Linus mot Bergfors?
Gillar Bergfors, och han gör mycket av slitgörat för Basse och Dick, men samtidigt är Bergfors lite för ineffektiv. Linus har mycket skills i sig och jag tycker det är nu vi behöver testa för att se om vi kan få ut mer av laget. Bokk är också ett alternativ där på kanten i andra.
Blir det inte bättre så vet vi ju att Bergfors fungerar.

Skulle även vilja testa Ågren-Josef-Lillfimp några matcher. Visserligen var förstkedjan riktigt effektiva igår, men i spelet med puck tycker jag Holtz är lite som femte hjulet i den kedjan. Men okey, de kan få några matcher till.

Mest av allt skulle jag dock vilja att backarna lärde sig att bli bättre i spelet utan puck.
Utan koll på statistik, men ytan framför vårt egna mål verkar vara en trevlig yta för motståndarna. Inte mycket till markering där.
Tycker det är Svedbergs närspel som räddat en 5-6 mål i den ytan, bara de 2 senaste matcherna.

Linköping var lika coronableka som Haga. Tror vi kommer få bekänna "Färj" nästa match.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:https://hockeynews.se/articles/16923/

Intressant av Ek, testa att byta Linus mot Bergfors?
Gillar Bergfors, och han gör mycket av slitgörat för Basse och Dick, men samtidigt är Bergfors lite för ineffektiv. Linus har mycket skills i sig och jag tycker det är nu vi behöver testa för att se om vi kan få ut mer av laget. Bokk är också ett alternativ där på kanten i andra.
Blir det inte bättre så vet vi ju att Bergfors fungerar.

Skulle även vilja testa Ågren-Josef-Lillfimp några matcher. Visserligen var förstkedjan riktigt effektiva igår, men i spelet med puck tycker jag Holtz är lite som femte hjulet i den kedjan. Men okey, de kan få några matcher till.

Mest av allt skulle jag dock vilja att backarna lärde sig att bli bättre i spelet utan puck.
Utan koll på statistik, men ytan framför vårt egna mål verkar vara en trevlig yta för motståndarna. Inte mycket till markering där.
Tycker det är Svedbergs närspel som räddat en 5-6 mål i den ytan, bara de 2 senaste matcherna.

Linköping var lika coronableka som Haga. Tror vi kommer få bekänna "Färj" nästa match.
Förstakedjan ska vi inte röra. Den funkar så bra och har gjort hela säsongen. Holtz kommer till mycket lägen och skulle nog kunna gjort ett par mål till denna säsong. Han är den naturliga snipern i denna kedja.
Sen är det såklart viktigt att få igång Ågren men samtidigt han kanske inte är den toppspelare man fick tro lite under förra säsongen. Han kanske bara dansade en sommar? Men jag gillar honom och tycker en tredjekedja är lagom för honom. Han har inte alls samma spets som Holtz till exempel.

Jag var inne redan när Bokk värvades på att flytta på Bergfors inte för jag tycker Bergfors eller den kedjan gör det dåligt utan för att vårt lag skulle bli bättre så. Bergfors med Wandell i fjärde skulle kunna bli en av seriens bästa fjärdekedjor som lyfter upp spelet från defensiv zon till offensiv. Sen med Bokk/Linus med Basse och Dick så får de en farligare(inte bara en som skjuter mycket) skytt vid sin sida.
Skriv svar